پرسپولیس نیوز : پرسپولیس با شکست برابر الهلال عربستان از لیگ قهرمانان آسیا هم کنار رفت و باران فحش و انتقادات از بالا تا پایین بلافاصله بعد از بازی بر سر تیم نازل شد.

تیمی که برای سقوط نکردن در لیگ به اصطلاح برتر اما در واقع فراتر از آماتور ایران می جنگید و از پس برد پیکان و نفت مسجدسلیمان و راه آهن و… هم بر نمی آمد در کمال شگفتی الان به خاطر نرسیدن به جمع 8 تیم برتر آسیا(!) آماج حملات قرار می گیرد. یک بار دیگر جمله را با دقت بخوانید. بله! 8 تیم برتر آسیا!

 

قبل از بستن چشم ها و خراش دادن گلوها یک بار این سوال را از خودمان بپرسیم، اگر در سراسر این قاره 8 تیم با آماده سازی مناسب تر از پرسپولیس برای رسیدن به مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد، پس چرا همین تیم در لیگ داخلی خودش پایین تر از 7 تیم دیگر و در رده هشتم جا گرفته است؟

 

نهایت شگفتی آن جاست که عده ای از حمله نکردن پرسپولیس در زمین الهلال انتقاد می کنند. پرسپولیس در بازی رفت که با فشار 100 هزار تماشاگر  کمال "میل" به حمله را داشت و این کار را هم با تمام وجود می خواست انجام دهد و حریف هم عقب نشسته بود چه کاری از پیش برد؟ به کدام نتیجه رسید به جز یک گل به خودی دقیقه آخر؟ همین ها که از بازی جسورانه دم می زنند مگر آخرین حذف پرسپولیس از آسیا را با شکست سه بر صفر برابر الاتحاد عربستان به سرمربی گری جسورترین سرمربی تاریخشان مصطفی دنیزلی فراموش کرده اند؟ منطق فوتبال می گوید الهلال باید پرسپولیس را می برد و برد. حالا اگر دنبال خرق عادت و درهم شکستن منطق ها هستیم به همین بازی رفت نگاه کنیم. آنجا هم خبری از برتری مطلق نبود اما پرسپولیس برد، دیگر قرار نیست که در همیشه روی یک پاشنه بچرخد و تیم با انگیزه تر تیم منظم تر را به واسطه شانس و اقبال، غیرت و هرچیزی از این دست زمین بزند. مثل روز روشن است که ظرفیت این تیم همین است و هر کدام از بازیکنانش را در لیست خروجی بگذاری سر از یک تیم نیمه اول جدولی درنمی آورد، وقتی به چشم خودمان دیده ایم که حداکثر ظرفیت خود را بروز داده اند، با چه منطقی باید داد و بیدادمان را سرشان خالی کنیم، نمی شود که منتخب ختافه و مالاگا و لاکرونیا را در رئال و بارسا گردهم جمع آوریم و بزنیم توی سرشان و بگوییم فلان فلان شده ها چرا شق القمر نمی کنید و قهرمان اروپا نمی شوید؟!

 

رئال مادرید همین هفته پیش با صدها میلیون یورو هزینه فقط برای خط حمله اش در لیگ قهرمانان اروپا برابر یوونتوس باخت و هیچ جامی در فصل کسب نکرد، چون یوونتوس فوتبال بازی کرد و برد! فوتبال یعنی همین.  چرا راه دور برویم. یک سری از همین تیم های وطنی ادعایشان را یک تریلی نمی کشد و حمایتی نیست که نشده باشند اما حتی از دور گروهی هم بالا نیامدند و بین 4 تیم چهارم شدند.

 

فراموش نکنیم این همان تیمی است که تا لحظه آخر جنگید. این همان تیمی است که حتی یک امتیاز،( بله یک امتیاز) هم به رقبا در تهران نداد. همان که 300 هزار نفر را به ورزشگاه آزادی کشاند. همان تیمی است که رفت و برگشت استقلال را له کرد. 

 

تیمی که اسپانسر نداشت، مالک نداشت، مدیرعامل نداشت، بازیکن نداشت، لوگوی برند لباس نداشت، رسانه ملی نداشت، استانداری و شهرداری و نماینده مجلس نداشت، اما رفت به یک هشتم نهایی آسیا و تا همین دو روز پیش برای تک تکشان به خاطر این بردها هورا می کشیدیم.

بعضی چیزهای خوب را از دیگران یاد بگیریم راه دوری نمی رود، مثلا همین گفتن: عیبی یوخ!

 

* مهدوی – اختصاصی پرسپولیس نیوز

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)