خبرگزاری پرسپولیس :  بازیکن سابق پرسپولیس گفت: تمامی بازیکنان می‌توانند در زمین نقش مهمی داشته باشند و هر تیمی که از اندک فرصت‌های خود استفاده کند، می‌تواند فاتح دربی 76 شود.

پژمان جمشیدی بازیکن سابق پرسپولیس درباره بازی روز جمعه تیم‌های پرسپولیس و استقلال گفت‌وگویی انجام داد که متن آن را در ذیل می‌خوانید.

* دربی 76 پرسپولیس و استقلال را چطور می‌بینی؟
به هر حال دربی در تمامی کشورها گل سرسبد بازی‌های لیگ است و دربی استقلال و پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود. نگاه اهالی فوتبال و هواداران به این بازی یک نگاه ویژه است و نتیجه آن می‌تواند در سرنوشت تیم‌ها تاثیرگذار باشد.

* شرایط پرسپولیس را با آمدن یحیی گل‌محمدی چگونه ارزیابی می‌کنی؟
یحیی شخصیت مجبوبی دارد و از زمانی هم که سرمربی پرسپولیس شده، شرایط تیم تاحدودی تغییر کرده و نوید روزهای خوب را به طرفداران داده است. پرسپولیس در جام حذفی عملکرد خوبی داشته و در لیگ هم می‌تواند جایگاه خود را بهبود ببخشد. حق پرسپولیس و این هواداران کسب بهترین نتایج است و امیدوارم سرخپوشان بتوانند به خواسته به جای هوادان جامه عمل بپوشانند.

* استقلال هم که صدرنشین لیگ است.
به نظرم استقلال یکی از بهترین سال‌های خود را به لحاظ داشتن کادر فنی مجرب و حضور بازیکنان خوب تجربه می‌کند و تاکنون هم توانسته موفقیت آمیز ظاهر شود و صدرنشین لیگ باشد. استقلال هم تیم خوب و مقتدری است و برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم.

* چرا اکثر دربی‌ها زیبا از آب در نمی‌آید؟
حساسیت‌هایی که قبل از دربی ایجاد می‌شود، علت این امر است که بازی استقلال و پرسپولیس زیبا نمی‌شود اما با توجه به حضور بازیکنان بزرگ در دو تیم انتظار می‌رود که این دربی با دربی‌های گذشته متفاوت باشد. فکر می‌کنم به غیر از علی کریمی که مصدوم است، دو تیم تمامی نفرات خود را در اختیار دارند و باید نمایش خوبی را از خود ارایه دهند چرا که دربی جای بازیکنان ترسو نیست.

* این بازی نخستین تجربه گل‌محمدی در دربی به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس است و در طرف دیگر قلعه‌نویی با کوله باری از تجربه روی نیمکت استقلال می‌نشیند. در این مورد چه صحبتی داری؟
قطعا همین گونه است. قلعه نویی تجربه زیادی در دربی دارد و گل محمدی هم به عنوان سرمربی برای نخستین بار است که دربی را تجربه می‌کند. گل محمدی و یارانش برای این که نشان دهند، مرد روزهای سخت هستند، انگیزه زیادی دارند و می‌خواهند بهترین نتیجه را برابر استقلال کسب کنند.

* حاشیه‌های به وجود آمده برای مهدی رحمتی نمی‌تواند به استقلال ضربه بزند؟
به هر حال این اتفاق نمی‌تواند بی تاثیر باشد اما مهدی بازیکن بزرگی است و حواسش خواهد بود که تیمش لطمه نبیند. آرزو می‌کنم مشکل مهدی هم برطرف شود و به تیم ملی برگردد، چراکه او جزو بهترین گلرهای ایران به شمار می‌آید.

* چه نفراتی می‌توانند در بازی جمعه نقش کلیدی داشته باشند؟
تمامی بازیکنان می‌توانند در زمین نقش مهمی داشته باشند و هر تیمی که از اندک فرصت‌های خود استفاده کند، می‌تواند فاتح دربی شود.

* بهترین خاطره شما از دربی کدام است؟
من هشت بار در دربی بازی کردم و به نظرم تمامی آن‌ها به غیر از باخت‌های پرسپولیس خاطرات خوبی بوده است.

* نتیجه دربی 76 چه خواهد بود؟
فوتبال را نمی‌شود از قبل پیش بینی کرد اما دوست دارم پرسپولیس حریف دیرینه خود را شکست دهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)