پرسپولیس نیوز : سرپرست سازمان لیگ حرفه ای گفت:فقط سه نفر می توانند به محوطه چمن بیایند.

مهدی تاج در حاشیه رونمایی از جام حذفی باشگاههای کشور اظهار داشت:جام همینی است که می بنیید.تصمیم گرفتیم جام بزرگتری باشد که هر باشگاهی قهرمان می شود در آن باشگاه دید بیشتری داشته باشد.از آقای بهمنی تشکر می کنم که این جام شکیل را آماده کردند.

در ادامه؛ مدیر روابط عمومی سازمان لیگ اظهار داشت:جنس این جام از نقره خالص است.آن را هنرمندان اصفهانی قلم کاری کردند.4 کیلوگرم است و علاوه بر جام قهرمانی یک اثر هنری زیباست.

تاج در ادامه افزود:روز یکشنبه به جز سه نفر کسی حق ورود به چمن ورزشگاه را ندارند.آن سه نفر وزیر ورزش یا یکی از معاونان ایشان،رییس فدراسیون فوتبال و مدیرعامل باشگاه قهرمان و یا رییس هیات مدیره آن باشگاه.

وی افزود:تقاضا دارم این موضوع رسانه ای شود تا ما شرمنده نشویم.در دوره های قبلی خیلی ازدحام به وجود می آمد اما این بار این اتفاق نمی افتد.

تاج افزود:600 کاور برای نیروی انتظامی آماده کردیم تا متحدالشکل باشند.از آقای عرب سرخی و سردار ساجد تشکر می کنم که هماهنگی خوبی داشته اند.هر برنامه تلویزیونی فقط یک دوربین می تواندبیاورد که جمعا 9 دوربین در زمان اختتامیه حضور خواهند داشت.خبرگزاری ها هم فقط یک نفر را می توانند داشته باشند که یک کارت به خبرنگاران می دهیم و یک کارت به عکاسان.یک کارت های کوچکی هم تعبیه شده است که کسانیکه می خواهند از اختتامیه تصویربرداری کنند،این کارت روی کارت اصلی شان نصب می شود.این را وزارت ورزش تعیین می کند.اگر کسی کارت برایش صادر نشد نمی تواند به ورزشگاه بیاید.

 

تاج ادامه داد: با پیشنهاد باشگاه پرسپولیس و موافقت باشگاه سپاهان قرار بود که پیش از بازی فینال از مهدوی‌کیا تجلیل شود که باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که قرار است در بازی با هامبورگ این کار انجام شود اما سازمان لیگ قطعا از داوران پیشکسوتی که قرار بود پیش از بازی از آنها تجلیل شود، تجلیل خواهد کرد.

 

تاج درباره تقسیم‌بندی سکوهای استادیوم آزادی نیز گفت:‌پیش از قرعه‌کشی توافق ما اختصاص 50 درصد از سکوهای ورزشگاه میزبان به هر یک از دو تیم بود. بعد از آنکه ورزشگاه آزادی به صورت قرعه مشخص شد، ما اعلام کردیم اگر سپاهانی‌ها می‌توانند 50 درصد سکوها را پر کنند مشکلی نداریم و به آن‌ها بلیت می‌دهیم. سپاهان در حال حاضر 6 هزار قطعه بلیت 5 هزار تومانی و 2 هزار قطعه بلیت 3 هزار تومانی جمعا 8 هزار بلیت از ما خریده است. پیش‌بینی شده که 4 تا 5 هزار قطعه بلیت دیگر هم بخرند. اگر تا 50 هزار نفر از هواداران این تیم به ورزشگاه بیایند هم مشکلی نیست و نیروی انتظامی نظارت لازم را انجام می‌دهد.

 

وی در واکنش به برخی انتقادهایی که درباره برنامه‌ریزی سازمان لیگ مطرح شده گفت: وقتی من به سازمان لیگ آمدم برنامه‌ریزی‌ها انجام شده بود و بی‌انصافی است فشردگی بازی‌ها را گردن ما بیندازند. جام حذفی از اواسط لیگ شروع شد و ما چاره‌ای نداشتیم یا ادامه آن را بعد از لیگ انجام دهیم و یا بازی‌ها به صورت هر سه چهار روز یک بار به طور فشرده انجام شود. با بررسی‌هایی که داشتیم با توجه به اینکه اردوی تیم ملی از 22 اردیبهشت شروع می‌شد، درست نبود ادامه جام حذفی یا حتی لیگ را بعد از بازی‌های تیم ملی یعنی اوایل تیرماه بیندازیم. با این هزینه‌های گران نمی‌شد وقفه‌ی هشت هفته‌ای را در مسابقه‌ها انداخت. چاره‌ای نبود جز فشردگی بازی‌ها و اگر استقلال هم از جام حذفی کنار نمی‌رفت آن‌ها هم فشردگی بیشتری را تحمل می‌کردند.

 

تاج در بیان بخش سوم صحبت‌هایش به برنامه‌ریزی لیگ در فصل آینده اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی ما برای بازی‌های فصل آینده بر اساس 16 تیمی بودن لیگ برتر است که مصوبه هیات رییسه فدراسیون را دارد. امیدواریم تیم ملی مستقیم به جام جهانی صعود کند اما اگر به پلی‌آف برویم اردوهای دوباره تیم ملی از ما فرصت گرفته و تغییراتی را خواهیم داشت. کارلوس کی‌روش برنامه‌اش را به ما داده اما ما هنوز آن را به طور کامل تایید نکرده‌ایم و حتما تغییراتی را برای آن خواهیم داشت.

 

رییس سازمان لیگ گفت: متاسفانه عدم صعود تیم ملی به جام جهانی فشار مضاعفی را بر سازمان لیگ وارد می‌کند با این حال الان وقت انتقاد از تیم ملی نیست و باید با سرمربی این تیم تعامل داشت و از او حمایت کرد چون اگر به جام جهانی نرویم همه ما ضرر خواهیم کرد. وقتی من آمدم خود مسئولان فدراسیون پیش‌بینی می‌کردند که لیگ به موقع تمام نشود ما با گردن کلفتی بازی‌ها را 20 اردیبهشت تمام کردیم. برنامه مدونی هم برای فصل بعد داده‌ایم که ابتدا و انتهای آن مشخص است اما با این حال مثبت یا منفی 5 درصد تغییر اجتناب ناپذیر است چون ممکن است با اتفاق‌های غیر قابل پیش‌بینی چون بارندگی‌های شدید، آلودگی هوا، شرایط زمین و… مواجه شویم.

 

وی ادامه داد: به طور مثال الان تبریز فعلا سه تیم در لیگ برتر دارد و یک زمین چمن! باید این مشکلات برطرف شود. با توجه به اینکه لیگ یک هم به زیرمجموعه سازمان لیگ آمده، معتقدم در لیگ یک هم باید بازسازی انجام داد و از آن آفت‌زدایی کنیم. ما منتظر رای کمیته انضباطی هستیم و معتقدیم اگر تخلفی صورت گرفته باید با جدیت با آن برخورد شود؛ هست و نیست آن باید اعلام شود. هرچند با تجربه‌ای که در این سال‌ها دارم معتقدم یک جاهایی از این لیگ دچار مشکل است.

 

 تاج در ادامه افزود: قطعا این مسئله زمان نقل و انتقالات به تیم‌ها فشار می‌آورد اما این اجباری، قطعی و لازم‌الاجراست. مدتی دنبال این بودیم که حضور چند جوان در بازی را اجباری کنیم که موافقت نشد. دلایل آن مسائل خاصی بود که جایش اینجا نیست. به هر حال ما باید به همه میدان می‌دادیم. یک تعداد زیادی از بازیکنان لیگ برتری این فصل بر روی نیمکت نشسته بودند و حتی یک دقیقه هم بازی نکردند. تنها 17 درصد بازیکنان لیگ برتری در همه بازی‌ها بودند.

 

وی درباره سقف قرارداد در سال آتی گفت: ما سقف را برداشته‌ایم ولی از سال بعد باشگاه‌ها باید بودجه‌نویسی کنند و در صورت انجام ندادن این کار حق شرکت در لیگ برتر را ندارند. حتی نمایندگان AFC هم برای سنجش وضعیت و امکانات تیم‌ها به ایران می‌آیند و اگر آن معیارها را نداشته باشند، باشگاه‌ها را لغو فعالیت می‌کنند.

 

سرپرست سازمان لیگ در ادامه درباره بازی خداحافظی مهدوی‌کیا اظهار کرد: پیش‌بینی کرده بودند که بازی خداحافظی مهدوی‌کیا 15 دقیقه پیش از آغاز بازی باشد و او پس از 5 دقیقه بازی در مدت زمان 10 دقیقه از فوتبال خداحافظی کند و از ایشان تجلیل شود. این درخواست پرسپولیس با موافقت سپاهان همراه شد اما امروز گفتند که می‌خواهند تدبیر دیگری بکنند و به نظر من هم کار درستی است. آدم بزرگ تدبیر بزرگ دارد. به علت همزمانی بازی‌ها باید خداحافظی در شان مهدی مهدوی کیا باشد.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)