مرجع خبری پرسپولیس : رييس كميته انضباطي فدراسيون به اهالي فوتبال هشدار داد كه مصاحبه‌هاي غيرفني‌شان با محروميت‌هاي سنگيني روبه‌رو مي‌شود و همچنين گفت كه امسال صدور بيانيه ممنوع است و در صورت صدور بيانيه سايت باشگاه‌ها مسدود مي‌شود.

مجتبي شريفي درباره حكم محروميت حضور هواداران تراكتورسازي و پرسپوليس از همراهي تيم‌هايشان و در پاسخ به اين سوال كه شما در طول دو فصل گذشته اعتقادي به محروميت هواداران نداشتيد پس چطور شد كه چنين حكمي را صادر كرديد، گفت: هنوز هم با محروميت مخالفيم اما گفتيم سير مخالفتمان تدريجي است. ما بايد اهالي فوتبال را با كميته انضباطي همسو كنيم.


 

وقتي يك بيمار نزد پزشكي مي‌رود ابتدا پزشك براي اين بيمار كه احيانا دچار مشكل استخواني است دارو تجويز مي‌كند، اگر داروها جواب نداد فيزيوتراپي مرحله بعدي خواهد بود و در پايان اگر پزشك از اين چاره هم نتيجه‌اي نگرفت مجبور مي‌شود بيمارش را زيرتيغ جراحي ببرد.

 

آن بيمار هم نمي‌تواند اعتراض بكند كه شما گفتيد نيازي به جراحي نيست. آن پزشك مجبور شده بيمارش را در آخرين مرحله جراحي كند. ما هم وقتي راه‌هاي قبلي را طي كرديم و ديديم آنها نتيجه نداد مجبور به محروميت هواداران شديم. اين سير تدريجي به خاطر اين است كه اهالي فوتبال را با خودمان همراه كنيم.

 

شريفي افزود: وقتي پيشنهادهايمان مبني بر هوشمند شدن سكوها و پيش‌فروش اينترني بليت‌ها به منظور شناسايي افراد در سكو اجرايي نمي‌شوند و از آن سو ليدرها با ما هماهنگ نيستند و ما نمي‌توانيم حقوق و مزايايشان را پرداخت كنيم و همچنين القاي مطالب در سكوها برعهده ما نيست چاره‌اي به جز اين باقي نمي‌ماند كه از اهرم محروميت استفاده كنيم، ضمن اينكه سال گذشته ليگ با محروميت هواداران استقلال و پرسپوليس آغاز شد.

وي با بيان اين كه به هيچ تماشاگري فضاي ملتهب كردن ورزشگاه‌ها را نمي‌دهيم، گفت: از نگاه ما هواداران تنها محصور به هواداران روي سكوها نيستند. استقلال و پرسپوليس بيش از 10 ميليون هوادار دارد و تعداد تماشاگراني كه در ورزشگاه حاضر مي‌شوند با تعداد هواداران اين دو تيم قابل قياس نيست. بنابراين ما مجبوريم براي در نظر گرفتن منافع كل هواداران و براي اين كه آنها بتوانند از صدا و سيما بازي تيم محبوبشان را ببينند چنين آرايي را صادر كنيم.

شريفي درباره اعتراض باشگاه پرسپوليس و اين كه حكم كميته انضباطي را عجولانه و فاقد اعتبار قانوني خوانده بگفت: دوستاني كه علاقمند به مسايل حقوقي هستند بايد بدانند كه اعتراض به آرا بايد مستدل و به همراه مستندات قانوني باشد و اگر اعتراضي هم وجود دارد بايد از طريق مجاري حقوقي صورت گيرد. اگربخواهيم رسانه‌اي كردن اين اعتراض‌ها را راهگشايي كنيم به اين نتيجه مي‌رسيم كه نبايد اين اعتراض‌ها را پيگيري كنيم. اگر قرار است با بازي با كلمات اين اعتراضات را در رسانه‌ها مطرح كنيم حرفي نيست. ولي تنها در صورتي آرا فاقد اعتبار است كه مستند نباشد و اين آرا با در نظر گرفتن مواد آيين نامه صادر نشده باشد.

وي درباره اعتراض حبيب كاشاني كه گفته در حكم صادره كه در اختيار باشگاه پرسپوليس قرار گرفته امضايي ديده نمي‌شود، گفت: يك روز پس از بازي پرسپوليس و تراكتورسازي روغني، عبداللهي و دهمياني در جلسه كميته انضباطي بودند كه با من تماس گرفتند. آنها اعلام كردند كه براساس گزارش ناظر بازي و همچنين ناظر كمكي ما كه در ميان تماشاگران وجود داشته چنين حكمي را صادر كردند. ناظر و نماينده فدراسيون فوتبال دو ساعت پيش از شروع بازي در ورزشگاه حاضر بود و در گزارش‌شان به طور دقيق اعلام كردند كه هواداران كدام تيم شروع كننده غائله بودند و كدام دسته از هواداران به اين مجادلات پاسخ دادند. ضمن اينكه همواره در آرايي كه ما صادر مي‌كنيم و همچنين در تمامي آراي دادگستري رسم بر اين است كه اصل راي كه به امضاي اعضاي كميته مي‌رسد به پرونده ضميمه مي‌شود و آراي رونوشت برابر اصل شده كه فاقد امضاست به طرفين دعوا ارسال مي‌شود. اين رسمي بوده كه ما هميشه آن را اجرا كرديم اما اينكه چطور مسوولان باشگاه پرسپوليس به احكام گذشته توجهي نداشته و تنها به اين حكم توجه كرده‌اند جاي سوال دارد.

شريفي درباره اعتراض كاشاني كه گفته سقف جريمه 20 ميليون تومان است و نه 30 ميليون تومان به ايسنا گفت: در آيين نامه كميته انضباطي با مواد مختلفي مواجهيم كه يكي از مواد به صراحت مي‌گويم مي‌توانيم سقف جريمه را افزايش دهيم. ما نبايد يك ماده را بخوانيم و به ديگر مواد توجهي نداشته باشيم.

وي با هشدار شديد به اهالي فوتبال گفت: امسال براي مصاحبه‌هاي غيرفني و ايجاد جنجال و خشونت كه مصداق اهانت باشد جريمه‌هاي سنگين و محروميت در نظر گرفته‌ايم. ضمن اينكه هيچ باشگاهي حق صدور بيانيه‌اي ندارد و سايت باشگاه‌ها هم به غير از اخبار مربوط به تيمهاي ورزشي‌شان حق پرداختن به مسايل حاشيه‌اي را ندارند. صدور هرگونه بيانيه ممنوع است چرا كه بيانيه مصاحبه‌اي مجازي محسوب مي‌شود و بيانيه باشگاه‌ها به منزله گفت‌وگوي مديران باشگاه‌هاست. اگر سايت باشگاه‌ها بيانيه‌اي صادر كنند تا اطلاع ثانوي مسدوم مي‌شوند و كميته انضباطي اين حق را دارد كه جلوي ارسال اخبار سايت باشگاه‌ها را بگيرد.

رييس كميته انضباطي در پاسخ به اين سوال كه آيا محروميت‌ها و جريمه‌هاي كميته انضباطي شامل مديران باشگاه‌ها هم مي‌شود گفت: كميته انضباطي بدون در نظر گرفتن شهرت يا جايگاه افراد به تخلف‌هاي احتمالي مي‌پردازد. فرقي نمي‌كند چه كسي تخلف كرده است. مديران باشگاه‌ها هم بايد جلوي مصاحبه‌هاي غيرفني اعضاي باشگاهشان را بگيرند. مديران بايد بدانند هرگونه مصاحبه غيرفني با محروميت و جريمه سنگين روبرو خواهد شد.


شريفي در پاسخ به اين سوال كه آيا بهتر نبود كه زودتر با اين موارد برخورد مي‌كرديد، گفت: زماني كه برخي از فوتبال ناپاك صحبت كردند اگر ما با اين افراد برخورد مي‌كرديم مي‌گفتند كميته انضباطي نمي‌خواهد ناپاكي‌هاي احتمالي در فوتبال از بين برود. به همين خاطر از افراد مدعي براي حضور در كميته انضباطي دعوت به عمل آورديم. اما آنها حتي به اندازه سرسوزني هم نتوانستند براي ما دليلي بياورند. بنابراين درصورتي كه ما با مواردي برخورد كنيم كه حمل بر توهين يا اهانت به افرادي شود با فرد متخلف به شدت برخورد مي‌كنيم.

وي در پايان در پاسخ به اين سوال كه آيا اگر اهالي فوتبال گفت‌وگويي را انجام بدهند كه به صراحت از كسي اسم نبرند اما نشاني بدهند كه منظورشان كيست آيا مشمول برخورد شما مي‌شوند يا خير گفت: در مسايل حقوقي عنواني به عنوان “وصف مشير” داريم كه مي‌گويد اگر در گفت‌وگويي اسمي آورده نشود اما نشانه‌اي داده شود اين صحبت به معناي اسم آوردن است و ما قطعا با فرد متخلف برخورد مي‌كنيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)