پرسپولیس نیوز: استقلال برای سومین بار پیاپی در فینال جام حذفی شکست خورد و رکوردی عجیب در ناکامی فینال این رقابت‌ها به ثبت رساند.

آبی‌ها در دو رقابت قبلی که به فینال رسیدند مقابل تراکتور و فولاد خوزستان شکست خوردند و این بار تلخ ترین شکست ممکن را مقابل رقیب دیرینه تحمل کردند و شاهد جشن و پایکوبی قرمزها مقابل چشم هزاران تماشاگران خودی بودند.

قصه ناکامی‌های استقلال در فینال‌های حذفی جای بررسی فنی و ساختاری بسیاری دارد اما هر سه این شکست‌ها نقطه مشترکی به نام بی‌اخلاقی در مجموعه استقلال را با خود یدک می‌کشد.

استقلال با شکست پرسپولیس در ضربات پنالتی به دو فینال قبلی این رقابت‌ها رسیده بود و شادی بی حد و حصر و گیتارنوازی این تیم که پس از برد پرسپولیس همه چیز را تمام شده دانستند و برای رقیب شانسی قائل نبودند برایشان گران تمام شد و به شکست و ناکامی در فینال منتهی شد و این بار هم همان آوار به شکل دیگر بر سرشان خراب شد.

استقلالی‌ها که برخلاف دهه‌های گذشته خلاء یک بزرگتر و موسفیدکرده را بالای سر خود به شدت احساس می‌کنند در طول مدت یک ماه پس از شکست در دربی لیگ برابر پرسپولیس از انجام هیچ بی‌اخلاقی دریغ نکردند و اوج این رذالت‌ها را در فینال به نمایش گذاشتند.

اعضای تیمی که یک ماه تمام بر طبل بی لیاقتی پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ کوبیدند و از تبریک به رقیب به همین بهانه خودداری کردند در مسابقه فینال برابر پرسپولیس مرزهای جدیدی از بی‌اخلاقی را به روی فوتبال باز کرده و خون همتایان خود در لباس رقیب را بیش از پیش به جوش آوردند و با این کار بی‌لیاقتی فنی و اخلاقی خود را در عمل به اثبات رساندند.

حاشیه‌های عجیب و غریب این تیم از مصاحبه‌های پس از برتری مقابل تیم بخت برگشته نساجی و رجزخوانی و دعا برای فینالیست شدن پرسپولیس و انتقام گیری آغاز شد و در نشست خبری غیرحرفه‌ای سرمربی این تیم ادامه پیدا کرد. سرمربی پرتغالی و نامتعادل استقلال باز هم برگه دیگری از رفتارهای بی‌سابقه خود را رو کرد و علنا تماشاگران تیم خود را به حمله و اهانت به علیرضا بیرانوند دعوت کرد و در کمال شگفتی این اتفاق افتاد و هیچ برخوردی با او صورت نگرفت.

در لحظات قبل از شروع مسابقه هم اقدامات زشت این تیم به نقطه اوج رسید و اعضای یک تیم هموطن و همشهری در یک بازی عادی و بدون پیش زمینه خاص حاضر به دست دادن با بازیکنان تیم رقیب خود و داوران مسابقه نشدند! اقدامی بی‌سابقه که حتی بین نمایندگان کشورهای متخاصم هم کمتر رخ می‌دهد.

مجموعه این رفتارها و عملکرد زشت صدر تا ذیل مجموعه استقلال همگی دست به دست هم داد تا پرسپولیسی که قهرمان لیگ بود و به گواه سابقه تاریخی و منطق تیم کم‌انگیزه‌تر میدان جام حذفی بود با انگیزه‌ای صدچندان پای به این مسابقه بگذارد و به سخت‌ترین شکل ممکن رقیب بی‌ادب و بی‌اخلاق همشهری را مقابل چشم هواخواهانش با سیلی سخت کسب جام مجازات کند.

شخصیت قهرمانی خصوصیتی است که در کنار ویژگی‌های فنی و جسمی برای رسیدن هر تیمی به افتخار لازم است و نداشتن این شخصیت باعث شد آنهایی که دیشب با سری در ابرها و سینه ستبر وارد زمین شدند با سر پایین و چشم گریان آزادی را ترک کنند.

حسن مهدوی – پرسپولیس نیوز

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)