مرجع خبری پرسپولیس : امير حاج رضايي گفت: شرايط بحراني با شرايطي كه پرسپوليس در حال حاضر دارد تفاوت مي‌كند، به اعتقاد من اين اتفاقات كاملا طبيعي است چرا كه فوتبال كوچه پس‌كوچه است و اتوبان يكطرفه نيست كه هميشه اتفاقاتي كه مي‌خواهيم رخ دهد.

اين كارشناس فوتبال در رابطه با شرايط تيم فوتبال پرسپوليس و اين كه 4 شكست پياپي بي‌سابقه بوده است، اظهار كرد: اين اتفاقات در فوتبال رخ مي‌دهد، اگر ما تمرين‌هاي يك تيم را نبينيم و در طول هفته با آنها همراه نباشيم نمي‌توانيم قضاوت درستي از شرايط آنها داشته باشيم.

وي ادامه داد: ما بايد از منظر بازي‌هايي كه از پرسپوليس مي‌بينيم اين تيم را ارزيابي و آسيب‌شناسي كنيم كه چه مسائلي در تيم تاثيرگذار است. همواره وقتي تيمي مشكل دارد مشكلاتش به دو بخش داخلي و بيروني تقسيم مي‌شود. مطمئنا ما از داخل تيم هيچ اطلاعي نداريم و نمي‌دانيم كه چه اتفاقاتي مي‌افتد.

حاج رضايي در پاسخ به اين سوال كه مي‌توان با توجه به اتفاقات بيروني پرسپوليس نظير كنارگذاشتن شيث رضايي و كريم باقري از تركيب، به حال و هواي درون اين تيم هم پي برد؟ گفت:

 

 

مطمئنا شرايط بيروني در يك تيم خيلي تاثيرگذار است تا زماني كه يك مربي با تيمش در حال كاركردن است، بايد از او حمايت كرد و تنها زماني كه از آن تيم جدا شد مي‌توان از او انتقاد كرد و گفت كه چه كارهايي را انجام نداده است. مسلما دايي مربي بي‌تجربه‌اي نيست، بايد ديد چگونه به اين نظر رسيده كه بازيكني مانند شيث را كنار بگذارد و از توانايي‌هاي او صرف نظر كند. وضعيت باقري هم كه روشن است چرا كه خود او گفته بود احساس مي‌كند ديگر براي تيمش مفيد نيست.

وي افزود: پيشنهاد من اين است كه شخصا با دايي صحبت شود، به هر حال اين مربي است كه با تيمش كار كرده و تيمش را به طور كامل مي‌شناسد اما ما تنها بازيهاي يك تيم را مي‌بينيم كه چگونه پشت سر گذاشته شده‌اند. طبيعي است كه پرسپوليس در اين چند وقت اصلا نتايج خوبي نگرفته است و در فوتبال هم رسم است كه بعد از اين شكست‌ها اول به سراغ سرمربي مي‌روند. بايد بگويم كه در فوتبال خارج همه چيز در جاي خودش قرار دارد و مربي حيطه وظايف خود را مي‌داند. اما در ايران كارهاي يك مربي هميشه در حيطه وظايفش نيست و اين روزها با توجه به مسئله اقتصادي كه خيلي مهم شده است و تعويض يك مربي با برگشت سرمايه همراه است. در فوتبال دنيا وقتي يك مربي تعويض مي‌شود بايد به كميته‌هاي مختلف گزارش ارائه كند و در كل عوامل بسيار زيادي در يك تيم هستند كه موفقيت يك تيم را مي‌سازند. مي‌خواهم بگويم اين مجموعه است كه سرنوشت يك تيم را مشخص مي‌كند و كادرهاي مختلفي در يك باشگاه اعم از كادرپزشكي، كادرفني، تداركات و مديريت باعث رقم خوردن نتايج يك تيم مي‌شوند. مطمئنا تيمي كه بد تمرين كند يا يكسري از امكانات و شرايط مسابقه را نداشته باشد موفق نخواهد شد. به نظر من مجموعه پرسپوليس باعث شده كه باخت‌هاي اخير اتفاق بيفتد.

اين كارشناس فوتبال در خصوص اين موضوع كه چرا باشگاه پرسپوليس برخلاف باشگاه‌هاي ديگر پس از چهار باختي كه اين تيم متحمل شده هيچ اولتيماتومي را به سرمربي خود نداده گفت: به نظرمن اين موضوع عجيبي نيست. طبيعي است كه مديريت پرسپوليس منافع تيمش را به هر چيزي ترجيح مي‌دهد. ممكن است جامعه فوتبال و هواداران پرسپوليس از نتايج اين تيم راضي نباشند اما اين مديريت باشگاه است كه تصميم مي‌گيرد چه اتفاقي بايد رخ دهد.

وي ادامه داد: بايد با فوتبال زندگي كرد تا به يك قضاوت عادلانه از شرايط دايي و پرسپوليس رسيد. تا زماني كه دايي با پرسپوليس قرارداد دارد مي‌تواند در حوزه اختيارات خود عمل كند و حق هم دارد اما اين اختيار باشگاه است كه هر زمان خواست او را از سمتش بركنار كند.

حاج رضايي در پاسخ به اين سوال كه آيا پرسپوليس اكنون در يك بحران به سر مي‌برد يا خير گفت: اين يك بحران نيست بلكه مشكلي است كه براي پرسپوليس به وجود آمده است. شرايط بحراني با شرايطي كه پرسپوليس در حال حاضر دارد تفاوت مي‌كند، به اعتقاد من اين اتفاقات كاملا طبيعي است چرا كه فوتبال كوچه پس‌كوچه است و اتوبان يكطرفه نيست كه هميشه اتفاقاتي كه مي‌خواهيم رخ دهد. كوچه‌هاي بن بست زيادي در فوتبال وجود دارد كه هر لحظه ممكن است يك تيم با آنها روبرو شود. من شخصا مي‌گويم كه به دليل اينكه در فوتبال زندگي مي‌كنم اين وضعيت پرسپوليس برايم تعجب برانگيز نيست، ضمن اين كه من فقط ديدگاه خودم را مي‌گويم و ممكن است افراد ديگر نظرات متفاوتي داشته باشند.

حاج رضايي در مورد آينده پرسپوليس نيز گفت: به نظر من اين شرايط براي پرسپوليس پايدار نخواهد ماند و مطمئنا تغيير خواهد كرد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)