مرجع خبری پرسپولیس : اولین نماینده داوری ایران در جام جهانی فوتبال گفت: داور فقط زمانی می تواند جریان بازی را قطع کند که امنیت جانی نداشته باشد.

 

مجید وارث در برنامه‌ای كه برای یكی از شبكه‌های فارسی زبان تهیه می‌كند، به موضوع بازی نیمه‌تمام پرسپولیس و داماش پرداخت و برای بحث كارشناسی داوری، از نظرات جعفر نامدار استفاده كرد.

 

 

نامدار اولین داور ایرانی است كه در جام جهانی قضاوت كرده. او در جام جهانی 1974 مونیخ سوت زده است. نامدار در این برنامه در مورد نیمه تمام ماندن مسابقه پرسپولیس و داماش گفت: «من فكر می‌كردم قوانین در این سال‌هایی كه از داوری دور بوده‌ام عوض شده‌اند اما با اسفندیار بهارمست كه صحبت می‌كردم می‌گفت داور فقط زمانی می‌تواند بازی را نیمه‌تمام بگذارد و قطع كند كه امنیت جانی نداشته باشد. یك نمونه از این اتفاق در فوتبال اروپا رخ داده كه در مسابقات مقدماتی یورو، یكی از تماشاگران پریده بود وسط زمین و زده بود توی گوش داور.»

 


اسفندیار بهارمست كه جعفر نامدار می‌گوید با او صحبت كرده، یكی از دو مدرس بین‌المللی داوری فوتبال جهان است كه از طرف فیفا به داوران الیت دنیا آموزش می‌دهد و عضو كمیته تحقیق و توسعه و آموزش فیفا است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)