مرجع خبری پرسپولیس : با اينكه قرار بود پزشك تيم ملي فوتبال روز سه‌شنبه نظرش را درباره وضعيت علي كريمي اعلام كند اما شرايطي در تيم رقم خورده كه كارلوس كروش از همين حالا براي دو بازي پيش رو قيد بازيكن شماره 8 تيم را زده است.

 

البته تا يكي دو روز قبل هم مسوولان تيم ملي با اين صراحت درباره نبود علي كريمي در بازي با بحرين حرف نمي‌زدند اما وقتي قبل از شروع تست‌هاي پزشكي از مسوولان تيم درباره شرايط كريمي مي‌پرسيم، اين پاسخ را مي‌شنويم كه او به احتمال فراوان در سفر به منامه و در پي آن سفر به جاكارتا تيم ملي را همراهي نمي‌كند.

عباس ترابيان، سرپرست تيم ملي درباره وضعيت كريمي مي‌گويد: «مصدوميت كريمي به شكلي است كه رو به بهبود نرفته و در اين مدت كه اردوي جديد تيم شروع شده، تغييري در وضعيت اين بازيكن نديده‌ايم، به همين دليل نظر پزشكان اين است كه نبايد ريسك كنيم. اين بازيكن باارزش هنوز بهبودي كامل را به دست نياورده و همين مساله باعث شده به اين نتيجه برسيم كه استفاده از او برايش خطرناك است البته هنوز كادر پزشكي نظر قطعي خود را اعلام نكرده اما شرايط اين بازيكن به شكلي است كه فكر نمي‌كنم بتواند در سفر به منامه و بعد اندونزي تيم را همراهي كند.» ترابيان در رابطه با شرايط اين بازيكن توضيحات بيشتري مي‌دهد: «كريمي بازيكني است كه حالاحالاها مي‌تواند براي تيم ملي مفيد باشد بنابراين نبايد اشتباه كنيم و به خاطر يك بازي سلامت او را به خطر بيندازيم. ديدگاه كار فني تيم ملي اين نيست كه بازيكن به هر قيمتي و با آمپول به بازي برسد. براي كروش سلامتي بازيكنانش از هر مساله ديگري بيشتر اهميت دارد، به همين خاطر نمي‌خواهد به اين بازيكن موثر تيم فشار بياورد البته او بابت علي كريمي و خسرو حيدري نگراني زيادي دارد و اين موضوع را حتي به زبان آورده است اما به هر حال ما نمي‌توانستيم بيشتر از اين براي بهبودي اين بازيكنان كاري انجام دهيم چون آنها به گذر زمان نياز دارند.»

تركيب تيم ملي و نفراتي كه به بحرين مي‌روند، موضوع ديگري است كه محور پرسش بعدي از سرپرست تيم ملي مي‌شود كه البته پاسخ ترابيان به اين پرسش، دليل ديگري است براي اينكه از همين حالا بتوانيم جاي خالي كريمي را در بازي با بحرين احساس كنيم: «ما الان 24 بازيكن را در تيم داريم و براي سفر به بحرين بايد يك نفر را خط بزنيم كه با توجه به وضعيت كريمي، بازيكن ديگري خط نمي‌خورد. با اين شرايط ما حسين كعبي را به جاي خسرو حيدري داريم و محمد نوري را هم به جاي علي كريمي در اختيار خواهيم داشت. درباره اينكه اين بازيكنان چند درصد مي‌توانند نياز كروش را تامين كنند، من نمي‌توانم نظر بدهم اما مي‌دانم كه كروش بابت از دست دادن كريمي و حيدري در اين مقطع ناراحت است.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)