کارشناس فوتبال ایران معقتد است معیارهای مربیگری در سطح ملی باید بازنگری شود. او می‌گوید پروسه توسعه علوم مربیگری و توسعه فوتبال جوانان باید کل کشور را شامل شود نه یک محدوده کوچک را.

مهر،  مجید جلالی درباره تغییر در کمیته جوانان فدراسیون فوتبال و انتخاب سرمربی تیم جوانان ایران، اظهار داشت: در این زمینه باید ببینیم اهداف، اولویت‌ها و معیارهای فدراسیون چیست. اگر این معیارها مشخص شود آن وقت می‌توان گفت انتخاب سرمربی تیم جوانان درست بوده است یا خیر.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در علوم مربیگری افزود: در معیارهایی که برای سرمربیگری در سطح ملی داریم باید بازنگری شوند. آنچه که در چند سال اخیر فوتبال ما را تحت فشار قرار داده است، ناکامی در نتیجه گیری و به عبارتی مشکلات فنی است.

سرمربی پیشین فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: آنچه که در فوتبال باعث نتیجه گیری می‌شود به علوم مربیگری و توسعه فوتبال جوانان بر می‌گردد که ما در ایران نیاز داریم این دو مورد بازنگری شود. برای این منظور هم باید تشکیلاتی ایجاد کنیم تا کل کشور را شامل شود نه فقط یک محدوده کوچک را. این تشکیلات باید حتی دور افتاده ترین روستاهای ما را هم شامل شود.

جلالی در پاسخ به این سئوال که با شرایط فعلی، انتخاب کدام مربی می‌تواند به تیم جوانان ایران کمک کند، تاکید کرد: با این وضعیت انتخاب یک مربی دیگر هم ما را به وضعیت گذشته بر می‌گرداند. باید مسیر این کارهای مقطعی و زودگذر را یک جا عوض کنیم که الان فرصت آن فرا رسیده است.

سرمربی پیشین تیم فوتبال فولاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره عملکرد خوب پرسپولیس در نیم فصل دوم گفت: یادم هست بعد از بازی ایران و لبنان همه سئوال می‌کردند که چه کار می‌شود کرد تا تیم ملی در کوتاه مدت بتواند وضعیت بهتری پیدا کند و به جام جهانی برود.

جلالی افزود: همان موقع من گفتم که تیم ملی با تغییر دو محور می‌تواند در کوتاه مدت نتیجه بگیرد. یکی وارد کردن انرژی جوان به تیم ملی و دیگری هم روی آوردن به بازی فیزیکی. کاری که پرسپولیس در نیم فصل دوم و با حضور یحیی گل محمدی انجام داده، همین است.

" تفاوت آشکار پرسپولیس به میزان بالای دوندگی بازیکنان این تیم و بازی فیزیکی و درگیرانه است". جلالی با بیان این مطلب  در پایان گفت: البته این روش در کوتاه مدت جواب می‌دهد چون تمام تیم‌ها بازی فشرده‌تر و دفاعی‌تر را یاد گرفته‌اند و تیم‌های بزرگ برای مقابله با این شیوه دفاعی باید به دنبال توسعه مهارت‌های تاکتیکی باشند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)