جمشید شاه‌محمدی مهاجم پیشین پرسپولیس می‌گوید: شیخ دیاباته بیرون هجده قدم هم توپ می‌گیرد، نگه می‌دارد و به همبازیانش پاس می‌دهد. گلی هم که به مس کرمان زد نشان دهنده شم گلزنی و تجربه بالای این بازیکن بود.

پرسپولیس توانست در تهران با تک گل شیخ دیاباته تیم مس کرمان شکست دهد و خیال خودش در صدر جدول تا پایان لیگ سازدهم را راحت کند. جمشید شاه محمدی مهاجم اسبق پرسپولیس در این رابطه می‌گوید: من در مصاحبه قبلی عنوان کردم که شیخ دیاباته کجاست؟ چرا برای پرسپولیس بازی نمی‌کند و حالا خوشحالم این مهاجم کارکشته برگشته و اتفاقا گل سه امتیازی برای پرسپولیس می‌زند.

او ادامه می‌دهد: البته مشخص است که این شیخ دیاباته با شیخ دیاباته استقلال هنوز فاصله دارد. به نظر می‌رسد این بازیکن از لحاظ بدنی خیلی آماده نیست و یک مقدار سنگین به نظر می‌رسد. با این وجود من معتقدم اگر شیخ دیاباته راه بیفتد از یورگن لوکادیا هم بهتر خواهد شد. شاید لوکادیا مهاجم داخل باکس و محوطه جریمه باشد اما شیخ دیاباته بیرون هجده قدم هم توپ می‌گیرد، نگه می‌دارد و به همبازیانش پاس می‌دهد. گلی هم که به مس کرمان زد نشان دهنده شم گلزنی و تجربه بالای این بازیکن بود.

پیشکسوت پرسپولیس ضمن انتقاد از عملکرد دو هافبک تکنیکی این تیم، خاطرنشان می‌کند: سعید صادقی و مهدی ترابی فوق العاده ضعیف بودند. صادقی یک توپ تک به تک را از دست داد و مهدی ترابی هم اصلا چند هفته ای می‌شود که فاصله زیادی از آن مهدی ترابی سابق گرفته است. به اعتقاد من این دو باید نیمکت نشین شوند چرا که آماده نیستند و اتفاق خاصی هم برای پرسپولیس رقم نمی‌زنند. شما اگر لیونل مسی یا رونالدو هم باشید و آماده نباشید نیمکت نشین خواهید شد و این مسئله در مورد سعید صادقی و مهدی ترابی صدق می‌کند.

شاه محمدی به تعریف از تعویض‌های پرسپولیس پرداخته و تصریح می‌کند: تعویض‌های پرسپولیس همگی عالی بودند. از شیخ دیاباته بگیرید تا امید عالیشاه، محمد عمری و سیامک نعمتی که نشان دادند می‌توانند حتی در این تیم فیکس بازی کنند. هر چند یحیی گل محمدی به دلیل بیماری کرونا غایب بود اما معلوم بود تعویض‌ها با نظر سرمربی انجام شده و بسیار مفید بودند. این عملکرد بازیکنان تعویضی و پیروزی پرسپولیس در مقابل مس کرمان با انگیزه ثابت کرد که می‌توان به آنها بیشتر اعتماد کرد و موفق هم شد.

مهاجم پیشین پرسپولیس در ادامه عنوان کرد: به نظر من پرسپولیس هم نسبت به گذشته از لحاظ ارائه فوتبال زیبا شاید افت کرده باشد اما در مقابل مس کرمان نسبت به دیدارهای قبلی بهتر ظاهر شد. این تیم پتانسیل قهرمانی را دارد و بهترین نتایج را گرفته است. کسب ۲۴ امتیاز از ۱۱ بازی بسیار عالی است و این تیم را شانس اول قهرمانی جلوه می‌دهد هر چند لیگ تعطیل شد. شاید این تعطیلی لیگ به ضرر پرسپولیس باشد که خیلی خوب مشغول جمع آوری امتیازات بود وبا قدرت به صدر جدول رسیده است.

جمشید شاه محمدی در خصوص استقلال رقیب همیشگی پرسپولیس نیز تصریح کرد: استقلال هم شرایط خیلی خوبی ندارد و نوسان زیادی در بازی‌های این تیم دیده می‌شود. البته این تیم تغییراتی نسبت به فصل گذشته داشته و به نظرم تیم فرهاد مجیدی هوشمندانه تر بازی می‌کرد. با این وجود من خودم دوست دارم پرسپولیس و استقلال هر دو قوی و در بهترین شرایط قرار داشته باشند. وقتی این دو تیم در فرم ایده آل باشند آن گاه فوتبال ملی ما هم سودش را خواهد برد. رقابت پرسپولیس و استقلال را دوست دارم و دلم می‌خواهد هر دو در بهترین شرایط باشند اما در نهایت پرسپولیس قهرمان شود!

در پایان هفته یازدهم از جمشید شاه محمدی در خصوص بهترین بازیکن لیگ برتر تا پایان هفته یازدهم نیز می‌گوید: خیلی سخت است که بتوان یک بازیکن را انتخاب کرد اما به نظر من علیرضا بیرانوند در ۱۱ هفته گذشته بهترین بوده است. او انصافا با پختگی کامل به ایران برگشته و مشکلات فصل گذشته را به حداقل رسانده است. بیرانوند به عنوان گلر شماره یک تیم ملی ایران در پرسپولیس نیز بسیار عالی، حرفه ای و بدون اشتباه کار کرده است. مطمئن هستم علیرضا بیرانوند در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز می‌تواند یکی از ستاره تیم ایران باشد.

مهاجم اسبق تیم ملی و پرسپولیس در پایان در مورد بهترین مربی لیگ برتر تا پایان هفته یازدهم نیز تصریح می‌کند: مربیان خیلی خوبی در لیگ داریم اما با توجه به نیروی انسانی، داشته‌ها و موارد دیگر من دست روی حمید مطهری می‌گذارم. او تیم قابل احترامی‌ساخته و نساجی مازندران در فصل جاری بسیار عالی و تاکتیکی فوتبال بازی می‌کند. شکی ندارم از حمید مطهری در آینده بیشتر از این هم خواهیم شنید و تیم دوست داشتنی نساجی مازندران هم با همین کیفیت، تا به حال هم سورپرایز لیگ بیست و دوم بوده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)