کلوزه بدليل انجام بازي جوانمردانه در ديدار لاتزيو و ناپولي در سري آ جايزه بازي جوانمردانه را در مراسمي پيش از ديدار فردا شب تيم هاي ملي آلمان و سوئد دريافت خواهد کرد.

ميروسلاو کلوزه نشان بازي جوانمردانه را از ولفگانگ نيرسباخ رئيس فدراسيون فوتبال آلمان و هلموت سندروک دبير فدراسيون دريافت خواهد کرد. مهاجم 34 ساله آلمان ها در ديدار اواخر سپتامبر مقابل ناپولي در حالي که نتيجه بازي 0 بر0 مساوي بود به خطاي هند خود اعتراف کرد و گلي را که داور پذيرفته بود با اقدام کلوزه مردود اعلام شد.

اين حرکت کلوزه بازتاب وسيعي در جامعه فوتبالي جهان داشت و حتي سپ بلاتر به تحسين از حرکت کلوزه گفت:” براوو کلوزه، اين نشان مي دهد که شما مي توانيد علاوه بر اينکه بازيکن بزرگي باشيد بتوانيد يک الگوي جوانمردي نيز محسوب شويد.”

کلوزه اين حرکت را کاملا طبيعي عنوان کرد و گفت:” مي دانم که بسياري از بينندگان ما نسل جوان هستند و ما براي آن ها به عنوان يک الگو محسوب مي شويم ما بايد در نقش يک الگو بايد قوانين بازي منصفانه را رعايت کنيم حتي اگر موجب شکست تيم شود.”

پيش از اين ميشائيل بوسکنس مربي گروتر فورث، مهاجم سنت پائولي مارکوس ايبرس و کلاوس هافنر گوينده باشگاه ماينتس افتخار کسب نشان جوانمردي از فدراسيون فوتبال آلمان داشتند.

اعطاي اين نشان از دوازده سال پيش توسط فدراسيون فوتبال آلمان آغاز شد کلوزه در سال 2005 زماني که در وردربرمن بود نيز بدليل بازي جوانمردانه جايزه ي ويژه اي دريافت کرده بود.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)