مرجع خبری پرسپولیس : قائم مقام باشگاه پرسپولیس مصاحبه ای متفاوت با خبرآنلاین داشت که در آن از آرزویش برای دیدن جعفر کاشانی و گرفتن عکس یادگاری با حسین کلانی می گوید.

 

ظهر شنبه 9 مهرماه و کمتر از 24 ساعت پس از پیروزی پرسپولیس مقابل صبا میزبان قائم‌مقام سرخپوشان بودیم. مردی آشنا برای اهالی هنر و فوتبال که حالا آمده تا به دوست و همرزم قدیمی‌اش کمک کند.

زارع خیلی خودمانی پاسخگوی سؤالات ما شد و البته حرف‌هایی هم زد که به رسم امانت نزد ما می‌ماند. او پاسخ سؤالاتی را داد که برای همه فوتبالدوستان و پرسپولیسی‌ها مهم است، پس بی‌معطلی خودتان مصاحبه را بخوانید.

*سابقه فوتبالی خود را بگویید.
فوتبالی به معنی فیکس بارسلونا بازی کردن خیر! مثل شما و بقیه مردم در محلات و دانشگاه بازی کردم و فوتبالم هم خوب بود. اصالت من آذربایجانی است ولی در تهران، جنوبی‌ترین محله یعنی میدان شهید هرندی متولد و بزرگ شدم. آنجا که همه عاشق فوتبال هستند. الان هم پسرم تحصیلکرده ورزش است و در سطح حرفه‌ای کیک‌بوکسینگ کار می‌کند.

*بین مسئولیت‌هایتان حضور چهارساله در بازرسی سازمان تربیت‌بدنی باعث رابطه بیشتر با ورزش شد؟
بله، آنجا از نزدیک با 50 فدراسیون و 30 تربیت‌بدنی استان‌ها در تعامل بودم و ریز مسائل افراد و رشته‌ها دستم بود. یعنی از آنجا بهتر، جایی برای آشنایی با ورزش نیست. البته اینکه می‌گویم آشنایی، منظور با کار مدیریتی و سیستماتیک است وگرنه آشنایی به معنی علاقه که به همان سال‌های قدیم برمی‌گردد. من متولد 1340 هستم و عاشق فوتبال بودم. وقتی جام تخت‌جمشید شروع شد، همه هفته برنامه ما این بود که چطور خودمان را به امجدیه برسانیم و از نزدیک بازی‌های پرسپولیس را ببینیم. آرزویم دیدن جعفر کاشانی از نزدیک بود، علاقه خاصی به مرحوم مهراب شاهرخی داشتم و دلم می‌خواست مثل کلانی گل بزنم! در همان عالم کودکی می‌گفتم: «می‌شود روزی با کلانی عکس بگیرم؟» عکس‌های او را روی جلد دفاترم می‌چسباندم چون اتاقی نداشتم و همه اعضای خانواده در یک اتاق زندگی می‌کردیم. یادش بخیر، پدر و مادرم با زحمت فراوان و کارگری ما را بزرگ کردند و اگر اینجا هستم و عاقبت‌ به ‌خیری است‌، از دعای آنهاست.

*بین آن زمان تا الان چه تفاوتی می‌بینید؟
در یک کلام آن زمان همه چیز «دلی» بود و الان «مادی». من از شخص یا جای دیگری اسم نمی‌برم و همین باشگاه خودم، پرسپولیس را مقایسه می‌کنم. به استثنای چند چهره خاص دیگر کدام بازیکن را سراغ دارید که مثل قدیمی‌ها سرش را برای پیراهن پرسپولیس بدهد؟ الان ما در حرف «حرفه‌ای» هستیم و در عمل فقط پول حرفه‌ای می‌دهیم! نه اخلاق‌مان حرفه‌ای است، نه رفتار و منش و فرهنگ و تغذیه و استراحت و مردمداری و تمرین و… البته بازیکن هم تقصیری ندارد، ما به او آموزشی نداده‌ایم که یاد بگیرد و حالا اجرا کند. فقط پول دادیم و بس! آن زمان افراد خیّر پول می‌دادند تا تیم‌شان سرپا بماند، امروز کسی که می‌آید در ورزش، قصد خودنمایی دارد! یا دنبال مقاصد دیگری است.

*شما برای حل این مشکل به سهم خودتان چه کاری می‌کنید؟
من با سردار رویانیان صحبت کرده‌ام، برنامه ما این است که در کنار فوتبال خیلی چیزهای دیگر را هم به بچه‌ها یاد بدهیم و از آنها بخواهیم.

*یعنی هواداران می‌توانند با حضور شما امیدوار باشند که دیگر حرمت پیراهن و بازوبند و هوادار در پرسپولیس حفظ می‌شود؟
صددرصد. من و سردار و این جمعی که به عنوان هیأت‌مدیره آمده‌ایم، با هم همقسم شده‌ایم به پرسپولیس کمک کنیم. اجرا به عهده من و سردار است و تصمیم با دوستان. اراده جمع هم در همین جهت است که پرسپولیس همان تیمی شود که میلیون‌ها هوادارش در سراسر کشور می‌خواهند. ما از دل همین مردم برخاسته‌ایم و می‌دانیم مردم چه توقعی دارند. این اطمینان را هم به شما می‌دهم که توان انجام این کار را در خود می‌بینیم که آمده‌ایم.

*می‌گویند قرار است هیأت‌مدیره پرسپولیس هم مثل استقلال 7نفره شود.
این امکان برای ما ایجاد شده که هر وقت احساس نیاز کنیم، با پیشنهاد هیأت‌مدیره و تصویب رئیس مجمع، 2 نفر تازه به جمع مدیران اضافه شوند.

*این روزها بحث حضور دادکان در پرسپولیس مطرح است؛ حرف و حدیث‌ها را هم شنیده‌اید. نظر شما چیست؟
شخصاً اگر بدانم دادکان تمایل به همکاری دارد، خودم باب گفت‌وگو را با ایشان باز می‌کنم. این نظر آقای رویانیان هم هست که در مصاحبه‌اش هم تأکید کرده، ما برای همه بزرگان و پیشکسوتان که جوانی و عمرشان را برای تیم گذاشته‌اند، ارزش قائلیم. ما با کسی مشکل نداریم، هرکس بتواند کمکی کند، خودمان دنبالش می‌رویم و هدف سربلندی پرسپولیس است.

*الان در باشگاه پرسپولیس بزرگ‌ترین مشکلات سر راه شما چیست؟
ما هم مشکل ساختاری داریم هم مالی. مسائل دیگری هم هست ولی اولویت با کمبود‌های مالی است.

*بدهی هم زیاد دارید!
بدهی هست ولی ما در حال جمع‌بندی هستیم. الان تیم به آرامش نیاز دارد و ما برنامه‌های زیادی برای درآمدزایی و ساختارسازی و… داریم که به مرور اجرا می‌شود.

*الان جو تیم چطور است؟
خیلی خوب، هم در هیأت‌مدیره و هم در رختکن. در جلسه هفته قبل هیأت‌مدیره همه آقایان تأکید روی هماهنگی و دوستی داشتند. در هیچ برهه‌ای پرسپولیس طی 7 هفته به رده پانزدهم سقوط نکرده و ناراحتی هواداران موجب جو بد حاکم بر تیم شده بود. الحمدلله با آمدن مدیریت جدید، جو عوض شد و دو برد شیرین هم آوردیم تا روحیه تیم وکادرفنی بالا برود. این را هم بابت سؤال بعدی شما بگویم که هیچ گزینه‌ای جز «حمید استیلی» برای مربیگری تیم نداریم! هیأت‌مدیره از آقایان پروین و پنجعلی خواسته بیشتر روی امور فنی تمرکز کنند.

* امکان دارد پروین هم مثل پورحیدری روی نیمکت بنشیند؟
او صاحب خانه است، برای کمک آمده، بزرگی کرده که آمده و این تیم مال امثال اوست که عمرشان را برای پرسپولیس گذاشته‌اند.

* پروین به درد هیأت‌مدیره می‌خورد؟
تا الان که خورده. او پیشنهادات عالی داده و با مدیریتش پرسپولیس را به شرایط بهتر رهنمون کرده است. استیلی و دیگران شاگردان پروین هستند و او به زیروبم پرسپولیس در فوتبال آشناست.

* گفتید پیشکسوتان، نظرتان در مورد جمع شدن آنها در باشگاه استیل‌آذین چیست؟
ما می‌خواهیم پس از این هر تجمعی به نام پرسپولیس در خانه پرسپولیس و زیر سقف باشگاه خودمان باشد. اسم نمی‌برم ولی پیشکسوت پرسپولیس نباید هیچ‌جای دیگری باشد، پرسپولیس مال پرسپولیسی‌هاست و در باشگاه روی آنها باز است.

* این ماجرای پاداش‌ها هم بدجوری سروصدا کرد!
تشویق و تنبیه اصل مدیریت است. این یک. ماجرای کارت سوخت هم که دروغ بود، دو! از اینها گذشته، مگر سایر تیم‌ها پاداش نمی‌دهند؟ سرجمع ما 20 میلیون پاداش دادیم و نتیجه این مدیریت با هر کارش این 6 امتیاز بوده. در حالی‌که دیگر باشگاه‌ها میلیونی هزینه می‌کنند.

* در صورت تخلف تنبیه هم می‌کنید؟
صددرصد، مگر قرار است غیر از این باشد؟ بازیکن ملی و بارسلونا هم باید منظم و تحت مدیریت تیم باشد.

* نیم‌فصل تغییرات دارید؟
هنوز وارد این بحث نشده‌ایم، یعنی فرصت نبوده.

* به نظر شما رویانیان می‌تواند به‌عنوان مدیرعامل موفق باشد؟
شما اگر 2 سال به رویانیان فرصت بدهید، او باشگاه پرسپولیس را به شرایط آرمانی می‌رساند و همان تیمی می‌شود که میلیون‌ها هوادار انتظارش را دارند. من با سردار 20 سال است دوستم و در شرایط سخت دوران انقلاب با ایشان همکار بوده‌ایم. سردار از مدیران موفق و لایق کشورند و اثبات کرده‌اند که هرجا مسئولیتی پذیرفته‌اند، خدمات شایانی داشته‌اند و وجودشان منشأ‌ خیر و تحول بوده است. اداره باشگاه پرسپولیس از مسئولیت‌های قبلی آقای رویانیان سنگین‌تر نیست.

* حرف ناگفته‌ای مانده؟
ما آمده‌ایم کار کنیم، آن‌قدر هم کار زیاد داریم که شب و روز باید بدویم! پس فرصتی برای دعوا و دلخوری نیست. بیایید همه کمک کنیم، همه مشکلات پرسپولیس را می‌دانند هرکس تیم را دوست دارد بسم‌الله.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)