تیم فوتبال استقلال با شکست اصلی‌ترین رقیب خود دوم شدن در لیگ برتر فوتبال با یک پنالتی اشتباه برای، بیش از سایر تیم‌ها شانس کسب این عنوان را دارد.

هفته بیست‌وهفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور امشب (شنبه) با برگزاری چهار دیدار به پایان رسید. در بازی‌های امروز فولاد خوزستان با توقف در سیرجان، در رده ششم جدول باقی ماند و نتوانست به رتبه سوم جدول صعود کند. نساجی مازندران هم با تساوی مقابل پرسپولیس، در جایگاه نهم جدول ماندنی شد. شاهین شهرداری بوشهر اما با شکست پارس جنوبی، ۲۱ امتیازی شد و فاصله خود با جایگاه چهاردهم جدول را به چهار امتیاز رساند. شاگردان اکبر پورموسوی هم به رتبه چهاردهم جدول سقوط کردند.

در مهم‌ترین بازی هفته اما استقلال از سد سپاهان گذشت و به رده دوم جدول بازگشت. شاگردان فرهاد مجیدی که ۴۸ امتیاز دارند، دو امتیاز با سایر مدعیان کسب عنوان نایب قهرمانی فاصله گرفته‌اند و اصلی‌ترین شانس دستیابی به این عنوان به شمار می‌روند. سپاهان هم در رده چهارم جدول باقی ماند.

حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص صحنه‌های مهم داوری در مسابقه استقلال و سپاهان اظهار داشت:‌ در مورد اخراج آرش رضاوند؛ کارت اول او به خاطر تکل و بی‌احتیاطی که داشت کاملاً درست بود و فاصله چند دقیقه بعد رضاوند با دست ضربه‌ای به صورت نورافکن زد و کارت دوم او نیز کاملاً صحیح و اخراجش از زمین درست بود.

سلیمانی در مورد پنالتی استقلال که منجر به گل اول این تیم شد، عنوان کرد: در دقیقه ۵۰ شایان مصلح اصلاً خطایی روی دیاباته انجام نداد. مهاجم استقلال بود که پای خودش را جلو انداخت تا خطا بگیرد. در این صحنه شیخ دیاباته هم با دست و هم با پای خودش مرتکب خطا شد. فکر می‌کنم این تصمیم داور تحت تأثیر اخراج رضاوند بود.

نتایج کامل دیدارهای هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

تراکتور تبریز صفر – پیکان صفر
ذوب‌آهن اصفهان یک – نفت مسجدسلیمان یک
سایپا یک – ماشین‌سازی تبریز صفر
صنعت نفت آبادان یک – شهر خودروی مشهد یک
نساجی مازندران یک – پرسپولیس تهران یک
پارس جنوبی جم صفر – شاهین شهرداری بوشهر ۲
گل‌گهر سیرجان صفر – فولاد خوزستان صفر
استقلال تهران ۲ – سپاهان اصفهان یک

جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال در زیر آمده است:

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)