جمشید شاه‌محمدی مهاجم پیشین پرسپولیس می‌گوید: به اعتقاد من اشتباهات سریالی داوری علیه تیم پرسپولیس مشکوک است. نمی‌توان پذیرفت که این همه اشتباه علیه یک تیم آن هم پرطرفدارترین تیم کشور و شاید قاره آسیا بیفتد.

این روزها پرسپولیسی‌ها نسبت به اشتباهات داوری هفته‌های اخیر به شدت معترض است. جمشید شاه‌محمدی مهاجم سابق پرسپولیس در خصوص اتفاقات اخیر پیرامون تیم یحیی گل محمدی، پیشنهاد جالبی برای سرمربی سرخپوشان تهرانی داشته و می‌گوید: من از یحیی گل محمدی خواهش می‌کنم یک آدم دادبزن و شلوغ کن برای نیمکت خودش استخدام کند. این روزها مُد شده که برخی تیم‌های لیگ برتری نیمکت شلوغی داشته و با استفاده از آن روی داوران و تیم‌های حریف فشار می‌آورند.

او ادامه می‌دهد: یحیی گل محمدی آدم بسیار آرام و کم حاشیه ای است. او در دوران بازی هم بازیکن آرامی بود اما به نظر می‌رسد الان فوتبال ایران چنین مربیانی را نمی‌پسندد. کریم باقری هم مربی آرام و با شخصیتی است و دو، سه مربی خارجی هم دادبزن نیستند! بنابراین اگر یحیی گل محمدی می‌خواهد در این فوتبال نتیجه بگیرد و قهرمان شود باید از این الگو استفاده کند.

شاه‌محمدی خاطرنشان می‌کند: این پیشنهاد من کاملا جدی است و اصلا هم شوخی نمی‌کنم. شما در این فوتبال اگر ساکت و آرام باشید سرتان را می‌برند. این روزها می‌بینیم تیم‌های مختلف با شلوغ بازی نتیجه می‌گیرند و برخی تیم‌ها هم قبل از بازی با پرسپولیس مصاحبه می‌کنند یا بیانیه می‌دهند تا داوری را تحت تأثیر قرار دهند. چرا کمیته انضباطی یا فدراسیون فوتبال با این مسائل برخورد نمی‌کند؟ هر تیمی می‌خواهد نتیجه بگیرد بیانیه می‌دهد و کمیته داوران را به راحتی تحت فشار قرار می‌دهد. نتیجه چه می‌شود؟ داوری دچار اشتباه و مشکل ساز می‌شود و کسی هم به دنبال حل این مسئله نیست.

پیشکسوت پرسپولیس ضمن اشاره به اعتراض تند یحیی گل محمدی یادآور می‌شود: دو هفته متوالی دو پنالتی مسلم پرسپولیس دود شد و به هوا رفت! آقای خداداد افشاریان داور رئیس کمیته داوران حرفی می‌زند که از سوی یک مقام مسئول بسیار عجیب و غیر فوتبالی است. او گفته که فقط یک پنالتی روی مهدی ترابی در دیدار پرسپولیس با آلومینیوم اراک به اشتباه اعلام نشده است. آخر این چه حرفی است برادر؟ شاید همین یک پنالتی سرنوشت قهرمانی لیگ بیست و دوم را عوض کند. شما می‌بینید رقابت در صدر جدول چقدر نزدیک است و بعد یک پنالتی واضح پرسپولیس را که داور ندیده است را یک اشتباه کوچک قلمداد می‌کنید؟ این حرف شاید بدتر از قضاوت آقای منصوریان بوده باشد و واقعا عجیب بود.

او ادامه می‌دهد: به اعتقاد من اشتباهات سریالی داوری علیه تیم پرسپولیس مشکوک است. نمی‌توان پذیرفت که این همه اشتباه علیه یک تیم آن هم پرطرفدارترین تیم کشور و شاید قاره آسیا بیفتد. شما در اسپانیا آیا می‌بینید دو، سه هفته متوالی داوری علیه رئال مادرید یا بارسلونا باشد؟ یا اینکه در آلمان می‌شود دو هفته متوالی پنالتی بایرن مونیخ نادیده گرفته شود؟ حرفی هم که زده می‌شود می‌گویند VAR نداریم! مگر 6 سال، 7 سال و 8 سال پیش کمک داور ویدئویی بود؟ نبود این تکنولوژی بهانه دست آقایان داده است که روی اشتباهات داوری سرپوش بگذارند. این قشنگ نیست و بهانه واضح است. داوری ما در سال‌های اخیر فقط یک علیرضا فغانی و دو سه کمک داور خوب تربیت کرده اما خروجی خیلی مناسبی نداشته است. باید به این موضوع فکر کرد که چه بر سر داوری ما آمده است؟ چرا اغلب تیم‌ها اعتراض دارند یا قضاوت‌ها باعث جنجال می‌شود؟ یحیی گل محمدی یا هر مربی دیگری که دو سه هفته با اشتباهات داوری امتیاز از دست بدهد طبیعی است آشفته شود.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال در خصوص احتمال همکاری کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال قطر و وضعیت تیم کشورمان نیز می‌گوید: کارلوس کی‌روش یا هر مربی خارجی حرفه ای اول به فکر پول و دستمزد بیشتر است. قطر یا هر کشور دیگری که پیشنهاد مالی بهتری ارائه دهد مقصد کی‌روش و مربیان خارجی خواهد بود. متأسفانه این فوتبال ماست که معطل یک مربی می‌شود و تصور می‌کند تمام دنیا در یک مربی خلاصه شده است. من واقعا نمی‌دانم هدف قطری‌ها از استخدام یک مربی پا به سن گذاشته و محتاط پس از همکاری خوب با مربیان اسپانیایی و قهرمانی در جام ملت‌های آسیا چیست اما این کی‌روش که در جام جهانی دیدیم دیگر به درد تیم ملی ایران نمی‌خورد. امیدوارم آقای تاج و دوستان در فدراسیون فوتبال برای نیمکت تیم ملی ایران بهترین تصمیم را بگیرند. ایران هنوز هم می‌تواند یکی از ابرقدرت‌های فوتبال آسیا باشد به شرط آن که در انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی دقت لازم را به خرج داده و دچار اشتباه نشویم. هفته‌ها و ماه‌ها کارلوس کی‌روش ما را معطل خودش کرد اما باز هم من می‌گویم دست قطری‌ها درد نکند که کاری کردند بالاخره ما دست از سر این مربی برداریم و به فکر گزینه‌های دیگر باشیم.

او در پایان می‌گوید: در خاتمه لازم می‌دانم این نکته را بگویم که اگر بنابر انتخاب یک سرمربی خارجی تمام شده یا بی انگیزه باشد چه بهتر که امیر قلعه نویی، علی دایی یا یحیی گل محمدی سرمربی تیم ملی ایران شوند. مطمئن باشید سرمربیان ایرانی عملکرد ضعیف تری از امثال کارلوس کی‌روش 70 ساله و محتاط نخواهند داشت و انشالله دوستان نیز این مسئله را مد نظر قرار دهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)