جمشید شاه محمدی مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: من وکیل مدافع مهدی عبدی نیستم اما می‌بینم یک استعداد ایرانی است. او هر باری که بازی کرده به لطف هوش بالای خودش توانسته است گره بازی را باز کند.

درآخرین دیدار پرسپولیس برابر مس رفسنجان، لئاندرو پریرا مهاجم برزیلی سرخپوشان تهرانی به دلیل محرومیت غایب بود. مصاف تیم‌های مس رفسنجان و پرسپولیس در حالی با برتری شاگردان یحیی گل محمدی به پایان رسید که شیخ دیاباته مهاجم سرشناس و اهل مالی قرمزها فقط ۵ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد و در دقیقه ۸۵ جانشین مهدی عبدی شد.

جمشید شاه محمدی مهاجم سابق پرسپولیس ضمن اشاره به این موضوع می‌گوید: متاسفانه دو مهاجم خارجی پرسپولیس هیچ کارآیی نداشته اند. لئاندرو پریرا که قرار بود جای یورگن لوکادیا را پُر کند در دیدار با سپاهان اصفهان اخراج و پرسپولیس را ۱۰ نفره کرد. شیخ دیاباته هم بیشتر از پزشکان پرسپولیس در کلینیک و مشغول فیزیوتراپی و درمان بوده است. این درحالی است که بازیکن خارجی باید به مراتب بهتر از داخلی باشد وگرنه خرید او هیچ توجیهی ندارد. هم پریرا و هم شیخ دیاباته نشان دادند اصلا خریدهای خوبی برای تیم بزرگی مثل پرسپولیس نبوده و نیستند و نمی‌توانند کمکی به این تیم کنند.

او ادامه می‌دهد: شما یک جوان مستعد ایرانی مثل محمد عمری را با این دو مقایسه کنید. قرارداد محمد عمری من شنیدم ۵۰۰ میلیون تومان است درحالی که قرارداد یک فصل و نیم پریرا با آپشن و … نزدیک به یک میلیون دلار خواهد شد؟ چرا باید این پول‌ها به پای مهاجمی ریخته شود که ظاهرا برزیلی است اما نه بلد است دریبل بزند، نه بجنگد و سربزند و نه حتی پرس کند! شیخ دیاباته هم که برای دوران بازنشستگی و تفریح به ایران آمده است. یک بازی انجام می‌دهد و بعد چند روز مصدوم می‌شود و به مرخصی می‌رود! به نظر من این دو مهاجم خارجی روی هم رفته نصف محمد عمری هم نمی‌شوند!

مهاجم پیشین پرسپولیس درخصوص عملکرد مهدی عبدی نیز خاطرنشان می‌کند: آنچه عیان است چه حاجت به بیان است. من وکیل مدافع مهدی عبدی نیستم اما می‌بینم یک استعداد ایرانی است. او هر باری که بازی کرده به لطف هوش بالای خودش توانسته است گره بازی را باز کند و در همین دیدار با مس رفسنجان هم یک پنالتی از مدافعان حریف گرفت. بنابراین چرا باید نیمکت نشین مطلق شیخ دیاباته بازنشسته و پریرا شود؟ من در تمرینات تیم پرسپولیس نیستم و قصد دخالت در کار یحیی گل محمدی را هم ندارم اما وقتی می‌بینم مهدی عبدی مهاجم تأثیرگذاری است از خودم می‌پرسم که چرا باید این مهاجم جوان روی نیمکت بنشیند و بازی دو مهاجم بی تأثیر پرسپولیس را تماشا کند؟

جمشید شاه محمدی همچنین یادآور می‌شود: این مشکل امروز فوتبال ما نیست و مربوط به چند سال گذشته است. در بحث خرید بازیکن خارجی ما واقعا مشکل داریم و هنوز نمی‌دانیم چگونه و از چه بازاری خرید کنیم. اغلب خریدهای خارجی ما از روی دیدن فیلم گلچین شده بازیکنان است که هر کسی را فریب می‌دهد. شما اگر گلچین فیلم بازی‌های جوانی من را بگذارید طرف می‌گوید همین الان او را بخرید درحالی که الان بالای ۵۰ سال سن دارم! این بازیکنان خارجی اغلب به لطف یک فیلم گلچین شده و بدون مطالعه کافی خریداری می‌شوند که متأسفانه کارآیی ندارند.

او ادامه می‌دهد: من می‌پرسم الان رادوشویچ با چه مبلغ و قراردادی در کشورش بازی می‌کند؟ باور کنید بیشتر از ماهی ۲ هزار دلار نمی‌گیرد اما حالا پرسپولیس باید نزدیک ۹۰۰ هزار دلار به او بپردازد! این دروازه‌بان با چنین مبلغی می‌تواند یک خیابان بزرگ در شهر خودش در کرواسی بخرد! آخر چرا باید مدیران ما با چنین گلری که در کشور خودش هم شناخته شده نیست چنین قراردادهایی ببندند و پرسپولیس را دچار مشکل کنند؟ شما در همین فوتبال خودمان دروازه‌بان‌هایی می‌بینید که به مرتب بهتر و با استعدادتر از رادوشویچ هستند اما کسی آنها را نمی‌بیند و صحبت من هم توجه بیشتر به جوانان مستعد فوتبال خودمان است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)