رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید تمام پرداختی کمک‌های مردمی هوادار متمول به باشگاه پرسپولیس باید اعلام شود.

چند روز پیش سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه رسمی به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که مبلغ قرارداد تمام بازیکنان و مربیان به همراه میزان کمک هوادار معروف (محمد یوسفی) باید به این سازمان اعلام شود.

قربانزاده در این باره می‌گوید: این اتفاقات با یک درجه کمتر در باشگاه پرسپولیس نیز هست. ما گفتیم این هوادار حامی چه قدر هزینه کرده، یک هجمه ایجاد شد که چرا می‌گویید؟ اما خیلی مهم است که کمک مردمی ثبت و مشخص شود که کجا هزینه شده است. آفتش این است که کسی نمی‌داند فردا چه خواهد شد و اگر کمکی انجام نشود، تصمیم باشگاه چه تغییری خواهد کرد؟

وی درباره روند اعلام این کمک‌ها توضیح می‌دهد: ما گفتیم هرگونه کمک هواداری باید ثبت حسابداری شود و این مسئله چیز پنهانی نیست. آقای درویش هم روز جمعه در این باره صحبت کردند و ما به همین خاطر گفتیم که بیایید بگویید چقدر ثبت شده است.

چند روز پیش افشاگری یک وبسایت خبری نشان داد که پرسپولیس در مجموع 386 میلیارد برای فهرست اعضای تیم خود در فصل گذشته هزینه کرد و حالا حسین قربانزاده عدد نهایی قرارداد بازیکنان و مربیان استقلال را 450 میلیارد تومان دانسته است.

این در حالی است که پرسپولیس از طریق یک اپراتور و سایر حامیان مالی توانست چیزی در حدود دویست میلیارد تومان درآمدزایی کند اما استقلال تقریبا یک فصل را بدون درآمدزایی سپری کرد.

قربانزاده در این خصوص می‌گوید: مجموع قرارداد اعضای تیم استقلال به 450 میلیارد تومان رسید و پرسپولیس به سیصد و خرده‌ای. پرسپولیس 190 میلیارد تومان درآمد داشت اما استقلال تقریبا هیچ درآمدی نداشت.

وی افزود: برای دو فصل اگر دو باشگاه را مقایسه کنیم؛ هزینه استقلال در فصل قهرمانی کمتر بود، فصل بعد نجومی افزایش پیدا کرد و درآمد کاملا برعکس بود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که 200 میلیارد تومان از پول حاصل از واگذاری پرسپولیس برای دریافت وام در وثیقه بانک قرار دارد.

حسین قربانزاده در این مورد توضیح داد: 359 میلیارد تومان استقلال و 350 میلیارد تومان پرسپولیس، پول در حسابشان آمد. از روی این وام گرفتند؛ هر باشگاه 150 میلیارد تومان. یعنی حدود پانصد میلیارد تومان نقدینگی داشتند.

وی افزود: قرار شد آنها بر اساس سند توجیهی هزینه کنند، پرسپولیس مجوز گرفت اما استقلال گزارش خلاف واقع داد و ما به همین خاطر از مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شکایت کردیم. در مسیری که ما پیش می‌رفتیم، مدیرعامل شرکت، اختلال به وجود آورد.

او درباره موحودی دو باشگاه اظهار داشت: پرسپولیس 200 میلیارد در حسابش دارد، این از حساب 350 میلیارد تومان است. البته این وثیقه وام است اما استقلال هم 350 میلیارد تومان و هم 150 میلیارد تومان وام را هزینه کرد. درآمد استقلال 180 میلیارد تومان بود و فصل گذشته هم نصف شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره آخرین برداشتی استقلال توضیح داد: پرسپولیس الان 200 میلیارد دارد و 150 میلیارد اجازه برداشت داشت و استقلال همه مبلغ را برداشت کرد و آخرین بخش هم 22 آذر ماه، 53 میلیارد تومان بود که نباید برداشت می‌شد اما برای استراماچونی برداشته شد و البته به او پرداخت نشد.

لازم به ذکر است در صورتی که باشگاه پرسپولیس نتواند وام 150 میلیارد تومانی را به بانک شهر برگرداند، این 200 میلیارد تومان به عنوان وثیقه وام برداشته خواهد شد.

در شرایطی که همه تصور می‌کردند وام 150 میلیارد تومانی تنها تسهیلات به پرسپولیس و استقلال بوده اما حسین قربانزاده پرده از یک پرداخت ارزی هنگفت به پرسپولیس و استقلال برداشت.

او اعلام کرد: هر دو 150 میلیارد تومان وام ریالی گرفتند و 20-30 میلیارد را پرداخت کردند. دو میلیون و پانصد هزار دلار هم دریافت ارزی داشتند. قرار است پرداخت آنها ارزی باشد اما طبق همکاری با بانک مرکزی قرار است نرخ تسعیر آن نسبت به بازار آزاد بهتر باشد.

به عبارتی اکنون هر کدام از این دو باشگاه 125 میلیارد تومان از این بابت بدهکار هستند که البته جزئیاتی از آن اعلام نشده و مشخص نیست که چه زمانی این وام باید برگردانده شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)