قصه رفاقتی که به آخر خط رسیده است

مرجع خبری پرسپولیس : قصه روزهاي خوش علي دايي و حبيب كاشاني تمام شده به نظر مي‌رسد. دو نفري كه روزگاري از رفاقت 18 ، 17 ساله هم حرف مي‌زدند، اين روزها آخرين ساعت‌هايي است كه با هم در يك مجموعه كار مي‌كنند و بعيد است رفاقت آن‌ها بيش از اين تمديد شود.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس و به نقل از ایسنا؛ سير اتفاقات براي پرسپوليس، علي دايي و حبيب كاشاني همان طور پيش رفت كه قابل انتظار بود. دايي در شرايطي اواسط فصل قبل و در تعطيلات رسانه‌ها براي حضور در پرسپوليس با حبيب كاشاني مذاكره مي‌كرد كه زلاتكو كرانچار، سرمربي وقت پرسپوليس هم از اين گفت‌وگو‌ بي‌خبر بود و دست بر قضا حالا علي دايي ناراحت است از اين كه چرا باشگاه پرسپوليس براي فصل آينده با گزينه مورد نظرش مذاكره كرده است.

 

علي دايي پس از تساوي پرسپوليس با سپاهان حرف‌هايي را به زبان آورد كه اهالي رسانه از مدت‌ها قبل منتظر شنيدنش بودند. اگر چه از خيلي وقت پيش شايعه شده بود علي دايي و حبيب كاشاني با هم دچار اختلاف شده‌اند اما نه دايي حرفي مي‌زد كه تاييدي بر اين گمانه زني باشد و نه كاشاني حاضر بود به سكوتش پايان دهد.

ولي وقتي دايي پس از توقف پرسپوليس برابر سپاهان گفت كه «تا كي مي‌خواهيد مردم را گول بزنيد» و در ادامه انتقادهاي تندي را نسبت به اركان مختلف باشگاه مطرح كرد، حتي قهرماني سپاهان هم زير سايه علني شدن اختلاف دايي و كاشاني كم‌رنگ شد..

 

 

دايي در اين مصاحبه مفصلش نقش كادر فني را «15 تا 20 » درصد عنوان كرد تا به نوعي مقصر اصلي ناكامي‌هاي پرسپوليس را جايي غير از كادر فني معرفي كند.

 

سرمربي پرسپوليس اين مرتبه بدون اين كه خبري از محافظه كاري گذشته‌اش باشد به صورت مستقيم مديريت باشگاه را از كميته انضباطي تا ارگان رسانه‌اي مورد خطاب قرار داد و البته گفت كه «جواب شان را خواهم داد» و تهديد كرد كه «يك كاري نكنيد كه آدم وادار شود يك حرف‌هايي بزند.« اما واكاوي اين كه چه شد دو «دوستي« كه از رفاقت 17، 18 ساله حرف مي‌زدند، به چنين روزي رسيده‌اند كه يكي ديگر را به زمين زدن خود متهم مي‌كند و ديگري سكوت در پيش گرفته مي‌تواند جالب توجه باشد.

 

قبل از بازي برگشت پرسپوليس برابر نفت تهران بود كه علي دايي انتقادهايي را مطرح كرد و گفت كه برخي از درون باشگاه به تيم ضربه مي‌زنند. رسانه‌ها هم با اشاره به صحبت‌هاي دايي و اخباري كه از گوشه و كنار از باشگاه مي‌شنيدند، پيش‌بيني كردند كه آخر فصل راه دايي و كاشاني از هم جدا مي‌شود و اين يعني پايان داستان رفاقتي كه علي دايي و كاشاني آن را «ديرينه» توصيف مي‌كردند، اما كاشاني به شيوه مديريت‌اش كه حتي در اوج دعواهاي روزانه استيلي و قطبي هم كار ساز بود، منكر هر گونه اختلاف با دايي شد. حرف‌هاي كاشاني كه قبل از بازي با نفت زده شد بخوانيد همه چيز دستگيرتان مي‌شود: «از طرفي طوري جو سازي مي‌كنند كه انگار من و علي دايي عن قريب است كه بر روي هم اسلحه بكشيم! تاكيد مي‌كنم ما هيچ مشكلي با هم نداريم و رفاقت من و دايي يك دوستي 17ـ 18 ساله است.«

 

كاشاني البته در آن صحبت‌هايش به موارد جالب‌تري هم اشاره كرد: «فكر مي‌كنم كساني به دنبال حاشيه سازي هستند، مي‌خواهند با مشغول كردن فكر ما به حاشيه‌ها و تفرقه افكني فرصت قرار گرفتن در جايگاه دومي و سومي ليگ برتر را از ما بگيرند.»

 

به هر حال اگر چه تا ديروز روزنامه‌ها كمتر مي‌توانستند به صورت آزاد به اختلاف آشكار دايي و كاشاني اشاره كنند اما وقتي علي دايي شمشير را براي مديريت باشگاه از رو بست ديگر كسي نمي‌تواند جلودار حاشيه‌هايي باشد كه سيزده روز مانده تا ديدار حساس پرسپوليس در جام حذفي به وجود آمده است.

 

با تمام انتقادهاي بعضا به حقي كه از سوي علي دايي مطرح شده، اما مگر تعيين تكليف سرمربي فصل آتي جزو حقوق باشگاه نيست؟ مگر باشگاه نمي‌تواند براي اردوي پيش فصل تيمش تصميم‌گيري كند؟

 

با اين حال بايد به دايي هم حق داد كه از حبيب كاشاني ناراحت باشد. ناراحت از اين كه چرا در موقع درگيري‌اش با يك ليدر سكوت كرد؟ چرا وقتي ارگان رسانه‌اي باشگاه به قول دايي آرامش را از تيم گرفت تصميمي نگرفت؟ دايي از اين ناراحت است كه چرا وقتي نماينده‌اش براي كاهش محروميت نور محمدي به دفتر رييس وقت كميته انضباطي رفت، كسي به نمايندگي از باشگاه پرسپوليس در جلسه حاضر نشد؟

 

سوال‌ها و احتمالا گلايه‌هاي دو طرفه زيادي بين اين دو دوست «قديمي» باقي‌مانده كه خودشان بهتر مي‌دانند. اما به نظر مي‌رسد پايان قصه دايي و كاشاني همين جمعه‌اي است كه در پيش رو داريم.

 

قرار داد دايي با پرسپوليس تا آخر ليگ برتر اعتبار دارد و اين يعني كه دايي فرصتي براي كسب مقام قهرماني در جام حذفي ندارد، مگر اين كه كاشاني باز هم با تكذيب همه اختلاف‌هايش با دايي به رفاقت چند ساله‌اش كه تا دو سه سال ديگر بيست ساله مي‌شود، اشاره كند و همه چيز براي چند روز زير سايه قرار بگيرد و آتش زير خاكستر هم پس از ناكامي احتمالي در جام حذفي شعله ور شود. البته با اخلاقي كه همه از دايي سراغ دارند، همين احتمال ضعيف هم چندان به واقعيت نزديك نيست.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)