مرجع خبری پرسپولیس : آندرانيك تيموريان مي‌گويد فصل خوبي را در تراكتورسازي پشت سر گذاشته و ممكن است سال آينده به استقلال برود.

هافبك ملي پوش تيم فوتبال تراكتورسازي ، از مسايل مختلفي از جمله دهمين دوره ليگ برتر، بازي در تراكتورسازي، پيشنهاد باشگاه استقلال و تيم ملي صحبت كرده كه متن آن در زير مي‌آيد:

* پس از چندين سال بازي در ليگ انگليس در اين فصل به ايران بازگشتي. بازي در تراكتورسازي چگونه بود؟

– البته من ناخواسته به ليگ برتر ايران بازگشتم و به خاطر ويزاي كار در انگلستان كه ديگر همه مي‌دانيم چه وضعيتي دارد، مجبور شدم به ايران باز گردم. فصل خيلي خوبي را با تراكتورسازي پشت سر گذاشتم و از اين يك سال خيلي راضي‌ام . تراكتورسازي در فصل قبل هفتم شده بود، اما اين فصل با توجه به رقيبان قدرتمندي كه در ليگ هستند، نتايج خيلي خوبي گرفتيم و مي توانستيم سهميه آسيا را هم كسب كنيم، اما در چند بازي آخر تيم مقداري از شرايط آمادگي دور شديم و مصدومان و محرومان زياد باعث شد كه دست كادر فني بسته بماند. در غير اين صورت مي توانستيم در ليگ چهارم شويم و پس از آن چشم به رقابت‌هاي جام حذفي داشته باشيم و اين كه يكي از سه تيم بالاي جدول قهرمان شود.

* در مقطعي از فصل از برخورد هواداران تراكتورسازي ناراحت بودي.

– نه. من هيچ ناراحتي از هواداران تراكتورسازي نداشتم. تنها ناراحتي من از آن دسته تماشاگراني بود كه هوادار واقعي تراكتورسازي نبودند و خيلي هم برايشان متاسفم كه به محمد نصرتي كه كاپيتان دوم تيم ملي است و دو سال در تبريز مانده بي‌احترامي كردند. اين را هم بگويم كه آندرانيك تيموريان در 8 بازي با مصدوميت و به كمك آمپول بازي كرد. به غير از فراز كمالوند هيچ‌كس در باشگاه تراكتورسازي دوست نداشت من بازي كنم و من هم به عشق اين تيم و هواداران با وجود مصدوميت بازي كردم. تراكتورسازي پس از هشت سال كه مجددا به ليگ برتر آمده بود، فصل گذشته رتبه هفتم را به دست آوردم و امسال هم پنجم شد. همه اينها به خاطر هواداران پرشوري است كه تراكتورسازي دارد و در سرما و گرما تيمشان را تنها نمي‌گذارند.

* آندرانيك تيموريان تاكنون با مربيان بزرگي كار كرده. كار با فراز كمالوند را چطور ديدي؟

– كمالوند يك مربي جوان و باهوش است كه با داشته‌هايي كه در اين فصل در تراكتورسازي در اختيار داشت، توانست خيلي خوب نتيجه‌ بگيرد و تا لحظات آخر هم براي كسب سهميه آسيا شانس داشتيم و اگر كمي خودمان را جمع و جور مي‌كرديم مي توانستيم به آسيا هم برويم.

* پس از چند سال بازگشت به ايران، بازي در ليگ برتر برايت چگونه بود؟

– از آنجا كه من پيش از آن در ليگ انگليس بازي مي‌كردم وقتي كه به ايران آمدم، مطمئنا شرايط خاصي داشتم، چرا كه سبك بازي در ايران با سبك ليگ انگليس خيلي فرق مي‌كند و اين موضوع كمي برايم سخت بود، با اين حال خود را با شرايط وفق دادم. به هر حال خواست خدا بود كه به ايران برگردم و در كنار خانواده‌ام، خواهرانم و برادرم باشم كه براي من زحمات زيادي كشيدند و از آن‌ها تشكر مي‌كنم. به ويژه از دوست خوبم “فرشاد تنهايي” تشكر مي‌كنم كه در اين مدت هميشه كنار من بود و برايم زحمات زيادي كشيد.

* از استقلال پيشنهاد داري؟

– از باشگاه استقلال تاكنون چندين و چند بار به صورت تلفني با من تماس گرفتند، اما تا الان هيچ ديدار رسمي با استقلالي‌ها نداشتم. معلوم نيست چه اتفاقي مي‌افتد. هر چه خدا بخواهد، شايد با استقلال به توافق رسيدم.

* خودت هم دوست داري به استقلال بروي؟

– به هر حال من دوست دارم پيشرفت كنم. هم استقلال و هم پرسپوليس و سپاهان و ذوب آهن تيم‌هاي بزرگ ايران هستند كه همواره رتبه هاي اول جدول را در اختيار دارند. البته من اول فصل گذشته هم از پرسپوليس پيشنهاد داشتم، اما در آن زمان بلك‌برن به پيشنهاد داد. پس از اين كه به تراكتورسازي آمدم، بار ديگر اين فرصت وجود داشت كه به پرسپوليس بروم، اما ليست پرسپوليس تنها يك جاي خالي داشت و دايي ترجيح داد كه از وحيد هاشميان استفاده كند و من هم به نظر او احترام مي‌گذارم.

* مشكلي كه براي بازي در انگليس داشتي حل شد؟

– بله. الان ديگر بازي‌هاي ملي‌ام به تعداد كافي رسيده و هيچ مشكلي براي بازي در انگليس ندارم و اگر پيشنهاد خوبي باشد، حتما به اروپا خواهم رفت، اما نمي‌خواهم فعلا بازارگرمي كنم و به مطبوعات دروغ بگويم.

* تمرين‌هاي تيم ملي با حضور كي‌روش آغاز شده. كار با اين مربي را چطور ديدي؟

– 100 درصد كي‌روش مربي بسيار بزرگي است كه با مربيان بزرگي در فوتبال دنيا كار كرده و بازيكنان خيلي خوبي تحويل تيم ملي پرتغال داده. كي‌روش در سه جلسه اول تمرين براي ما بازي فوتبال گذاشته بود تا بيشتر بازيكنان را بشناسد و بازيكنان اصلي در اردوهاي بعدي به تيم ملي دعوت خواهند شد.

* چند وقت پيش كي‌روش گفته بود، اكثر بازيكنان خوب ايران سن زيادي دارند. آيا با اين موضوع موافقي؟

– به نظر كي‌روش احترام مي‌گذارم، اما تجربه هم خيلي در فوتبال مهم است، به نظر من بزرگترين مشكل فوتبال ايران در تيم‌هاي پايه است كه هيچ توجهي به آن‌ها نمي‌شود. در ايران يك بازيكن در سن 25 ـ 24 سالگي به نقطه اوج فوتبالش مي‌رسد، اما در اروپا به دليل اين كه آكادمي فوتبال در هر كشوري وجود دارد يك بازيكن خيلي زودتر خود را نشان مي‌دهد و اين مشكلي است كه فوتبال ما هميشه با آن رو در رو بوده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)