فينال رقابت هاي غرب آسيا
مرجع خبری پرسپولیس : تيم ملي فوتبال كويت با نتيجه 2 بر يك ايران را شكست داد و براي اولين بار به عنوان قهرماني رقابت هاي غرب آسيا دست يافت.

 

تيم ملي فوتبال ايران در ديدار فينال ششمين دوره مسابقات غرب آسيا امشب (يكشنبه) از ساعت 21:35 دقيقه به وقت تهران در ورزشگاه ملك عبدالله امان به مصاف كويت رفت.

 

تيم ملي كويت در نيمه اول با دو گل عبدالعزيز در دقيقه 10 و يوسف سليمان در دقيقه 1+45 از تيم فوتبال ايران پيش افتاد و توانست اين نتيجه را تا دقايق پاياني بازي حفظ كند و هر چند ميلاد ميداودي در دقيقه 6+90 يكي از گل هاي ايران را جبران كرد، اما فرصتي براي ايران باقي نمانده بود و بازيكنان ايران هشتمين شكست خود را برابر كويت تجربه كردند و براي اولين بار تيم كويت به عنوان قهرماني مسابقات غرب آسيا دست يافت.

 

2 تيم ايران و كويت تاكنون 35 بار به مصاف يكديگر رفته‌اند كه سهم ايران 16 و كويت 8 پيروزي بوده‌است و يازده ديدار دو تيم نيز به تساوي انجاميده‌ است.

 

ايران در چهار دوره گذشته اين رقابت ها به عنوان قهرماني دست يافته بود و تنها در سال 2002 به مقام سومي رسيد. تيم فوتبال عراق عنوان قهرماني را در دومين دوره اين رقابت ها به خود اختصاص داد و كويت با قهرماني در اين دوره اجازه نداد تا ايران در اين رقابت ها پنجمين قهرماني خود را جشن بگيرد.

 

تركيب ايران:
سيد مهدي رحمتي، حنيف عمران زاده (مهرداد اولادي-60)، محمد نصرتي، سيد جلال حسيني، ايمان مبعلي (ميلاد ميداودي-60)، احسان حاج صفي، پژمان نوري، آندرانيك تيموريان، خسرو حيدري، ميلاد زنيدپور و محمد غلامي
سرمربي: افشين قطبي

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)