مرجع خبری پرسپولیس : « آقای دایی ، مهندس دانشگاه صنعتی شریف ، حاشیه شماره یک پرسپولیس ، در رفتار خود تجدید نظر کن! »

اولین حدسی که برای نام گوینده این جملات به ذهن شما می آید چه کسی است؟ مدیرعامل باشگاه الاتحاد عربستان؟ نایب رئیس فدراسیون فوتبال؟ رئیس کمیته انضباطی؟ سردبیر روزنامه استقلال؟

این ها سخنان نویسندگان سایتی است که این روزها به عنوان پایگاه امن اپوزوسیون و دلسوزان واقعی(!) پرسپولیس ظاهر شده و گاه و بیگاه با تیترها و مطالب جنجالی خود سعی در به حاشیه کشیدن این تیم دارد.

گزارش روز ، خبر ویژه ، گزارش ویژه و امثال این عبارت ها ، ترجیع بند عناوین جذاب و مخاطب پسندی است که وقتی در بخش فارسی گل چشمت  به آن می خورد و واردش می شوی با محتوای قابل توجهی مواجه نشده و مسئله به خصوصی دستگیرت نمی شود.

در جدیدترین دور کشاکش رسانه ای ، این سایت با روایت سناریویی پلیسی-جنایی از رویدادهای صبح تا ظهر چهارشنبه گذشته در باشگاه پرسپولیس و با استفاده از تمام عناصر فضاسازی و داستان نویسی، قصد گناهکار جلوه دادن مضروب و پاک و منزه جلوه دادن ضارب سرمربی پرسپولیس را دارد!

 

دو مشاور رسانه ای یا همان دوستان ش.ر ، این روزها با نفوذ در روزنامه پرسپولیس و بخش فارسی سایت گل ، پروژه ماست مالیزاسیون اعمال بازیکن نزدیک به خود و حامیان وی را با شدت هرچه بیشتری دنبال کرده و در جدیدترین دور فعالیت های خود سعی می کنند  علی دایی را که در جریان درگیری به وجود آمده  با یک لیدر در باشگاه پرسپولیس مورد ضرب و شتم قرار گرفت عامل درگیری معرفی کنند.

 

* برای مشاهده مطالب روی این لینک و  این لینک کلیک کنید.

این در حالی است که از ابتدا تا انتهای این داستان با مشاهدات نگارنده در باشگاه پرسپولیس مغایرت داشته و گواه آن می تواند شهادت مسئول روابط عمومی ، مسئول سایت و کارمندان باشگاه حاضر در محل باشد.

زمانی بیشتر یاد فیلم های جنایی می افتیم که صحبت از یک فیلم کوتاه مجهول و بحث برانگیز به میان می آید که هنوز منتشر نشده و اگر بشود خیلی از مسائل را زیر و رو می کند. این ادعا که اساساً قرار نبوده ضارب(یا ضاربان!) وارد این قائله به گفته دوستان ، “چاله میدانی” در باشگاه پرسپولیس شوند و ناخواسته با فحاشی تعجب ابرانگیز مهندس دانشگاه صنعتی شریف برافروخته شده و دست به این اقدام کاملا معمولی(!) زده اند ، با آمادگی برای فیلم برداری در کمال بی تفاوتی نسبت به رویدادهای هولناک و عجیب در حال رخداد در باشگاه کاملا در تضاد است.

جالب و تاسف بار اینجاست که در داستان مذکور، علی دایی به سبب حضور در باشگاه پرسپولیس برای شرکت در جلسه کمیته فنی باشگاهش ، عامل پایین آمدن سطح خود در اندازه یک لیدر و به وجود آمدن دعوای چاله میدانی در باشگاه پرسپولیس و بی احترامی به اسطوره فوتبال کشور معرفی می شود اما عواملی که باعث حضور چنین بزن بهادرهایی در باشگاه پرسپولیس و قرار گرفتن رو در روی امثال علی دایی و سایر بازیکنان تیم می شوند ، پاک و بی گناه جلوه داده می شوند.

سناريو اين گونه چيده شده که علي دايی ساحت لیدری را شکسته و درشتي به او گفته و جناب رهبر هم تاب نياورده و جواب را پاي چشمش نوشته است. و مضحک تر آنجاست که در ابتدا می نویسند یک مشت و کله به سمت سرمربی پرسپولیس حواله شده اما در انتها کسی که به سختی می شد جلوی او را گرفت علی دایی بوده است! فرض محال که محال نیست ، هست؟ بیایید این ادعای عجیب و غریب دوستان را مبنا قرار دهیم. با چه متر و معیاری بد و بیراه گفتن به یک حقوق بگیر درجه چندم باشگاه با ضرب و شتم اسطوره فوتبال کشور قابل قیاس است؟ چه عواملی باعث برافروختن سرمربی پرسپولیس و عکس العمل وی نسبت به یک نفر در میان جمع می شود؟ اصلا حضور چنین افرادی در مناصب اداری باشگاه ها چه توجیهی دارد که باعث به وجود آمدن چنین برخورد هایی شده و خود را تا درجه بازخواست و توضیح خواستن از سرمربی تیم بالا بشکند؟

 

افرادی که در اکثر باشگاه های مطرح اروپایی حداکثر یک بار در طول ماه می توانند دیداری با مسئول کانون هواداران باشگاه جهت هماهنگی روند حاکم بر ورزشگاه تیم خود داشته باشند ، نه اینکه 24 ساعته در جریان تمام امور باشگاه قرار بگیرند و فردای ضرب و شتم سرمربی تیم  به جای اینکه به شکل دائم  از حضور در کنار تیم محروم شوند در کنار مسئول خود در جایگاه ویژه ورزشگاه بنشینند!

 

در شرایطی که از مربیان رقیب دیرینه پرسپولیس گرفته تا سایر پیشکسوتان فوتبال نسبت به این قضیه واکنش نشان داده اند ؛ سکوت حبیب کاشانی(در راستای سکوت روزنامه مطبوع اش) نسب به تعرض به سرمربی تیم، مستمسک دیگری برای تکمیل استنادات این سناریو شده و باعث شده ادعا کنند اگر ما دروغ می گفتیم، حبیب کاشانی ساکت نمی ماند و حرفی می زد.  اکنون بیش از هر زمان دیگری  نیاز موضع گیری صریح و قاطع مدیریت باشگاه پرسپولیس نسبت به این مساله احساس می شود.

 

اینکه وب سایتی با مدیریت خارجی که حتی یک خبرنگار(و نه خبرنویس) تمام وقت و حرفه ای در داخل ایران ندارد ، چگونه پس از مدت ها ناتوانی در خبرنگاری از باشگاه های مختلف لیگ برتر ، به یک باره پس از اخراج یک بازیکن معروف تیم پرسپولیس مصاحبه ای اختصاصی و بلندبالا با وی ترتیب می دهد و پس از وقوع یک درگیری در این باشگاه به عکس و فیلم هایی در اطراف ساختمان آن دسترسی پیدا می کند که در هیچ منبع دیگری یافت نمی شود ، ناظرین را به این فرضیه می رساند که دست یابی به این منابع خبری ناشی از کار حرفه ای و زمان شناسی خبرنگاران این خبرگزاری برای حضور در محل باشگاه پرسپولیس نبوده ، بلکه این سایت توسط منابعی تغذیه می شود که خودشان قصد ارائه مستقیم چنین اخباری را ندارند و از این رسانه غیر رسمی و بی حساب و کتاب به عنوان تریبونی برای بیان صحبت های خود استفاده می کنند تا بدون به خطر افتادن مقام و مسئولیتشان مبارزه پنهان خود را ادامه دهند.

البته این جریانات بارها ثابت کرده اند که بدنامی را به گمنامی در فضای فوتبال ترجیح می دهند و به هر وسیله ای حاضرند نام خود را بر سر زبان ها بیندازند ، حتی اگر به قیمت طرد دلسوزان فوتبال برای آنان تمام شود.

آن هایی که تا دیروز حرکات غیراخلاقی ش.ر را با فحاشی یک استقلالی به وی توجیه می کردند، باید هم برای مبرا کردن حرکات هم فکران قلدر خود فحش و بد و بیراه در دهان علی دایی بگذارند و حمله کننده به وی را لیدر «نگون‏‏بخت» نام گذاری کنند!

این افراد باید بدانند پرسپولیس اگرچه از اسب افتاده باشد از اصل نیفتاده و آن قدر بی کس و کار نشده که چند رسانه‏نمای نوپا بخواهند با قلم های سیاه خود برای افکار عمومی هواداران آن تعیین تکلیف کرده و تفکر شوم خود را بر آن حاکم کنند. هوادار پرسپولیس بارها نشان داده است خود هوشمندتر از آن است که نیازی به قیم و تصمیم گیرنده برای نشان دادن راه و چاه داشته باشد.

باری در فوتبالی که یک عراقی سیلی به گوش داور می زند و رئیس دستگاه ورزش دستور لغو محرومیت او را صادر کرده و آب از آب تکان نمی خورد ، کیسه بوکس شدن اسطوره جهانی اش آن هم به دست چنین افرادی جای شگفتی دارد؟ در این اوضاع و احوال عرب شدن ابن سینا و عربی شدن خلیج باید برای ما عجیب باشد…؟ آقا کریم گل و تخته پاک تر و با ارزش تر از آن نیستند که به پیکر این فوتبال کثیف گذاشته شوند؟

 

انتهای گزارش اختصاصی مرجع خبری پرسپولیس

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)