پرسپولیس در سال جدید شمسی توانسته عملکرد خیره‌کننده‌ای را از خود به جای بگذارد.

سرخ‌پوشان پایتخت در ماه‌های گذشته با عملکرد چشمگیر خود توانسته‌اند 3 بار جشن قهرمانی بگیرند؛ از فتح لیگ بیست‌ودوم تا رسیدن به عنوان قهرمانی در جام حذفی که کسب این دو قهرمانی باعث شد تا راه سرخ‌پوشان در مسیر رسیدن به کاپ قهرمانی سوپرجام هم هموار شود. نگاهی به کارنامه شاگردان یحیی گل‌محمدی نشان می‌دهد که مسیر موفقیت پرسپولیس از ابتدای سال جدید شمسی آغاز شده و بعد از آنکه آن‌ها در آخرین مسابقه‌شان در سال 1401 مغلوب سپاهان اصفهان شدند، کاملاً توانسته‌اند متحول شوند و نتایج خیره‌کننده‌ای را به‌ثبت برسانند.

پرسپولیسی‌ها در سال جدید شمسی در رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا جمعاً 19 بار به میدان رفته‌اند که بردهای سریالی، برگ برنده تیمِ یحیی در سال 1402 بوده است. در واقع سرخ‌پوشان پایتخت بهتر از تمامی تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر فوتبال ایران توانسته‌اند نتیجه بگیرند و با اختلاف نسبت به رقبای اصلی خود از جمله استقلال و سپاهان، بهترین تیم سال 1402 به شمار می‌روند و توانسته‌اند عملکرد درخشانی را از خود در تمامی رقابت‌ها به جای بگذارند.

رکورد 92 درصدی تیمِ یحیی در لیگ برتر فوتبال ایران!

شاگردان یحیی گل‌محمدی از ابتدای سال جدید شمسی در 13 مسابقه لیگ برتر (در لیگ بیست‌ودوم و لیگ بیست‌وسوم) به میدان رفته‌اند که بازخوانی کارنامه سرخ‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها توانسته‌اند 12 بازی خود را با پیروزی به پایان برسانند و تنها یک‌بار مقابل ذوب‌آهن اصفهان متوقف شده‌اند تا رکوردی استثنایی برای سرخ‌ها در سال جدید در لیگ برتر فوتبال ایران به‌ثبت برسد. در طول این 13 مسابقه، پرسپولیسی‌ها 26 بار دروازه رقبای خود را باز کرده‌اند و تنها 3 گل خورده‌اند تا بیش از پیش رکورد آن‌ها در سال جدید چشمگیر باشد.

کولاک در جام حذفی با کسب جام

سرخ‌پوشان پایتخت در سال 1402، 3 مسابقه در جام حذفی برگزار کرده‌اند که در هر 3 دیدار به پیروزی رسیدند و عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کردند. آن‌ها ابتدا در مرحله یک‌چهارم نهایی از سد گل‌گهر سیرجان گذشتند و سپس توانستند در نیمه‌نهایی با نتیجه 3 بر یک از سد هوادار تهران بگذرند. شاهکار شاگردان یحیی گل‌محمدی در مرحله فینال بود که توانستند با نتیجه 2 بر یک مقابل استقلال به پیروزی برسند تا با رکوردی 100 درصد پیروزی کار خود را در جام حذفی در سال 1402 دنبال کنند.

باخت مقابل النصر و رونالدو، تنها نقطه تاریک سرخ‌ها

پرسپولیس در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر عربستان و یاران کریستیانو رونالدو شکست خورد و این باخت، تنها شکست سرخ‌پوشان در سال 1402 محسوب می‌شود. آن‌ها بعد از این شکست، توانستند در لیگ قهرمانان آسیا برابر الدحیل در قطر و استقلال تاجیکستان به پیروزی برسند تا با 17 برد در 19 مسابقه، کارنامه‌ای رویایی را از خود در سال 1402 به جای بگذارند. در مجموع این 19 مسابقه، 37 گل زده در کارنامه سرخ‌ها دیده می‌شود و 8 بار هم دروازه آن‌ها باز شده که این آمار هم در نوع خود جالب‌توجه و ویژه است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)