دوشنبه 30 دی (13:59)

مرجع خبری پرسپولیس : چند گانه های نیکبخت // مقاله اختصاصی مرجع خبری

علیرضا نیکبخت در فوتبال ایران از خودش چند داستان مجزا و البته تاثیر گذار بر جای گذاشته که با هم می خوانیم :

اول : ابومسلم – آماتور

در اولین نمایش مهم و تاثیر گذار نیکبخت در تیم ابومسلم که هدایتش را اکبر میثاقیان بر عهده داشت درخشید (!) آن تیم ابومسلم بازیکنانی داشت که بعد ها بعضی از آن ها بدل به چهره های مهم در فوتبال ایران شدند . در همان سال اول که این تیم درخشید بلافاصله ارسطو محمدی و علیرضا واحدی نیکبخت راهی تیم استقلال تهران شدند و رضا عنایتی که با آن ها گلزنی قهار نشان می داد تنها گذاشتند . علیرضا که نقش اول این نمایش بود در ابومسلم مثل بازیگران جوان بازیگوش ولی پر حرارت و پر انگیزه نشان می داد . همین حرارتش بود که او را آبی پوش کرد (!) انگاری که علیرضا احتیاج به یک کارگردان خوب و یک نمایشنامه بهتر را حس می کرد .

دوم : استقلال – نیکبخت اکتور می شود !

دومین نمایش نیکبخت در فوتبال ایران سه سکانس مهم و باورنکردنی داشت و اجرای به یاد ماندنی این سه سکانس او را به نقش اول نمایش بدل کرد و در طول سال هایی که آبی پوش بود ستاره ای محبوب شد که بود و نبودش سرنوشت یک مسابقه را رقم می زد .

سکانس اول نمایش نیکبخت در استقلال :

تیم به تازگی دست سوکوموروخوف سپرده شده بود و نیکبخت به همراه ارسطو محمدی به تازگی سر از استقلال در آورده بود . روز اولی که نیکبخت با پیراهن آبی در ورزشگاه مرغوبکار استقلال تمرین کرد تماشاگران در گوش هم می گفتند :” دویدنش رو نگاه کن … مثه اروپایی ها می دوه …!” و یک ماه بعد او در دور مقدماتی باشگاه های آسیا با گل های به یاد ماندی که به تیم لبنانی زد حلاوتی شیرین بین خودش و هواداران آبی ایجاد کرد !

سکانس دوم نمایش نیکبخت در استقلال :

استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در عربستان با الاتحاد مساوی کرد و در تهران بازی با نتیجه یک-یک در حال پیگری بود و این یعنی حذف استقلال ! اما در نودمین دقیقه علیرضا اکبرپور توپی را از جناح راست روی دروازه ارسال کرد و مردی با شماره 22 آن را به تور دروازه الاتحاد رساند و این یعنی انفجار آبی آزادی ! نیکبخت دوباره وردی خواند و استقلال را راهی مرجله بعدی کرد .

سکانس سوم نمایش نیکبخت در استقلال :

 

مهمترین لحظه ی این نمایش طولانی بود ! تیم ملی ایران در دور مقدماتی جام جهانی آلمان در امان به مصاف اردن رفته بود و در صورتی که این بازی با پیروزی ایران تمام نمی شد ملی پوشان باید با جام جهانی وداع می کردند . بازی با نتیجه مساوی در حال پیگیری بود تا اینکه برانکو کسی را وارد زمین کرد که تنها آبی اردوی تیم ملی بود . با آمدن نیکبخت به زمین ورق به سود تیم ایران چرخید و تیم ملی ایران با گل نیکبخت به دور دوم مقدماتی جام جهانی صعود کرد . براستی این مهمترین گل دوران بازیگری نیکبخت بود تا به او عنوان جادوگر کفش آبی را اطلاق کنند ! هرچند این گل هیچوقت به اندازه گل نصرتی در خاطر هیچکس باقی نماند !

 

سوم : پرسپولیس – نیکبخت سوپر من می شود !

سومین پرده نمایش نیکبخت حضورش در پرسپولسی بود . هر چند علیرضا در طی سال هایی که در استقلال بود چند باری این تیم را ترک کرد و دوباره بازگشت اما پیوستن او به پرسپولیس برای آن ها که دیگر جادوگر کفش آبی خطابش می کردند غیر قابل باور بود . اما نیکبخت باید می رفت . انگار دوباره احتیاج به یک سناریوی تازه داشت .آقای شماره 10 انقدر در پرسپولیس خوش درخشید که عنوان جادوگر کفش قرمز را هم از آن خود کند . عده ای معتقدند اگر نیکبخت به پرسپولیس نمی آمد به پایان دوران فوتبالش می رسید اما یک انتخاب صحیح او را سوپرمن ارتش سرخ ها کرد !

چهارم : پرسپولیس : نیکبخت روی جاده سقوط ؟ 

حالا اما نیکبخت به بازیکنی بدل می شود که حتی اگر نود دقیقه روی نیمکت میخکوب شود هم کسی اعتراضی نمی کتد ! آقای شماره 10 انگار همه ی انگیزه اش را از دست داده . شاید باز هم احتیاج به یک سناریو تازه دارد . شاید پرسپولیس باید یک نقش جدید را برایش تعریف کند و شاید باید به دنبال یک کارگردان جدید باشد ! هرچه هست علیرضا واحدی نیکبخت این روزها حال و روز خوشی ندارد

اختصاصی // پویا نوایی – امانت داری – استفاده از این مطلب با ذکر نام مرجع خبری بلا مانع است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)