مایلی کهن مامور جنگ یا صلح؟

مرجع خبری پرسپولیس : در واقع يك حفره بزرگ در كارنامه حاجي وجود دارد. يك كمبود. يك آرزويي دست نيافته و آنهم چيزي نيست جز سرمربيگري پرسپوليس.

 

 

1- مزه آن صبحانه لذيذ با رييس‌دولت هنوز هم زير زبان مايلي‌كهن هست. بالاخره هركسي نمي‌تواند با دکتر صبحانه صرف كند. اصلا از اهالي فوتبال چه كسي را سراغ داريد كه توانسته باشد چاي مرد اول اجرايي كشور را شيرين كرده و سنگك تازه دستش بدهد؟

مزه آن صبحانه لذيذ هنوز هم هراز چندگاهي زير زبان حاجي مايلي تازه مي‌شود. وقتي بعد از 12 سال ناگهان عضو هيات مديره پرسپوليس مي‌شود هرچند، چند روزي بيشتر نمي‌ماند. وقتي بعد از 12 سال ناگهان سرمربي تيم ملي مي‌شود هرچند، چند روز بيشتر نمي‌ماند و حالا بعد از 18 سال دوباره مسووليت فني در پرسپوليس مي‌گيرد.

 

2- برهيچكس در جامعه فوتبال كه جملات تاريخي و مصاحبه‌هاي آتشين محمد مايلي‌كهن را تعقيب مي‌كند پوشيده نيست كه حاجي دل خوشي از حضور سياسيون در فوتبال ندارد. او منتقد سرسخت و پروپا قرص حكومت غيرورزشي‌ها بر ورزشي‌ها است. اين روزها خيلي‌ها ياد تذكر مايلي‌كهن به حبيب كاشاني افتاده‌اند آنجا كه وقتي مديرعامل و سرپرست باشگاه پرسپوليس مدعي شده بود با فوتبال مي‌توان به بهشت رفت يادآور شد با مترو هم امكان دسترسي به اين مقصد هست. از شواهد و قرائن اينگونه بر مي‌آيد كه او هم براي سوار شدن بر متروي حبيب كاشاني مجاب شده است مترويي كه از زير زمين فوتبال مي‌گذرد اما اينكه حتما در بهشت ايستگاهي داشته باشد…

 

3- حاجي مايلي آخرين بار كه از پرسپوليس رفت مربي اين تيم بود و نه سرمربي. در واقع يك حفره بزرگ در كارنامه حاجي وجود دارد. يك كمبود. يك آرزويي دست نيافته و آنهم چيزي نيست جز سرمربيگري پرسپوليس. او در عصري كه به عنوان دستيار كنار علي پروين مي‌نشست، فقط در دو بازي كه علي پروين به خاطر ترس از پرواز و درگيري به خاطر سرمربيگري همزمان تيم ملي و پرسپوليس را همراهي نكرد شانس ارنج كردن تيم محبوبش را يافت و امروز هم كه بعد از اين‌همه سال برگشته، باز هم نمي‌تواند دست به تركيب تيم ببرد. او تا همين امسال يك سرمربي بوده است، پس بي‌شك به دنبال نقشي پررنگ‌تر از يك مشورت‌دهنده خشك و خالي در پرسپوليس است. او نوبتش در سرمربيگري پرسپوليس رعايت نشده است، انصاف هم البته بر اين نكته تاكيد دارد.

 

4- حاجي بين پرسپوليس و مديريت آن با پيشكسوتان و همبازي‌هاي گذشته كداميك را انتخاب مي‌كند؟ او در اولين واكنش تذكر داده كسي كه يك سال در پرسپوليس بوده، اسمش پيشكسوت پرسپوليس نمي‌شود، اما در آن اردوگاه علي پروين هم حضور دارد كه اتفاقا جلوتر از مايلي‌كهن در تعداد بازي براي پرسپوليس قرار دارد. حداقل حاجي فعلا به صراحت روزنامه ارگان باشگاه با مديرمسوولي كاشاني، اين پشكسوتان را به تخريب متهم نكرده است و اين خود بارقه اميدي به‌جا مي‌گذارد. اينكه مي‌توان برخلاف تلقي اوليه او را وسيله‌اي براي مهار مديريت باشگاه دانست تا برخلاف شرح وظايف نانوشته‌اش در مقابله با عوامل بيروني، عوامل دروني را در حفظ شأن و منزلت موسفيدهاي دل‌چركين از بي‌مهري باشگاه مجاب كند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)