مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به روند واگذاری ورزشگاه‌های شهید کاظمی و امام رضا (ع) به سرخابی‌ها گفت: روند واگذاری قانونی این مجموعه‌ها از سوی وزارت ورزش در حال پیگیری است.

در تهاتری که با شهرداری تهران صورت گرفت به ازای ۱۷ هکتار از زمین مجموعه تختی در شرق تهران، برای احداث مترو، پیشنهاد واگذاری مجموعه‌های ورزشی امام رضا (ع) و شهید کاظمی به سرخابی‌های پایتخت به وزارت ورزش ارائه شد. ورزشگاه تختی با وسعت افزون‌بر ۱۰۵ هکتار در شرق پایتخت و در بزرگراه افسریه قرار دارد.

علی جوادی در گفت و گو با ایرنا در این خصوص توضیح داد: تعیین وضعیت این مجموعه‌ها در کمیته کارشناسی وزارت ورزش در حال بررسی است. به طور قطع خروجی این واگذاری به ۲ تیم پرطرفدار پایتخت که از سوی سیدحمید سجادی به برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع و مرتضی فلاح مدیر کل امور حقوقی وزارت ورزش تفیذ شد، تا ابعاد آن را مورد بررسی قرار دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان به عنوان یک عضو در این کارگروه حضور دارد تا حمایت خود را از ۲ باشگاه پرطرفدار پایتخت داشته باشد. معتقدم استقلال و پرسپولیس عیار ورزش استان تهران هستند و باید این اقدام به گونه‌ای رقم بخورد تا عواقب آن به نفع ورزش استان تهران ختم شود.

وی در خصوص اینکه ایراداتی از جمله عدم انشعاب قانونی و موقوفه بودن مجموعه شهید کاظمی، گفت: به طور حتم اداره کل حقوقی وزارت ورزش این مشکلات را احصا خواهد کرد. اگر این املاک جز موارد مسئله‌دار باشد، این مجموعه‌ها از دستور کار شهرداری خارج خواهد شد. این موضوع هم اینک از سوی اداره کل حقوقی وزارت به صورت تخصصی بررسی می‌شود.

جوادی همچنین در خصوص آخرین مراحل واگذاری کمپ مرحوم حجازی و درفشی‌فر به سرخابی‌ها، خاطر نشان کرد: این مجموعه‌ها جزء املاک اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به حساب ‌می‌آید و در گذشته طبق تفاهم‌نامه‌ای از سوی وزارت ورزش و باشگاه‌ها در اختیار تیم‌های استقلال و پرسپولیس قرار گرفت. در خصوص نهایی شدن سند این املاک به نام این ۲ تیم، اطلاع دقیقی ندارم.

خط هفت مترو از غرب پایتخت با طول ۲۷ کیلومتر از میدان کتاب واقع در شهرک غرب به مجموعه ورزشی تختی در شرق تهران می‌رسد.

در صورت نهایی شدن این توافقات، ورزشگاه شهید کاظمی در منطقه ۱۹ تهران با مساحت ۹۰ هزار مترمربع به سرخپوشان واگذار می‌شود. این مجموعه از امکاناتی همچون سکوی ۱۵ هزار نفری تماشاگران، خوابگاه، پارکینگ و سیستم روشنایی مجهز برخوردار است.

ورزشگاه امام رضا (ع) در منطقه ۱۸ نیز با ۴۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع زمین از امکانات مناسبی شامل زمین چمن مصنوعی استاندارد، چمن طبیعی، سیستم روشنایی مجهز و طرح توسعه بهره‌مند است که به آبی‌پوشان پایتخت واگذار خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)