پرسپولیس نیوز : پرسپولیس بار دیگر با حکمی بی سابقه از سوی کمیته انضباطی جریمه شد تا فصلی نباشد که از بی عدالتی های فوتبال در امان مانده باشد.

هنوز اتفاقات مسابقه دوفصل پیش پرسپولیس با داماش و ناداوری های صورت گرفته و نیمه تمام ماندن بازی و کسر دو امتیاز از تیم و دربی های متوالی با اشتباهات فاحش داوری و پنالتی های سوخته در فصل های بعدی را فراموش نکرده ایم که در لیگ سیزدهم هم بالاخره در هفته سیزده پیه ناعدالتی های فوتبال و از دست رفتن ناعادلانه امتیازات این تیم به تن سرخپوشان مالیده شد.

 

چند سوال از کمیته انضباطی

1- چرا تمام تصمیمات خلق الساعه ابتدا باید روی پرسپولیس پیاده شود؟  کسر امتیاز به دلیل شعار علیه تماشاگران و تیم حریف دیگر چه صیغه ای است؟ اگر قرار بر برخورد با شعار تماشاگران علیه یکدیگر باشد بعضی تیم ها چند امتیاز هم بدهکار می شوند! در کدام ورزشگاه است که تماشاگران علیه تیم های مقابل و یکدیگر شعار نمی دهند؟ چرا راه دور بریم ، همین دیروز مگر تماشاگران استقلال مقابل نفت بدترین توهین را به سرمربی پرسپولیس نکردند؟ در اصفهان مگر به سرپرست پرسپولیس توهین نکردند؟

2- جریمه تیم های استقلال ، داماش و ملوان در ابتدای فصل با پرسپولیس در هفته سیزدهم با چه متر و معیاری برابر در نظر گرفته می شود؟ جرم و تخلف مگر برابر است که جریمه باشد؟  90 دقیقه فحاشی علیه داور مسابقه حساس فصل بین استقلال و سپاهان در بازی که سپاهان یک پنالتی طلبکار شده و یک بازیکن استقلال هم به اشتباه از بازی اخراج نشده است چه شباهتی با مسابقه ای دارد که در آن پرسپولیس بدون هیچ حرف و حدیثی داماش گیلان را شکست داده و مسئولان تیم رقیب نیز به شکست خود اعتراف کرده اند؟ مسابقه ای که در آن کارگردان تلویزیونی مجبور به سانسور بازی و بینندگان مجبور به بستن صدای تلویزیون شده اند قابل مقایسه با بازی معمولی پرسپولیس و داماش است که با برتری مطلق پرسپولیس به پایان رسیده و دلیلی برای درگیری و اعتراض در آن وجود نداشته است؟

3- هواداران پرسپولیس که مبدع اعتراض نرم داوری با تکرار لفظ «پنالتی ، پنالتی» بودند در طول 13 هفته با وجود اتفاقات عجیب و بی سابقه در مسابقات این تیم چیزی بالاتر از از «داور عزیزم دقت کن» به داوران نگفتند و اکنون این گونه نقره داغ می شوند ، علت چیست؟ به دست آوردن دل مخالفان و یا توجیه احکام صادره قبلی با مساوات؟ تمام طول فصل را منتظر بودند تا اهانتی از پرسپولیسی ها به داور بدست آورند و هر چه زودتر رقیب دیرینه استقلال را هم جریمه کنند تا عدالت خود را به اثبات برسانند ، حالا که به هدف خود نرسیده اند چرا صورت مسئله را عوض می کنند؟ آقایان! مساوات همیشه معادل عدالت نیست، گاهی اوقات عین بی عدالتی است!

4- مگر از تماشاگران پرسپولیس که 13 هفته قضاوت های عجیب و ناداوری علیه تیم خود را دیدند و تنها شعار داور عزیزم دقت کن سر دادند با افزودن امتیاز تشویق به عمل آمد که حالا در مقابل برای یک بازی و چند دقیقه عکس العمل کوتاه در قبال توهین اندک تماشاگران میهمان به مدافع متعصب تیم ملی ، یک امتیاز جریمه شوند؟ در این میان نقش آغاز کننده تماشاگران سابقه دار داماش که به همین دلیل به کسر یک امتیاز در ابتدای فصل محکوم شده اند چه می شود؟

5- فحاشی که شاخ و دم ندارد. تصمیم داوری نیست که بین علما اختلاف بیندازد ، صدایی است که در ورزشگاه به گوش رسیده و  قابل ثبت و ضبط است. چرا تصویر تمام مسابقات برگزار شده طی ماه های اخیر را بررسی نمی کنید و از تمام تیم هایی که به حریف خود توهین کردند امتیاز کسر نمی کنید تا عدالت رعایت شود ، آیا این عمل امکان ناپذیر است یا به نفع برخی رنگ های خاص و زرد شدن برخی چهره ها از ترس نیست؟

6- شعارهای خلیج عربی ، تبریز باکو آنکارا ، و.. در کدام لیگ سر داده می شود چه برخوردی با فحاشی علیه بازیکنان پرسپولیس در شهرستان ها می شود؟ محسن بنگر در اصفهان ، جلال حسینی در رشت و انزلی ، مهرداد پولادی در کرمان ، تمام پرسپولیسی ها در تبریز تا به کی باید توهین های بی دلیل تماشاگران رقیب را تحمل کنند؟ در فصل جاری دو دلیل برای جریمه امتیازی تیم ها دیده ایم ، یکی اهانت به داور و دیگری تماشاگران تیم حریف ، مگر خون دیگران از بازیکنان پرسپولیس رنگین تر است که باید هر نوع توهینی را از سمت تیم های سابق و یا شهرهای قبلی محل سکونت خود تحمل کنند و بدون توجه به بازی خود بپردازند؟ آیا این رفتار کمیته انضباطی تبدیل به دستمایه ای برای منفعت طلبان جهت تضعیف روحیه بازیکنان حریف و بازی با اعصاب آنان نمی شود؟

7- اما در خصوص محرومیت سرمربی پرسپولیس ، کسی که پس از مدت ها توانسته تیمش را به بالای جدول برساند و با هجمه همه جانبه عوامل مخالف و تیم های مسئله دار برای محروم شدن روبرو می شود. محمد مایلی کهن چرا پس از 12 هفته برای اولین بار در بازی با پرسپولیس از روی نیمکت بلند می شود و درگیری ایجاد می کند؟ دزفولی ناظر فدراسیون چرا باید اعلام کند فردای بازی پرسپولیس با داماش 33 خبرنگار با وی تماس گرفته و دلیل اخراج نشدن دایی از کنار زمین را پرسیده اند؟ سرپرست و عوامل اجرایی باشگاه استقلال چه ارتباطی به بازی پرسپولیس با داماش دارند که  در رسانه ها مصاحبه کرده و تقاضای محرومیت برای یک مربی خاص(یعنی علی دایی) را مطرح می کنند و 6 ساعت بعد حکم محرومیت دایی اعلام می شود؟ تمام این رخدادها اتفاقی است؟

8- مصاحبه های خارج از بازی دایی و مایلی کهن چه ارتباطی با تیم ها دارد که به محرومیت آنها از مسابقات منجر شود؟ مشکل شخصی فوتبالی ها چه ارتباطی با تیم آنها دارد که هواداران میلیونی باید تاوان آن را پس بدهند؟ مگر زمانی که امیر قلعه نویی و مایلی کهن طومار طومار علیه هم بیانیه صادر کرده و دیگری را گروهبان و قندلی خطاب می کردند از فوتبال محروم شدند؟ اظهارنظرهای عجیب علیپور دبیر کمیته اخلاقی و قلعه نویی در رسانه های رسمی علیه یکدیگر و صحبت هایی که قرار بود سیل به راه بیندازد با چه جریمه ای مواجه شد؟ آنها هم از بازی لیگ برتری محروم شدند؟! اینکه دایی در کمال احترام می گوید از مایلی کهن به دلیل ورود به حریم شخصی و ایراد اتهام برای بار سوم شکایت می کند و گذشت نخواهد کرد چه تشویشی در جامعه فوتبال ایجاد می کند؟ چه تاثیری بر نتایج و یا برگزاری مسابقات آن دارد که باید از حضور در مسابقات محروم شود؟

***

…سوالات بسیار است اما به نظر نمی رسد پاسخی برای آن وجود داشته باشد، لااقل تا زمانی که یک تیم تصمیم می گیرد خلاف جریان آب کثیف فوتبال شنا کند و در طرف مقابل تصمیم به حل ماجرا در یک دایره محدود باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)