فروش پنج هزار بلیت بازی پرسپولیس – سپاهان در کمتر از یک ساعت و زمانی انجام شد که بسیاری از هواداران حتی از زمان بازشدن سایت بلیت فروشی هم اطلاع نداشتند.

این در حالی است که دو روز قبل از بلیت‌فروشی، افشین پیروانی وعده داده بود که باشگاه تلاش خواهد کرد ظرفیت بیشتری از ورزشگاه‌آزادی را برای حضور هواداران آزاد کند.

پرسپولیس که بعد از پایان بلیت‌فروشی ۵ هزار نفری، با اعتراض شدید هوادارانش مواجه بود، در بیانیه رسمی اعلام کرد که مدیرعامل باشگاه برای افزایش ظرفیت ورزشگاه تلاش می‌کند.

هواداران پرسپولیس اعتقاد دارند حضور چهل هزار نفری سپاهانی‌ها در استادیوم نقش جهان و سی هزار نفری تماشاگران تراکتور در استادیوم یادگار امام، تبعیض آشکاری است که در خصوص این باشگاه وجود دارد و امکان حمایت بیشتری را به رقبای سرخابی می‌دهد.

با این حال صبح امروز اتفاق دیگری هم رخ داد. از اصفهان خبر رسید که باشگاه سپاهان قصد دارد با ۳۰ دستگاه اتوبوس هواداران خود را به تهران منتقل کند و البته این جدا از طرفدارانی است که با خودروهای شخصی به تهران خواهند آمد. یعنی سپاهان حداقل هزار طرفدار در تهران خواهد داشت.

باتوجه به اینکه امکان جلوگیری از ورود هوادارانی که از شهرستان آمده‌اند، به ورزشگاه، میسر نیست، ورزشگاه آزادی به شکلی عجیب تقسیم‌بندی خواهد شد: حداکثر پنج هزار پرسپولیسی، حداقل هزار سپاهانی. به عبارتی تقسیم بندی به جای ۹۰-۱۰، ۸۰-۲۰ خواهد بود که متفاوت با قوانین لیگ برتر ایران و دو برابر به نفع مهمان است.

همین موضوع خشم هواداران پرسپولیس را به دنبال داشته است. طرفدارانی که در این بازی حساس، خود را شایسته حضور پررنگ‌تری در ورزشگاه می‌بینند. در حالی که در شهرستان ها تمام مسئولان استانی و شهری با تصمیمات خود حامی منافع تیم میزبان هستند در تهران شرایط برعکس بوده و مسئولان علیه تیم تهرانی تصمیم می گیرند!

البته تجربه‌های قبلی نشان می‌دهد که معمولا در ایران به این شکل است که طرفداران پشت در ورزشگاه نخواهند ماند و حتی اگر شده، بدون بلیت هم به ورزشگاه راه پیدا می‌کنند. به همین خاطر باشگاه بیانیه داده و از هواداران خواسته بدون بلیت به ورزشگاه نروند!

در نهایت پس از اعتراض هواداران پرسپولیس و پیگیری مدیران این باشگاه، ۳۲۰۰ بلیت جدید برای بازی سپاهان عرضه شده است.

به این ترتیب بازی سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه ۷۸ هزار نفری آزادی با حضور هشت هزار تماشاگر برگزار می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)