مرجع خبری پرسپولیس : كاپيتان دوم فصل گذشته سپاهان امسال شرايط خاص و ويژه اى را در پرسپوليس پشت سر مى گذارد، كسى كه سال هاى زيادى را در جمع طلايى پوشان اصفهانى گذرانده، مى خواهد در پرسپوليس هم شرايط و وضعيت خوبى براى خود داشته باشد تا اين بار در پيراهن قرمز تجربيات خوبى را كسب كند. هر چند زمان زيادى از همراهى جلال اكبرى در تمرينات نمى گذرد اما اين مدافع چپ پا خيلى زود در پرسپوليس جا افتاده و از نظر روحى و ارتباطى نيز رابطه خوبى با ساير نفرات سرخ هاى تهرانى به دست آورده است. در شرايطى كه كاروان پرسپوليس ديشب تهران را به مقصد تركيه ترك كرد تا در اردويى تداركاتى علاوه بر فضاى فنى، تيم از از نظر روحى و روانى نيز به آمادگى ايده آل برسد با جلال اكبرى تماس گرفتيم. خواندن ماحصل اين گفت وگو كه در آستانه سفر سرخ ها به تركيه با اكبرى داشتيم خالى از لطف نيست:

مى گويند فشار تمرينات حسابى خسته تان كرده. همين طور است؟
بله اما اين مسأله مى تواند براى ما يك رهاورد خوب به همراه داشته باشد. به هر حال همه تيم هاى ليگ برترى الان شرايط ما را دارند و همگى يا در اردو هستند يا روزى ۲ جلسه تمرين مى كنند تا از نظر بدنى به شرايط ايده آل برسند. ضمن اينكه اين مسأله به همه ما كمك مى كند تا با هماهنگى لازم خودمان را براى يك مبارزه سخت و پرفشار آماده كنيم.

به جز مسائل فنى با توجه به اينكه جزو تازه واردان پرسپوليس هستى توانسته اى در تيم جا بيفتى؟
مشكلى از اين بابت وجود ندارد. من با يكسرى از بچه هاى تيم از قبل آشنا بودم و دوستى داشتم الان هم با اكثر بچه ها آشنا شده ام و توانسته ام ارتباط برقرار كنم. خدا را شكر در پرسپوليس جو خوبى حاكم است و صميميت و رفاقتى كه بين بچه ها وجود دارد مى تواند در طول فصل خيلى به ما كمك كند. دوستى هاى ما باعث مى شود يكدل و با صميميت بيشترى در كنار هم تمرين كنيم و بتوانيم به آمادگى لازم براى استارت پرقدرت در فصل آتى دست يابيم.


اين مسأله در شرايطى كه پرسپوليس زمان زيادى را از دست داده زياد خوشبينانه نيست.

شايد ما نسبت به ساير تيم ها ديرتر كارمان را آغاز كرده باشيم اما نبايد اين احساس به وجود آيد كه در كارمان موفق نخواهيم بود. اگرچه با دانستن قدر زمان شايد كارمان در آينده راحت تر بود اما به نظر من پرسپوليس شخصيت بزرگى دارد و نام پرسپوليس امتياز مثبتى براى ماست كه نااميدى را در دلمان راه ندهيم. پرسپوليس هميشه با اين مسأله كه برنامه هايش ديرتر از تيم هاى ديگر آغاز مى شده روبرو بوده و اگر قدر فرصت هاى باقى مانده را به نحواحسن بدانيم مطمئناً مى توانيم تا شروع بازى هايمان از هر نظر شرايط ايده آلى را كسب كنيم. اسم پرسپوليس براى ما مهم است.

اما بايد قبول كنيم شايد در هفته هاى اول حداقل به لحاظ فنى و تاكتيكى، پرسپوليس در مقايسه با تيم هايى كه از اواخر خردادماه كار آماده سازى خود را آغاز كرده اند عقب تر خواهد بود.
شايد اين مسأله درست باشد. به هر حال چاره اى نداريم و بايد با بالا بردن فشردگى كار و تلاشمان اين خلأ و كمبود را به حداقل برسانيم. اتفاقاً پرسپوليس بايد در هفته هاى اول فوق العاده كار كند تا در همان ابتداى ليگ خود را جزو مدعيان اصلى قهرمانى مطرح كند. مهمترين مسأله اى كه در ذهن تك تك ما وجود دارد اين است كه بتوانيم در همان هفته هاى اول قدم هايمان را محكم برداريم. البته قبول دارم كار سختى پيش رو داريم اما اگر تلاشمان را دوچندان كنيم، مى توانيم به هدفى كه در ذهن مى پرورانيم دست پيدا كنيم. اوايل فصل امتياز گرفتن از حريفان راحت تر از آن است كه بخواهيم در اواسط و اواخر ليگ به فكر جبران باشيم.

با توجه به زمان باقى مانده تا شروع ليگ، اردوى تداركاتى به تركيه را چطور ارزيابى مى كنى؟
به هر حال برگزارى چنين سفرى قطعاً مى تواند براى هماهنگى تيم مثمرثمر واقع شود. شنيده ام مسئولان باشگاه در تلاش هستند زمينه برگزارى بازى دوستانه را نيز در اين سفر ايجاد كنند كه به طور حتم با انجام بازى هاى تداركاتى قبل از شروع فصل مى توان نقاط ضعف و قوت تيم را شناسايى كرد و در صدد رفع نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت برآمد.

مهمترين مسأله اى كه باعث نگرانى شده تأخير در معرفى سرمربى است. فكر نمى كنى اين مسأله چندان براى تيمى مثل پرسپوليس مسأله جالبى نباشد؟
به هر حال در اين مدت مسئولان باشگاه چندين گزينه را معرفى كرده اند كه متأسفانه هر كدام از آنها بنا به دلايلى با پرسپوليس به توافق نرسيده اند، ضمن اينكه در اين مدت نبايد از تلاش ها و زحمات عابدزاده و حسين عبدى غافل بود. درست است به صورت اسمى و رسمى سرمربى نبودند اما زحمات زيادى براى تيم كشيده اند كه جاى تقدير دارد. من هم مثل همه پرسپوليسى ها اميدوارم اين مسأله نيز خيلى زود حل و فصل شود و هرچه سريع تر سرمربى مان را بشناسيم و كار را با اين مربى جديدمان استارت بزنيم.

حالا يك سؤال فنى و تخصصى. با توجه به اينكه ۲ شيوه استفاده از دفاع ۳ نفره و دفاع ۴ نفره اين روزها مشتريان و طرفداران خاص خود را دارد فكر مى كنى كدام يك از اين ۲ سيستم خط دفاعى بتواند براى پرسپوليس مؤثر واقع شود؟
تشخيص اين مسأله و صحبت در مورد آن در حيطه كار مربيان و كارشناسان است و من به عنوان يك بازيكن بايد خودم را با سيستم و روشى كه كادرفنى اعلام مى كند وفق دهم. به هر حال اين مسأله سليقه اى است و صرفاً نمى شود گفت سيستم ۳ دفاعى خوب است يا دفاع ۴ نفره. به هر حال اين كادر فنى است كه بر اساس نيازها و داشته هاى خود از تيم در اين مورد تصميم گيرى مى كند. من فقط مى توانم اظهار اميدوارى كنم خط دفاع پرسپوليس كه خود من نيز عضوى از آن هستم بتوانيم با عملكرد خوبى كه از خود به نمايش مى گذاريم انتظارات را برآورده كرده و بتوانيم جزو بهترين ها در ليگ برتر باشيم.

يكى، دو روز است بحث عدم صدور تسويه حسابت از سوى سپاهانى ها به گوش مى رسد. بالاخره اين ماجرا به كجا كشيده شد؟
در اين مورد توافقاتى با مسئولان سپاهان داشته ام و آنها قول داده اند در اولين فرصت مشكلم را برطرف كنند و مابقى مطالباتم را كه بابت فصل گذشته است پرداخت نموده و تسويه حسابم را به من بدهند. با توجه به سفر به تركيه به احتمال فراوان پس از بازگشت سرى به اصفهان خواهم زد تا در مورد اين مسأله نشست دوباره اى با مسئولان سپاهان داشته باشم.


به عنوان سخن پايانى اگر صحبت خاصى دارى مى شنويم؟
من هم مثل بقيه بچه ها و اعضاى ديگر تيم اعم از كادر فنى گرفته تا ديگر مسئولان تمام تلاشمان را به كار مى گيريم تا سال و فصل موفقى را رقم بزنيم. در اين مدت كوتاه كه من به پرسپوليس آمده ام هواداران اين تيم به من و بقيه تازه واردها لطف زيادى داشته اند و خيلى زود ما را در جمع خود پذيرفته اند. به هر صورت اميدوارم در طول فصل با بازى هاى خوب و نتايج دلچسب بتوانيم محبت اين هواداران را جبران كنيم و با تمام تلاش و توانمان براى كسب قهرمانى در ليگ و جام حذفى مى جنگيم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)