پرسپولیس نیوز : هافبک پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیمی که از ابتدای فصل خوب مدیریت نشود تا پایان راه دچار مشکل خواهد بود.

رضا جباری در خصوص اوضاع و نتایج پرسپولیس در لیگ پانزدهم، اظهار داشت: در مورد پرسپولیس پیش از هر چیز من لازم می‌دانم در مورد مدیریت این باشگاه صحبت کنم. متأسفانه پرسپولیس برای این فصل خوب مدیریت نشد و مسئولان این باشگاه از ابتدای فصل نقل‌وانتقالات در جذب بازیکن و برآورده کردن خواسته‌های کادرفنی اصلاً خوب عمل نکردند و نتیجه آن را در نتایج این تیم می‌بینیم.

وی افزود: شکی در اینکه برانکو مربی خوبی است، وجود ندارد، اما وقتی مدیریت باشگاه نتواند شرایط را برای موفقیت یک تیم فراهم کند اگر پپ گواردیولا را هم بالای سر آن تیم بگذارید، نمی‌تواند کارش را خوب پیش ببرد. به این نکته اشاره کردم تا سطح توقع هواداران را از تیم پایین بیاورم، چرا که واقعاً باشگاه پرسپولیس برای رسیدن به موفقیت به یک مدیریت قوی و تشکیلات مناسب نیاز دارد تا بازیکنان و مربیان تا پایان فصل بدون دغدغه راه خود را طی کنند.

هافبک پیشین پرسپولیس تصریح کرد: در مورد مسائل فنی باید بگویم که پرسپولیس در سه بازی اخیر خود اگرچه در کسب امتیاز ناموفق بوده، اما در ارائه بازی زیبا چندان بد عمل نکرده است. اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم این پرسپولیس امیدوارکننده بازی می‌کند و فقط در بعضی خطوط ضعف دارد که باید هر چه سریع‌تر فکری به حال آن کنند. اگر قرار باشد پرسپولیس در دیدارهای آینده خود هم فقط قشنگ بازی کند، اما مثل آب خوردن گل دریافت کند، آن وقت هواداران ساکت نخواهند نشست و اعتراض‌شان را به شکلی نشان می‌دهند. برای هواداران نتیجه‌گیری خیلی مهم است و اینکه تیم در کجای جدول جای داشته باشد.

جباری درباره ضعف پرسپولیس در خط میانی، تصریح کرد: اگر یک هوادار معمولی هم بازی‌های پرسپولیس را دیده باشد به خوبی متوجه این مسئله شده است که تیم از نبود یک فرمانده و رهبر در میانه میدان رنج می‌برد. این مسئله هم بر می‌گردد به مدیریت باشگاه که خیلی راحت اجازه داد محمد نوری راهی تیم دیگری شود و بازیکنی جای او به خدمت نگرفتند. در واقع هیچ یک از هافبک‌های پرسپولیس قابلیت رهبری این تیم در میانه میدان را ندارند و برای من خیلی عجیب است که چرا مدیریت باشگاه نتوانست هافبک خوبی را جایگزین نوری کند و لیست تیم را هم پر کرد تا در طول فصل هم نشود بازیکن جدیدی گرفت. وقتی افراد کار بلد در رأس کار قرار نداشته باشند همین می‌شود و متأسفانه برانکو مجبور است با همین نفراتی که دارد ضعف عمده تیمش را در میانه میدان برطرف کند.

وی یادآور شد: برانکو به خاطر نداشتن هافبک طراح مجبور است از سیستم 2-4-4 استفاده کند و در این سیستم یک تیم باید دارای مدافعان کناری خیلی خوب باشد تا آنها با اضافه شدن به خط حمله قدرت تهاجمی تیم را بالا ببرند. پرسپولیس این رویه را در پیش گرفته، اما نبود یک یا دو هافبک دفاعی خوب در مرکز میدان پرسپولیس باعث شده که در موقع حمله این تیم، فضایی در پشت مدافعان کناری ایجاد شود و حریفان نهایت استفاده را از این مسئله ببرند. در حقیقت وظیفه هافبک‌ها دفاعی تیم است که لایه‌های دفاعی را در زمین پوشش دهند و این کار در  پرسپولیس به خوبی انجام نمی‌شود.

هافبک پیشین پرسپولیس با تأکید بر اینکه یک تیم اول نباید گل بخورد و بعد به فکر گلزنی باشد، گفت: به عقیده من با اضافه شدن احمد نورالهی به ترکیب پرسپولیس تا حدی مشکلات این تیم در کارهای دفاعی برطرف خواهد شد. این بازیکن در فصل گذشته از بهترین‌های پرسپولیس بود و خیلی خوب جلوی مدافعان را پوشش می‌داد. نورالهی توانایی این را دارد که پشت مدافعان کناری را هم پوشش دهد، هر چند در سیستم 2-4-4 نیاز است که دو هافبک جنگنده در مرکز میدان باشند.

جباری در پایان درباره آینده پرسپولیس تصریح کرد: اگر واقع‌بین باشیم باید گفت پرسپولیس با این کادر مدیریتی نمی‌تواند آینده خوبی داشته باشد. در حال حاضر پرسپولیس در جذب اسپانسر هم ناکام بوده که با این شرایط با مشکلات مالی زیادی دست‌وپنجه نرم خواهد کرد. تیمی که خوب مدیریت نشود در طول یک فصل با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. متأسفانه یکسری‌ها همیشه دلیل ناکامی یک تیم را در کادر‌فنی و بازیکنان می‌بینند، در شرایطی که نقش مدیریت در تیم‌های بزرگی چون پرسپولیس از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)