معاون ورزشی باشگاه استقلال گفت: با ضرب‌العجلی که کنفدراسیون فوتبال آسیا تا ۹ شهریور ماه تعیین کرده نمایندگان ایران در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند و مطمئنا اگر دولتمردان ورود نکنند بحران جدی فوتبال ما را فرا خواهد گرفت.

پندار توفیقی معاون ورزشی باشگاه استقلال در خصوص مهلتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه‌های بدهکار حاضر در لیگ قهرمانان داده و در صورت عدم پرداخت بدهی‌های باشگاه‌ها آن‌ها از لیگ قهرمانان فصل آینده کنار گذاشته خواهند شد، گفت: همانطور که می‌دانید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با بدهی‌های زیادی روبرو هستند و این بدهی‌ها به سادگی پاک نخواهد شد.

وی افزود: مبالغ اندازه‌ای است که باشگاه‌ها امکان پرداخت آن را ندارند و به اعتقاد من اگر دولت به این مسئله ورود نکند شرایط بحرانی خواهد شد چون همانطور که می‌دانید AFC با هیچکس شوخی ندارد.

معاون ورزشی باشگاه استقلال تاکید کرد: منابع ورودی باشگاه مشخص است و البته منابع مصرفی آن هم کاملاً معلوم؛ اینکه گفته می‌شود اگر تیم دست ما بود مشکلات را حل می‌کردیم فقط در حد صحبت است و چگونه امکان دارد چنین بدهی سنگینی تا فاصله ۹ شهریورماه پرداخت شود.

توفیقی در ادامه گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: استقلال و پرسپولیس تیم‌های ۱۰۰ درصد دولتی هستند و تابع قوانین محاسبات عمومی دولت اداره می‌شوند. وقتی این باشگاه‌ها مصارفشان از درآمد کمتر باشد دولتمردان موظف می‌شوند برای این‌ها کسری بودجه در نظر گرفته و مابه‌التفاوت کسری به عنوان زیان به آنها پرداخت می‌شود. استقلال یک شرکت کاملاً دولتی است و مصارف آن مورد تائید دولت قرار گرفته و به نظرم دولت باید کسری بودجه آن را تأمین کند. به عنوان مثال اگر درآمد باشگاه ۲۵ میلیارد است و مصارف آن ۴۰ میلیارد، این کسری باید تأمین شود.

معاون ورزشی باشگاه استقلال تأکید کرد: می‌شود از طریق قانون بودجه برای شرکت‌های دولتی کمک گرفت و این بدهی که در سال‌های اخیر باقی مانده صاف کرد. به نظر من دولت و وزارت ورزش باید به این مسئله ورود کند و هرچه سریعتر تکلیف را روشن کند چون زمان، زمانی نیست که بشود روی آن ریسک کرد.

وی ادامه داد: این دو باشگاه بزرگترین باشگاه‌های هواداری کشور هستند و همانطور که می‌دانید AFC شرط کرده که باشگاه‌ها باید تا ۹ شهریور اسناد تسویه بدهی‌های خود را ارائه کنند ضمن آنکه یک راه دیگر توافق با طلبکاران و یا تقسیط کردن مطالبات آنها است که از طریق مکاتبات باید AFC در جریان آن قرار بگیرد.در مورد بدهی‌های دولتی نیز باید بگویم که باید توافقات با اداره مالیات صورت بگیرد و به صورت مکتوب به زبان انگلیسی به فدراسیون فوتبال ارسال و آنها برای AFC بفرستند که باشگاه‌ها به دولت نیز بدهی ندارند. تمام راهکارهایی که گفتم باید به صورت مکتوب و قانونی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شود و مجموع این کارها باعث می‌شود تا دو باشگاه از خطر حذف نجات پیدا کنند که البته من در این گفت‌وگو اشاره‌ای به باشگاه‌های تراکتورسازی و نفت تهران نداشته‌ام.

وی تأکید کرد: برای پرداخت مطالبات افرادی که از باشگاه‌ها طلبکار هستند باید نقدینگی وجود داشته باشد که افراد طلبکار را فرا خوانده و با آنها از طریق پرداخت نقدینگی تسویه حساب کرد. به هر حال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای جلوگیری از خطر حذف نیازمند ورود جدی دولتمردان هستند و این یک هشدار است که همگی باید آن را جدی بگیریم و خودتان بهتر می‌دانید اگر دو باشگاه یا نمایندگان دیگر ما از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شوند چه بحرانی فوتبال کشور را در بر خواهد گرفت.

به گزارش فارس، امروز یکی از رسانه‌های ورزشی در گزارشی اعلام کرد که پرداخت‌های پنهانی به بازیکنان صدای برخی از بازیکنان استقلال را در آورده و گفته می‌شود نفراتی مثل مهدی قائدی، داریوش شجاعیان، حسن بیت‌سعید و پژمان منتظری مبالغی را گرفته‌اند که حتی منتظری نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان به صورت پنهانی از باشگاه دریافتی داشته است. توفیقی در این‌باره به فارس گفت: در مورد مهدی قائدی، حسن بیت‌سعید و داریوش شجاعیان باید بگویم باشگاه مبالغی را به این بازیکنان به عنوان پیش پرداخت تهیه مسکن پرداخت کرد که رقم ناچیزی بود و البته این مبلغ هم از پولی که آقای افتخاری بابت بردهای آسیایی استقلال در فصل گذشته تأمین کرده بود، پرداخت شد.

وی تأکید کرد: ما تنها پولی که پرداخت کردیم به سرور جباروف و مک‌درموت به عنوان نفرات خارجی باشگاه بود که باید به این دو نفر مبالغی را می‌دادیم تا قراردادشان را امضاء می‌کردند اما تا آنجایی که من مطلع هستم ریالی به پژمان منتظری پرداخت نکردیم و حتی یک پوست پیاز هم به این بازیکن ندادیم چه برسد به ۴۰۰ میلیون تومان.

توفیقی در پایان تأکید کرد: پژمان منتظری را برای ثبت قرارداد من به هیأت فوتبال بردم و او اصلاً صحبتی از مبلغ و پول نکرد و همانطور که گفتم تنها مبالغی به دو بازیکن خارجی دادیم و برای ۳ بازیکن شهرستانی تیم هم پول‌هایی پرداخت کردیم که خانه تأمین کنند اما پول پنهانی به کسی نداده‌ایم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)