باشگاه پرسپولیس قرار است به زودی با یک تامین کننده مالی قرارداد همکاری امضا کند.

به نقل از میزان، باشگاه استقلال چندی پیش با یکی از شرکت‌های مطرح تولیدی مواد خوراکی قرارداد امضا کرد. بعد از امضای این قرارداد پیش‌بینی می‌شد که این شرکت به زودی سراغ پرسپولیس هم می‌رود تا با این باشگاه هم قرارداد ببندد. بالاخره این اتفاق هم افتاد زیرا خبر‌ها حاکی از آن است که این شرکت صحبت‌هایی با مدیران پرسپولیس برای عقد قرارداد همکاری داشته است.

دلیل عقد قرارداد این شرکت با دو باشگاه بزرگ پایتخت، این بوده که وقتی یک شرکت قصد دارد محصولات خود را در کل ایران توزیع کرده و بفروشد، نمی‌تواند پس از ورودش به حوزه فوتبال و عقد قرارداد با باشگاهی مثل استقلال راحت از کنار پرسپولیس بگذرد چراکه اگر فقط سمت استقلال برود مشتریان پرسپولیسی خود را از دست می‌دهد و برعکس.

شنیده می‌شود قراردادی که باشگاه پرسپولیس قصد دارد با این شرکت امضا کند، سود خوبی برای این تیم خواهد داشت. ظاهرا قرار نیست شرکت مذکور، اسپانسر پرسپولیس شود و بلکه به عنوان یک تامین‌کننده مالی ایفای نقش می‌کند. اصولا اسامی اسپانسرها روی پیراهن تیم‌ها حک می‌شود، اما این اتفاق در این قرارداد رخ نمی‌دهد.

همکاری پرسپولیس و استقلال با شرکت یادشده به این صورت است که شرکت، محصول خود را تولید می‌کند و در بسته‌بندی آن از نام و لوگوی استقلال پرسپولیس با روش‌های مختلف استفاده می‌کند تا فروش خود را افزایش دهد. از فروش این محصولات به هر دو باشگاه درصدی اختصاص پیدا می‌کند.

البته این قرارداد یک کف مالی هم دارد که تحت هر شرایطی آن مبلغ به باشگاه پرسپولیس پرداخت می‌شود. برای مثال، این شرکت متعهد می‌شود که ۱۰ میلیارد به پرسپولیس بپردازد. حالا اگر نتواند هیچ سودی از فروش محصولات پرسپولیسی خود به دست بیاورد، در هر صورت باید ۱۰ میلیارد تومان کف‌قرارداد را به حساب باشگاه سرخپوش پایتخت واریز کند.

از طرفی، اگر شرکت بیش از مبلغ تعیین شده به سود حاصل از فروش محصولاتش برسد، طبعا پول بیشتری به باشگاه پرسپولیس از فروش محصولات علاوه بر آن ۱۰ میلیارد می‌رسد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)