کمیته انضباطی در حکم دایی تجدید نظر کند!

مرجع خبری پرسپولیس : مشاور مطبوعاتي رييس جمهور با انتقاد از حكم كميته انضباطي فدراسيون فوتبال  گفت: ممنوع المصاحبه شدن علی دایی خلاف قانون اساسی است.


مشاور مطبوعاتي رييس جمهور با انتقاد از حكم كميته انضباطي فدراسيون فوتبال درباره علي دايي و ممنوع‌المصاحبه شدن وي در ارتباط با فوتبال گفت: “از مسوولان كميته انضباطي درخواست مي‌كنم كه هرچه زودتر در اين حكم خود تجديدنظر كرده و آن را اصلاح كنند و به علي دايي اجازه دهند كه به بيان اظهارنظر و ديدگاه‌هاي خود در مورد فوتبال بپردازد.”

 

جوانفكر با بيان اين كه اين حكم خلاف آزادي مصرح در قانون اساسي و باورهاي ديني و اعتقادي ماست، گفت: “انسان‌ها آزادند كه در مورد موضوعات مختلف اظهارنظر كنند.”

 

“البته مسووليت اظهارنظرهاي خود را نيز بر عهده بگيرند و اين جزو حقوق شهروندي افراد است. در مورد علي دايي نيز همين گونه است. او نيز مي‌تواند در ارتباط با موضوعات مختلف از جمله فوتبال اظهارنظر كند. البته مسووليت اين اظهارنظرها نيز بر عهده خود علي دايي است.”

 

وي گفت: “از مسوولان كميته انضباطي فدراسيون فوتبال درخواست مي‌كنيم كه هرچه زودتر اين حكم خود را اصلاح كرده، در آن تجديد نظر كنند و به علي دايي اجازه دهند كه از حق طبيعي خود براي بيان اظهار نظر و ديدگاه‌هاي خود در مورد فوتبال استفاده كند و اگر اين روند ادامه پيدا كند، روندي نامطلوب است و نبايد اجازه داد كه چنين رفتارهايي ادامه پيدا كرده و نهادينه شود.”

 

وي ادامه داد: “از طرف ديگر كساني كه در امور ورزش هستند و در اين امور دخالت دارند، بايد به داوران و بازيكنان و كساني كه در معرض پرسش افكار عمومي و رسانه‌ها قرار دارند، آموزش‌هاي لازم را بدهند كه در برابر هر گونه پرسش چگونه پاسخ دهند تا آن‌ها ياد بگيرند در برابر هر سوال پاسخ مرتبط را به شكل مناسب ارائه دهند.”

 

وي در پايان گفت: “اين امر باعث رشد ورزش و جلوگيري از حاشيه‌سازي مي‌شود. وقتي افراد آموزش ببينند از ورود به حاشيه‌ها پرهيز مي‌كنند و در برابر هر پرسش پاسخ مناسب را خواهند داد.”

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)