خبرگزاری پرسپولیس : شما نمی‌توانید تیمی را که ادعای صعود به جام جهانی دارد را رقیبی سهل و آسان برای خود تلقی کنید. به همین دلیل باید گفت که ازبک‌ها این پتانسیل را دارند که حتی در ورزشگاه آزادی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

«ایران – ازبکستان» ؛  پنجمین بازی تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مقدماتی جام جهانی در حالی روز چهارشنتبه هفته جاری برگزار خواهد شد که شاگردان کارلوس کی روش با ۷ امتیاز جایگاه نسبتا قابل قبولی را در جدول دارند تا انگیزه‌شان برای شکست دادن رقیب و در نتیجه محتمل کردن احتمال صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ بیشتر شود.

سید جلال حسینی که این روز‌ها با پژمان منتظری زوج میانی خط دفاع تیم ملی را تشکیل می‌دهد، ضمن پاسخگویی به سؤالات تاکید می‌کند که ازبکستان را نباید حریف ساده‌ای قلمداد کرد.

*ازبکستان حریفی راحت است یا دشوار؟

ببینید! شما نمی‌توانید تیمی را که ادعای صعود به جام جهانی دارد را رقیبی سهل و آسان برای خود تلقی کنید. به همین دلیل باید گفت که ازبک‌ها این پتانسیل را دارند که حتی در ورزشگاه آزادی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

*این اظهارات یعنی ناامیدی برای سه امتیاز؟

نه، اشتباه نکنید و این را هم در نظر بگیرید که تیم ملی فوتبال ایران همیشه یکی از قدرت‌های بر‌تر قاره بوده است و به همین دلیل تحت هیچ شرایطی کسی نمی‌تواند ما را رقیبی ضعیف یا از پیش بازنده بداند.
حرف من اما این است که در فوتبال روز جهان فاصله‌ها به پایین‌ترین حد ممکن خود رسیده است و به همین دلیل مشخص باید مراقب باشیم تا خدای ناکرده نتیجه را واگذار نکنیم.

*سطح آمادگی تیم را چطور می‌بینید؟

ملی پوشان در این مدت تمرینات خوبی را سپری کرده‌اند و زیر نظر آقای کی روش مسایل تاکتیکی را با جدیت دنبال نموده‌اند، به طوری که بعد از شکست دادن کره جنوبی روحیه بالایی داریم و حالا برای ۱۰ امتیازی شدن به رویارویی با ازبکستانی فکر می‌کنیم که دارای فوتبالی صاحب سبک است.

*البته در بازی‌های گذشته آنطور که باید نتوانستید رضایت اهالی فوتبال را جلب کنید.

رقابتهای مقدماتی جام جهانی تورنمنتی حساس و فشرده است و تیم‌ها برای اینکه شانس حضور در جام جهانی مهم فوتبال را به دست بیاورند، با انرژی بالایی به میدان می‌روند. در این شرایط به طور طبیعی کار سخت می‌شود و به همین دلیل احتمال دارد انتقاداتی را متوجه خود ببینیم. مهم، این است که در ‌‌نهایت فوتبال ایران برای چهارمین بار بتواند خود را در ردیف تیم‌های راه یافته به جام جهانی ببیند و ما بتوانیم در برزیل توانایی هایمان را به رخ دنیای فوتبال بکشیم.

*شرایط خط دفاعی از نظر یکی از مدافان اصلی تیم ملی؟

مدافعان تیم ملی همه تجربه بالایی دارند و در تیم‌های بزرگ بازی می‌کنند، با نگاهی به آمار تیم ملی که در ۴ دیدار گذشته فقط یک گل دریافت کرده است، می‌توان این طور گفت که خیال طرفداران از بابت گل نخوردن راحت است. البته هر دیدار برای خود ویژگی‌هایی دارد و امید دارم که چهارشنبه هم بتوانیم با چنگ و دندان از دروازه تیم ملی دفاع کنیم.
 
*درباره دو رگه‌ها چه نظری دارید، می‌توانند موثر باشند؟

واقعا نمی‌دانم دلیل مخالفت برخی‌ها با بازیکنانی که ایرانی هستند، چیست. در دیدار با کره قوچان‌نژاد یکی از چهره‌های موثر ما بود و همچنین دژاگه و نظری هم نشان داده‌اند که فوتبالیستهایی حرفه‌ای هستند، با این توضیحات باید گفت که چرا باید خودمان را از استعداد و توانمندی‌هایشان محروم کنیم.

*برای سؤال آخر، ایران و ازبکستان چند چند می‌شوند؟

تعداد گل را نمی‌توانم پیش بینی کنم، اما حتما ازبکستان را شکست می‌دهیم، البته این کار سختی است، چون ازبکستان تیمی نیست که از پیش بازنده باشد.

*حتما؟
حتما.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)