با شدت گرفتن اين روند، به تدريج نگران آن مي‌شويم كه خود آتيلا حجازي هم با امير قلعه‌نويي پيمان همكاري ببندد و اين رويداد را يكي از جدي‌ترين خواسته‌هاي ناصر خان در طول حياتش به شمار بياورد!

یدداشت رسول بهروش؛ 1-  پنج روز بعد از عقد قرارداد داخلي با استقلال، فرهاد مجيدي در آخرين ساعات مهلت نقل و انتقالات راهي هيات فوتبال استان تهران شد و قرارداد رسمي‌اش را با اين باشگاه به ثبت رساند. در اين فاصله نسبتا طولاني، حرف و حديث‌هاي زيادي در مورد آينده اين همكاري در محافل ورزشي منتشر شد كه شايد جدي‌ترين آنها به ترديد افتادن فرهاد در مورد پيوستن دوباره‌اش به استقلال بود. ظاهرا موضع‌گيري منفي برخي از هواداران استقلال و به ويژه طرفداران منتسب به ناصر حجازي، مهم‌ترين نقش را در لرزيدن گام‌هاي مجيدي ايفا مي‌كرد. شايد به همين خاطر بود كه علي فتح‌ا…‌زاده در توضيح چرايي اين تاخير به خبرنگاران گفت: «منتظريم فضا كمي آرام‌تر شود تا قرارداد فرهاد را ثبت كنيم.» گويا فضاي مورد نظر مسوولان باشگاه سرانجام روز گذشته به نقطه آسايش رسيد تا كار اين انتقال را فيصله بدهند. در اين ميان بي‌گمان بايد سهمي را هم براي آتيلا حجازي در نظر گرفت؛ پسر اسطوره فقيد آبي‌ها كه 48 ساعت بعد از تهديد مجيدي به افشاگري، در موضعي كاملا متفاوت از اين جابه‌جايي ابراز خشنودي كرد و يك گام فراتر، چنين اتفاقي را حتي مايه خرسندي پدر مرحومش به شمار آورد! اين‌كه چنين چرخشي تا چه اندازه به تماس‌هاي دلجويانه مجيدي با خانواده حجازي طي هفته گذشته و نيز ساير عوامل مشابه مربوط مي‌شود، بي‌گمان يك بحث مهم و جداگانه است، اما نكته‌اي كه در اين هياهو بيش از هرچيز ديگري جلب توجه مي‌كند، ادامه موضع‌گيري‌هاي برخي از اهالي فوتبال ايران و به ويژه خانواده ناصرخان به نيابت از اين ستاره از دست رفته است؛ جرياني كه به‌نظر نمي‌رسد چندان دوست‌داشتني و قابل قبول باشد.

2- شخصيت آتيلا حجازي به عنوان وارث حقوقي ناصر خان در جاي خودش محفوظ و محترم است، اما بعيد به‌نظر مي‌رسد حتي همين نسبت درجه يك خانوادگي هم مجوزي براي اظهارنظر و اعلام راي‌هاي بي‌پايان و قاطعانه فرزند از سوي پدر مرحومش محسوب شود. اسطوره مورد علاقه ايرانيان، انساني عادي با مجموعه‌اي از نقاط قوت و ضعف بود كه توانايي‌هاي فني‌اش در كنار برخي پايمردي‌ها و مردم‌داري‌هايش از وي چهره‌اي محبوب و دوست‌داشتني ساخت. در اين ميان برخي از جهت‌گيري‌ها و نقدهاي اجتماعي حجازي به ويژه در دوران بيماري‌اش باعث اعتلاي هرچه بيشتر جايگاه او شد. در حال حاضر ناصرخان يك خاطره زيبا و ستودني براي ميليون‌ها هوادارش است و سخت مايه افسوس خواهد بود اگر رويه فعلي هزينه كردن از شخصيت او توسط نزديكانش ادامه پيدا كند. سنگربان اسبق استقلال و تيم‌ملي، به لطف جذابيت رسانه‌اي‌اش سال‌ها فرصت حضور در وسايل ارتباط جمعي را داشت و معمولا هم مواضع‌اش را به صورت صريح با مردم در ميان مي‌گذاشت. از همين‌رو در حال حاضر دوستداران سينه‌چاك وي، به اندازه كافي با خلق و خوي اين اسطوره آشنايي دارند و نيازي نيست كه ديگران مدام به ارزيابي رويدادهاي روز از نظر ناصرخان بپردازند و به نيابت از او حكم صادر كنند. اين سوءاستفاده‌ها، اگرچه ممكن است به رفع موقت موانع از پيش روي افراد كمك كند و آنها را به اهداف كوتاه‌مدت‌شان برساند اما بي‌گمان در درازمدت به تخريب شخصيت قابل احترام ناصر حجازي خواهد انجاميد كه به هيچ وجه حادثه شايسته‌اي نيست.

3-  فرهاد مجيدي كه روزي در توجيه عدم حضورش در استقلال به نام ناصر حجازي متوسل شده بود، نيم‌فصل بعد از آن اتفاق از مواضع‌اش عقب نشست و بي‌هيچ توضيحي استنادات سابقش را ناديده گرفت تا شائبه استفاده ابزاري او از اسم اسطوره آبي‌ها به وجود بيايد. با اين حال دردناك‌تر از ابهامي كه در رفتار مجيدي «غريبه» پيرامون حجازي به چشم مي‌خورد، تناقضي است كه فرزند ناصرخان در قبال پدرش در پيش گرفته است. آتيلا كه هنگام فوت اسطوره روابط چندان جالبي با باشگاه استقلال نداشت، بلافاصله پيشنهاد دستيار دومي پرويز مظلومي را پذيرفت تا مشكلات پيشين را فراموش كند و به كادر فني اين تيم اضافه شود. چهار ماه قبل كه مجيدي بيانيه معروفش را ارايه داد و اصطلاح «مكتب حجازي» را براي اولين بار در ادبيات فوتبال ايران خلق كرد، آتيلا در ستايش از اين رويكرد او سخنان راديكال فراواني به زبان آورد، فرهاد را بازيكن محبوب پدرش دانست كه نمي‌تواند با «بي‌اخلاق‌ها» كار كند و مدعي شد او يك فوتباليست پولكي نيست. شايد مرور آرشيو خبرگزاري‌ها، خيلي چيزها را ياد آقازاده حجازي بياورد؛ هم او كه اكنون شادي روح پدرش را ضامن سلامت اين انتقال مي‌خواند و به نمايندگي از ناصرخان، از مخالفان بازگشت مجيدي اعلام برائت مي‌كند! اين اتفاقات به هيچ وجه در شأن اسطوره فقيد فوتبال ايران نيست. ناصر حجازي بعد از سال‌ها افتخار‌آفريني، براي خانواده‌اش ميراث ارزشمند «نيك‌نامي» را به ارث گذاشت؛ اكنون جاي تاسف خواهد داشت اگر بي‌احتياطي برخي از نزديكان او، جايگاه اين چهره محبوب در خاطره‌ها را به خطر بيندازد و اين ارزش مشترك را پاي برخي مسايل روزمره و پيش پا افتاده خرج كند.

4- از جانب خودتان حرف بزنيد و دست از جعل امضاي حجازي بكشيد لطفا! ساده‌ترين اصول اخلاقي حكم مي‌كنند آدم‌ها با شجاعت مسووليت كاري را كه انجام مي‌دهند بپذيرند و به نام خودشان از آن دفاع كنند. ارزش و احترام ناصر حجازي بسيار بالاتر از آن است كه هر روز گواه يك اتفاق عجيب تازه قرار بگيرد و هر لحظه اسم و مهرش پاي يك تناقض‌گويي جديد هزينه شود. با شدت گرفتن اين روند، به تدريج نگران آن مي‌شويم كه خود آتيلا حجازي هم با امير قلعه‌نويي پيمان همكاري ببندد و اين رويداد را يكي از جدي‌ترين خواسته‌هاي ناصر خان در طول حياتش به شمار بياورد!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)