مدیرعامل باشگاه نفت تهران با رد ارتباط میان این باشگاه و فدراسیون فوتبال گفت: اگر ارتباطی بین فدراسیون و باشگاه نفت باشد، ما از این ارتباط متضرر شدیم.

منصور قنبرزاده در گفت‌وگو با  تسنیم، در خصوص اینکه محمد رویانیان اعلام کرده بین باشگاه نفت و فدراسیون فوتبال ارتباطاتی وجود دارد، اظهار داشت: در بحث فوتبال کشور ما شرایط طوری است که آدم نمی‌داند درباره آن چه چیزی بگوید.

وی افزود: چیزهایی در این فوتبال دیده می‌شود که در قاموس اسلامی و انسانی نمی‌گنجد و می‌بینیم که به همه تهمت و افترا می‌زنیم. در سایت باشگاه‌ها به یکدیگر انواع و اقسام توهین‌ها را می‌کنیم و بعد می‌گوییم چرا در فوتبال ما تماشاگر به ورزشگاه نمی‌آید. با این شرایطی که اکنون به وجود آمده خود من راضی نیستم فرزندم به ورزشگاه برود و فقط ناسزا بشنود.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران با بیان اینکه این موارد باید توسط یک روانشناس بررسی شود، گفت: باعث به وجود آمدن این همه افترا، حرف‌های بی‌پایه و اساس، تهمت‌ها و ناسزاها متولیان ورزش و مدیران عامل باشگاه‌ها هستند که من هم یکی از آنها محسوب می‌شوم. فقط یاد گرفته‌ایم علیه یکدیگر صحبت کنیم و به همین دلیل این همه درگیری در فوتبال به وجود آمده است.

قنبرزاده تاکید کرد: این فضای شائبه‌انگیز، فقط در فوتبال ما وجود دارد و در هیچ کجای دنیا نیست و باعث این مسائل هم متولیان فوتبال، مدیران باشگاه‌ها و متولیان اصلی ورزش هستند. ارتباطات میان باشگاه نفت و فدراسیون فوتبال تنها برای حفظ منافع ملی بوده و غیر از این مسئله دیگری وجود ندارد. اگر ما 3 بازیکن اصلی خودمان را به تیم زیر 22 سال نمی‌دادیم و آن وقت از ژاپن و استرالیا 5،6 گل می‌خوردیم خوب بود؟ اگر بازیکنان ملی ما با تحقیر به کشور بازگردند خوب است؟

وی با تشریح مطالب برخی رسانه‌ها که نوشته‌اند مدیرعامل باشگاه نفت خام‌گری کرد که 3 بازیکن خود را به تیم زیر 22 سال داد، ادامه داد: بازیکنان‌مان را به تیم زیر 22 سال نمی‌دادیم تا تیم نفت نتیجه بگیرد، اما منافع ملی به خطر بیفتد؟ چرا، چون موقعیت من مدیر به خطر نیفتد؟ ما به فکر موقعیت خودمان نیستیم و منافع ملی از همه چیز مهم‌تر است. در دوران تحصیل خود خوانده‌ایم که «چو ایران نباشد، تن من مباد» و حالا وقت عمل کردن به این درس است. باشگاه نفت که هیچ، حتی تمام ایران برای منافع ملی متضرر شود بهتر از این است که منافع ملی به خطر بیفتد و تیم ملی ما در این شرایط سیاسی و … تحقیر شود. در آستانه جام جهانی هستیم و اکنون همه باید منافع ملی را در نظر بگیریم.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران، با اشاره به اینکه این باشگاه با تمام فدراسیون‌ها همکاری دارد، گفت: ارتباط و تعامل باشگاه‌ها با فدراسیون‌ها یکی از اصلی‌ترین فلسفه‌های باشگاهداری است و ما این موضوع را در شرکت نفت اجرا می‌کنیم. باشگاه‌هایی بودند که حتی حاضر نشدند بازیکن نیمکت نشین خود را به تیم زیر 22 سال بدهند اما ما 3 بازیکن اصلی خود را به این تیم دادیم. اگر هم ارتباطی بین فدراسیون و باشگاه نفت باشد، ما از این ارتباط متضرر شدیم و 3 بازیکن خود را از دست دادیم.

قنبرزاده با بیان اینکه آقایان جار و جنجال کردند که چرا پورعلی‌گنجی بازیکن تیم نفت محروم نشده است، گفت: اگر بنا بود پورعلی‌گنجی هم محروم شود، محرومیت او به دیدار ما و استقلال خوزستان مربوط می‌شد و این بازیکن می‌توانست برابر پرسپولیس بازی کند. بعد از آن هم کمیته انضباطی به این موضوع رسیدگی کرد و بازیکن ما محروم شد که ما هم به این رای تمکین کردیم. حتی در سایت باشگاه از کمیته انضباطی تشکر کردیم که عدالت را رعایت کرده‌اند و بازیکن ما طبق قانون محروم شده است.

وی افزود: نمی‌دانم آقایان از چه چیزی ناراحت شده‌اند و این صحبت‌ها مطرح می‌شود. من تا به حال کار سیاسی نکرده‌ام و تحصیلاتم هم در رشته تربیت بدنی است. 29 سال هم سابقه مدیریت در ورزش دارم و افتخار می‌کنم کارم را از پایه شروع کردم و یک کارمند جزء وزارت نفت در ورزش بودم. اکنون هم توانستم مدیرعامل باشگاه نفت شوم و کارم را در تمام رده‌ها طی کردم و بالا آمدم.

مدیرعامل باشگاه نفت در خصوص حضورش در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: درباره حضورم در هیئت رئیسه و اینکه جایگزین آقای رحیمی شدم می‌توانید از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سوال کنید که این اتفاق چگونه افتاده است. بپرسید و ببینید آیا بنده برای حضور در هیئت رئیسه لابی کرده‌ام؟ حتی زمانی که با من تماس گرفته شد تا نظرم را در این رابطه بپرسند اعلام کردم افراد دیگری هستند که علاقه‌مندند در هیئت رئیسه عضو باشند اما نظر آنها روی بنده بود و وقتی دیدم احساس می‌کنند می‌توانم کمکی به هیئت رئیسه کنم، با حضور در این پست موافقت کردم.

قنبرزاده با بیان اینکه سوابق من در مجامع فوتبال موجود است و همیشه منتقد بوده‌ام، عنوان کرد: بین انتقاد و جار و جنجال تفاوت زیادی وجود دارد. من در اولین مجمع به علت رعایت نشدن قانون به کارگیری بازنشته‌ها مجمع را ترک کردم و در مجمع بعدی هم یکی از منتقدان تراز مالی بودم، اما با این حال و با وجود اینکه منتقد بودم، برای هیئت رئیسه انتخاب شدم، چون بین انتقاد و جنجال فرق زیادی وجود دارد.

وی درباره اینکه گفته می‌شود پسر علی کفاشیان کارمند باشگاه نفت است و به همین دلیل رئیس فدراسیون فوتبال منافع این باشگاه و مدیرعاملش را حفظ می‌کند، گفت: این بحث‌ها درست نیست. پسر آقای کفاشیان از 11 سال پیش به عنوان مربی ورزش در باشگاه نفت مشغول به کار است و همزمان با او 96 نفر دیگر هم مربی ورزش هستند. او مربی دوومیدانی است و ارتباطی با فوتبال ندارد و پیش از اینکه من به باشگاه نفت بیایم و آقای کفاشیان مسئولیتی در فوتبال داشته باشد، پسرش در باشگاه نفت فعالیت می‌کرد و اکنون نمی‌دانم این موضوع چه ارتباطی به ارتباط بین باشگاه نفت و فدراسیون فوتبال دارد.

مدیرعامل باشگاه نفت تاکید کرد: ایجاد کردن این شائبه‌ها صحیح نیست. سیستم اداری و دولتی نفت از صفر تا صد مکانیزه است و فکر می‌کنم مطرح کردن این مسائل چیزی به جز تخریب نیست. ما باشگاهی هستیم که به هیچ‌کس بدهی نداریم و با این حال دریافتی‌مان از سازمان لیگ کمترین دریافتی بوده است. اگر ارتباطی وجود داشت که ما از همه کمتر نمی‌گرفتیم و باز هم می‌بینید این تعامل‌ها به ضرر ما تمام شده است، اما بسیاری با جار و جنجال همیشه دنبال سهم بیشتری بوده‌اند.

قنبرزاده در خصوص قلیان کشیدن بازیکنان تیم زیر 22 سال اظهار داشت: مطرح کردن این مسائل اخلاقی نبود و اگر جرمی هم ثابت شده باشد، دین اسلام این اجازه را به ما می‌دهد که این مسائل را رسانه‌ای کنیم و آبروی افراد را ببریم. فکر می‌کنم اگر هم چنین اتفاقاتی می‌افتد ما مدیران مقصر هستیم که نظارتی روی بازیکنان نداریم.

وی تصریح کرد: مدیران باشگاه‌ها در چنین بی اخلاقی‌هایی نقش زیادی دارند، چون پول زیادی به بازیکنان جوان می‌دهیم و کنترلی هم روی آنها نداریم که باعث به وجود آمدن این مسائل می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)