خبرآنلاین: احسان حاج صفی می‌گوید در پایان این فصل از سپاهان جدا نمی‌شود.

احسان حاج صفی پس دیدار سپاهان و داماش گیلان به دلیل خطای هندی که انجام داد از طرف برخی متهم شد که این حرکت را به صورت عمدی انجام داده است.حاج صفی روزهای سختی را پشت سر گذاشت و این در حالی است که حملات زیادی به او شد. مدافع چپ سپاهان در این مدت ترجیح داد سکوت کند و البته خودش هم دوست ندارد زیاد درمورد آن بازی صحبت کند. با این حال حاج صفی تاکید می کند آنهایی که به او تهمت زده اند را به خدا واگذار می کند. نکته مهم اما این است که او جدایی از سپاهان را تکذیب کرده و قرار است فصل آینده هم پیراهن این تیم را برتن کند. حاج صفی در مورد وضعیت سپاهان، شایعاتی که در موردش درست شد و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می دهد.

فروردین ماه برای سپاهان اصلا خوش یمن نبود، قبول داری؟
بله تقریبا همین طور است. متاسفانه در آسیا حذف شدیم و در لیگ برتر هم شانس بسیار کمی برای قهرمانی داریم. من این موضوع را به حساب قسمت و حکمت خداوند می گذارم، به هر حال این قسمت بود که ما در بازی حساس با استقلال در دقیقه 94 گل بخوریم و به یکباره همه چیز عوض شود. با این حال شانس کمی داریم و استقلال باید در این دو بازی امتیاز از دست بدهد و ما هم هر دو بازی را ببریم.

فکر نمی کنی قهرمان نشدن سپاهان فاجعه باشد؟
به هیچ عنوان قهرمان نشدن ما فاجعه نیست. در ابتدای فصل وقتی بازیکنان زیادی از سپاهان جدا شدند خیلی ها فکر نمی کردند حتی در لیگ برتر پنجمین شویم ولی با این حال خوب نتیجه گرفتیم. ما می توانستیم خیلی راحت قهرمان شویم ولی متاسفانه شانس کمی داریم.

فکر می کنی در جام حذفی همه چیز را جبران کنید؟
چاره ای جز قهرمانی در جام حذفی نداریم و فقط برای برد به تهران می آییم. در فینال حذفی به دنبال وقت های تلف شده یا ضربات پنالتی نیستیم و باید در 90 دقیقه کار را تمام کنیم.

برای بازیکنان پرسپولیس خصوصا کریم انصاری فرد که دوست صمیمی تو است کری نمی خوانی؟
من برای انصاری فرد همیشه آرزوی موفقیت دارم ولی امیدوارم مقابل سپاهان گل نزند!

در مورد کری خوانی بازیکنان پرسپولیس چه صحبتی داری؟
ما جواب این کری ها را در زمین مسابقه می دهیم و فکر می کنم بازیکنان باید حرف هایشان را در زمین مسابقه بزنند. فکر می کنم در بازی با پرسپولیس نصف ورزشگاه برای طرفداران سپاهان باشد.

یعنی تو معتقدی 50 هزار نفر سپاهانی به ورزشگاه می آیند؟
چرا نیایند؟ زمانی که در ورزشگاه نقش جهان بازی می کردیم 50 هزار نفر به استادیوم می آمدند و سپاهان تیم کم طرفداری نیست.

چه عاملی باعث شد تا در آسیا و لیگ برتر ناکام بمانید؟
فشردگی بازی ها نقش زیادی در این موضوع داشت. متاسفانه زمانی که بازی ها فشرده بود، ما بازی های حساسی را از دست دادیم و این در نهایت به ضرر سپاهان تمام شد. من معتقدم سازمان لیگ می توانست برنامه ریزی بهتری داشته باشد.

سازمان لیگ با استقلال مهربان نبود؟
من صحبتی در این مورد ندارم.

در مورد اتفاقاتی که در بازی با داماش به وجود آمد صحبت کن. مثل این که روزهای سختی را پشت سر گذاشتی؟
نمی دانم چه بگویم ولی آنهایی که تهمت زدند را به خدا واگذار می کنم. خیلی ها تقصیر باخت و از دست دادن قهرمانی را به گردن من انداختند و نمی دانم چه بگویم.

ولی قبول داری خیلی ها از حاج صفی که اینقدر تجربه دارد، انتظار نداشتند که چنین هندی را مرتکب شود؟
بزرگترین بازیکنان دنیا هم مثل من اشتباه می کنند ولی هیچ وقت چنین شایعاتی در موردشان به وجود نمی آید.شما دیدید که سوارز بازیکن لیورپول هم هفته گذشته در یک بازی هند کرد. آن اتفاق در یک لحظه رخ داد و شاید خون به مغز من نرسید ولی من عمدا آن کار را انجام ندادم.

در این مدت برخورد هواداران سپاهان با تو چه طور بود؟
هواداران همیشه به من لطف دارند و حمایت آنها را فراموش نمی کنم ولی حق می دهم که ناراحت باشند. من از آنها عذرخواهی می کنم و امیدوارم در فینال جام حذفی بهترین بازی را انجام دهم.

از این که عادل فردوسی پور اشتباهات تو را در برنامه نود نشان داد ناراحت نیستی؟
آن زمان در امارات بودیم ولی این موضوع را از طریق دوستانم فهمیدم. به هر حال او می خواهد برنامه اش همیشه سوژه داشته باشد و شاید با این کار می خواست مرا خراب کند. به هر حال از او ممنون هستم.

قراردادت با سپاهان چه زمانی به پایان می رسد؟
من تا نیم فصل لیگ آینده با سپاهان قرارداد دارم در ضمن تا زمانی که در ایران باشم فقط پیراهن سپاهان را برتن خواهم کرد چون از این تیم به همه جا رسیدم.

پس این موضوع شاید جواب محکمی باشد به آنهایی که شایعه حضورت در استقلال را مطرح کردند، درست است؟
من نسبتا به سپاهان و پیراهن این تیم غیرت دارم و استقلالی نمی شوم. اگر می خواستم در استقلال یا پرسپولیس بازی کنم در 17 سالگی از پرسپولیس پیشنهاد داشتم و آن زمان به این تیم می رفتم. من همه چیز را از سپاهان دارم و این تیم را فراموش نمی کنم.

برخورد کرانچار با تو چگونه است؟
برخورد خوبی دارد و باید بگویم که او یک مربی بزرگ و باشخصیت است. هر چند من در این مدت حرف های زیادی شنیدم ولی دیگر نمی خواهم به گذشته فکر کنم. در ضمن باید از بازیکنانی که در مورد این موضوع مرا حمایت کردند تشکر کنم. از هواداران سپاهان هم عذرخواهی می کنم، آنها یک شعاری دارند که می گویند سپاهان حالا حالاها قهرمانی و من هم باید بگویم که حالا حالاها سپاهانی هستم.

راستی مثل این که می گویند قرار است نویدکیا به تیم ملی برگردد. از این موضوع اطلاع دقیقی داری؟
من می دانم که مربیان تیم ملی با محرم صحبت کرده اند و ان‌شاالله که او برگردد. محرم یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران است و معتقدم هیچ کس مثل او نمی تواند پرس کردن یا بازی تحت فشار را انجام دهد، آن هم با این شرایطی که دارد. امیدوارم او خیلی زود به تیم ملی برگردد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)