ستاره‌ي آرژانتيني تيم فوتبال بارسلونا در آستانه‌ي ديدار حساس ال‌کلاسيکو به تمجيد از سرمربي رئال مادريد و همتاي پرتغالي‌اش پرداخت.

در حالي که به نظر مي‌رسيد با توجه به نزديک شدن به زمان انتخاب بهترين بازيکن فوتبال جهان رابطه‌ي دو ستاره‌ي بي چون و چراي فوتبال جهان به سردي گراييده باشد، ليونل مسي در اظهار نظري در آستانه‌ي ال کلاسيکو به تمجيد از کريستيانو رونالدو پرداخت و او را بازيکني بزرگ دانست.

به گزارش ايسنا،مسي که در آخرين ديدار ال کلاسيکو در پايان بازي با بي توجهي از مقابل رونالدو عبور کرده و با او دست نداده بود عنوان کرد: رونالدو بازيکن بزرگي است و کارش را بلد است. مورينيو هم مربي خوبي است و در تيمش کارش را درست انجام مي‌دهد.

وي درباره‌ي تغييرات به وجود آمده پس از جدايي پپ گوارديولا که افتخارات بسيار زيادي براي کاتالاني‌ها به همراه داشت اظهار کرد: تيم ما دستخوش تغييرات چنداني نشده است. تيم ما با تيتو همانند زماني که پپ در تيم حضور داشت بازي مي‌کند. ما يک سبک و فلسفه بازي داريم که آن را تغيير نمي‌دهيم چرا که تيتو هم طرز فکري مشابه گوارديولا دارد.

دارنده‌ي توپ طلا جهان که در صورت کنار زدن رونالدو نخستين بازيکن تاريخ فوتبال جهان خواهد بود که 4 بار پياپي عنوان بهترين بازيکن جهان را کسب مي‌کند، ادامه داد: گوارديولا با نتايجي که براي بارسلونا به دست آورد يک نقطه روشن در تاريخ فوتبال جهان برجاي گذاشت. پپ هميشه اين امتياز ويژه را براي من قائل بود که شانسم را در قسمت‌هاي مختلف زمين بيازمايم. کاري که او در تيم انجام داد اين بود که فلسفه فوتبال خوب و زيبا را به تيم تزريق کرده و تيم در دو بخش دفاع و حمله به صورت متوازن کار کند.

مسي که در چند ديدار اخير ال کلاسيکو موفق به گلزني نشده است در پاسخ به سوالي درباره‌ي احتمال حضور نيمار در تيم گفت: اين مساله‌اي است که بايد از کادر فني و مديريت باشگاه بپرسيد و من نمي‌توانم درباره‌ي آن اظهارنظري کنم.

آقاي گل فصل پيش رقابت‌هاي لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا که با به ثمر رساندن 73 گل رکوردي جاودانه از خود برجاي گذاشت درباره‌ي توپ طلاي فوتبال جهان که دي‌ماه به بهترين بازيکن جهان اهدا مي‌شود گفت: من هر روز تلاش مي کنم تا بتوانم بهترين عملکردم را ارائه بدهم اما هدف من کسب عنوان بهترين نيست. اصلا به اين فکر نمي‌کنم که چه خوب است و چه بد است. ترجيح مي‌دهم از کنار اظهارنظرهاي ناخوشايند عبور کنم. در فوتبال هر چيزي مي‌تواند حاشيه ساز و جنجالي باشد.

مسي که بازوبند کاپيتاني تيم ملي فوتبال آرژانتين را نيز در اختيار دارد درباره‌ي ويژگي‌هاي يک کاپيتان گفت: کاپيتان بايد بازيکني باشد که مورد احترام تمام بازيکنان است. اين بازيکن بايد هم از نظر مهارت‌هاي فوتبالي و هم از نظر شخصيتي در سطح بالايي قرار داشته باشد. در صورت لزوم با ساير بازيکنان صحبت و همفکري داشته باشد و بتواند تيم را درون زمين در دست بگيرد.

ستاره‌ي بارسلونا هرچند در بازي‌هاي اخيرملي نسبت به گذشته بسيار بهتر ظاهر شده اما باز هم اعتراف کرد که نتوانسته آنگونه که بايد رضايت مردم کشورش را جلب کند: من با افتخار بازوبند کاپيتاني تيم ملي کشورم را بر بازو مي‌بندم. تمام تلاشم را مي‌کنم که هر چه در توان دارم براي آرژانتين ارائه دهم. مي‌دانم که بازوبند به من مسئوليت بيشتري مي‌دهد. برانگيختن تحسين مردم آرژانتين کار ساده‌اي نيست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)