پرسپولیس نیوز : رئیس دانشکده پرسپولیس با اشاره به ظرفیت پذیرش این دانشکده برای ترم جدید گفت: 75 دانشجوی جدید را برای ترم جدید پذیرش خواهیم کرد که در این بین 75 درصد سهمیه شاغلین است.

دکتر داریوش سودی در نشست خبری دانشگاه پرسپولیس ضمن بیان این مطلب افزود: 13 رشته جدید را در ترم جدید تدریس خواهیم کرد که از تمام فدراسیون ها، جامعه ورزش، وزارت ورزش، کمیته المپیک و خبرنگاران که توانمندی کمک به ما را دارند، دست یاری را دراز می کنیم.

وی ادامه داد: در 5 رشته مقطع کارشناسی‌ارشد هم تعریف شده اند ضمن اینکه پروژه دکترا را هم در حال تعریف هستیم که یک طرح خوب داریم و آن را برای فیفا می فرستیم.

رئیس دانشکده پرسپولیس در خصوص میزان بازدهی دانشجویان این دانشکده خاطرنشان کرد: شما هم اکنون علم پزشکی را ببینید که در هر روستایی هم یک پزشک مشغول فعالیت است، شاید یک درد با یک راه حل کوچک هم قابل پیشگیری باشد و کار به MRI و فیزیوتراپی نکشد، اما وقتی کار علمی نباشد ممکن است شرایط بدتر شود.

دکتر سودی تصریح کرد: من می دانم رشته ماساژ دست کم 150 شغل ایجاد می کند هم اکنون برای هر جلسه ماساژ 50 هزار تومان می گیرند در حالی که بسیاری از ماساژورها مدرکی هم ندارند، اما ما در این دانشکده بحث های فیزیولوژی، آناتومی و عکس‌خوانی رادیولوژی را تعریف کرده ایم.

وی افزود: ما قبل از تعریف رشته، کاربرد آن را تعریف می کنیم شاید یک تیم دسته سومی نتواند هزینه یک پزشک و فیزیوتراپ را تامین کند، اما اگر یک پزشکیار داشته باشند به راحتی از پسِ هزینه های آن برمی آییم.

رئیس دانشکده پرسپولیس در خصوص پذیرش افرادی که دارای مدرک کاردانی هستند، عنوان کرد: آنها برای تحصیل در مقطع کارشناسی 9 واحد پیش را می گذرانند و پس از آن هم بقیه واحدها تطبیق داده می شود تا بتوانند بقیه واحدها را ادامه دهند. ما 25 رشته را در عرض 6 یا 7 ماه توانستیم به دانشگاه جامع ارائه کنیم.

دکتر سودی درباره سقف پذیرش در این 13 رشته توضیح داد: ما 75 نفر دانشجوی آقا و خانم را جذب می کنیم که در این بین 75 درصد سهمیه به شاغلین تعلق دارد. پیش بینی ما این است دست کم در هر رشته بیش از 5 هزار نفر متقاضی داشته باشیم.

در پایان این مراسم لوح تقدیر دکتر برزویی معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی بخاطر ایجاد 13 رشته جدید به دکتر سودی اهداء شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)