مرجع خبری پرسپولیس : پيشكسوت فوتبال گفت: مشكل امروز ما بازيكن سالاري نيست، بلكه نبود تشكيلات منسجم و قانوني در باشگاه‌ها است.

 

جعفر كاشاني اظهار كرد: اگر در فوتبال ما باشگاه‌ها به معني واقعي آن وجود داشته باشند و بر اساس قانون عمل كنند، شاهد مسايلي مانند بازيكن سالاري نخواهيم بود.

 

وي همچنين با بيان اين كه هنوز جايگاه ورزش قهرماني در كشور ما معلوم نيست، خاطرنشان كرد: باشگاه، سازماني است كه با يك هدف و با برنامه كار مي‌كند و براي رسيدن به اهدافش از فرهيختگان خود بهره مي‌برد. اگر باشگاه‌ها به درستي شكل بگيرند، در آن صورت اتحاديه باشگاه‌ها هم به درستي شكل خواهد گرفت و فوتبال نظامند مي‌شود.

 

كاشاني ادامه داد: در صورتي كه فوتبال باشگاهي قانونمند شود، بازيكن، مربي، سرپرست، كميته‌هاي فني و … داراي شرح وظايف مي‌شوند و اين وكلاي بازيكنان خواهند بود كه برنامه‌هايشان را با باشگاه‌ها تنظيم مي‌كنند.

 

بازيكن اسبق تيم ملي فوتبال در ادامه با بيان اين كه باشگاه‌هاي تراز اول دنيا سعي مي‌كنند، بيشتر از تربيت شده‌هاي خودشان استفاده كنند تا داشته‌هاي ديگران، تصريح كرد: بحث بازيكن سالاري مطرح نيست، بلكه بحث به سر نبود مديريت مناسب است. به عنوان نمونه ليونل مسي كه بازيكن بزرگي است، به دليل ساختار قانوني باشگاهش نمي‌تواند فراتر از قانون كار كند، اما متاسفانه در كشور ما به دليل نبود اين ساختار، مربي، سرپرست، دلال، هوادار، بازيكن و ديگران به راحتي حرف مي‌زنند.

 

كاشاني در ادامه گفت: تا زماني كه باشگاه‌هاي ما خصوصي نيستند و از بودجه بيت المال استفاده كنند، هيچ مسئولي پاسخگوي شكست‌ها نيست. مثلا همين استقلال و پرسپوليس از نظر مالي، فرهنگي و فني نه تنها پيشرفت نكرده‌اند، بلكه رشد منفي هم كرده‌اند.

 

وي ادامه داد: باشگاه‌ها بايد در آموزش و پرورش نفوذ داشته باشند و استعدادهاي نو و جوان را كشف و تربيت كنند؛ ولي با شرايط موجود تنها مي‌شود گفت «ترسم نرسي به كعبه‌ اي اعرابي – كين ره كه تو مي‌روي به تركستان است» هر چند تركستان هم كشور شد و ساختار پيدا كرد، ولي فوتبال ما هنوز همان طور مانده است.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)