پرسپولیس نیوز : پرسپولیسی ها برای برگزاری اردویی در شمال کشور حضور دارند.

رضا عباس زاده: سفر پرسپولیس به استان مازندران و برگزاری اردوی تدارکاتی در دو شهر قائمشهر و ساری، این اردوی سرخ ها را از اردوهای دیگر این تیم متمایز کرد. علاقه عجیب مردم مازندران به فوتبال، حواشی و اتفاقات جالبی برای این تیم رقم زد؛ اتفاقاتی که سفر شمال را به یکی از خاطره انگیزترین سفرهای پرسپولیس در سال 92 تبدیل خواهد کرد. بخوانید و ببینید:

1. فرار از دست هواداران

اولین تمرین پرسپولیس در ورزشگاه وطنی قائمشهر برگزار شد. ورزشگاهی که چمن مصنوعی دارد و می تواند شرایط بازی با داماش را برای سرخ ها شبیه سازی کند اما استقبال عجیب قائمشهری ها از تمرین این تیم دردسرهای برای دایی ایجاد کرد. این تمرین بیش از 3 هزار نفر تماشاگر داشت که عده ای از آنها طرفدار نساجی بودند! در حالی که این روزها بیشتر بازی های لیگ برتر این تعداد تماشاگر ندارد، این حضور پرتعداد باعث شد تمرین تاحدودی مختل شود و دایی بدون اطلاع قبلی تمرین روز بعد را به ساری منتقل کرد. هرچند آنجا هم از دست عشق فوتبال ها در امان نبود.

 

2. اسکورت با ماشین عروس!

اتوبوس وی آی پی پرسپولیس این روزها به بزرگترین معضل ترافیکی شرق مازندران تبدیل شده. اتوبوس نارنجی رنگ، از هر مبدا به هر مقصدی که حرکت می کند با اسکورت تعداد فراوانی از ماشین ها همراه می شود؛ ماشین هایی که پرچم سرخ از پنجره شان آویزان است. قبل از هر تمرین پرسپولیس، نزدیک به 500 هوادار این تیم مقابل هتل تجمع می کنند و بعد از امضا گرفتن از ستاره ها، سوار ماشین های خود می شوند و اتوبوس پرسپولیس را اسکورت می کنند. یک بار هم یکی از هواداران پرسپولیس با ماشین عروس، اتوبوس را اسکورت کرد و آخرین ثانیه های مجردی خود را به این ترتیب گذراند!

 

3. اشک و هدیه روی تخت بیمارستان

ساری شهر خاطره انگیزی برای پرسپولیسی هاست؛ البته از نوع بد! نزدیک به 16 سال قبل، در جریان بازی این تیم مقابل شموشک در جام حذفی، سقف بخشی از ورزشگاه متقی ساری فرو ریخت و جان دو هوادار پرسپولیس را گرفت. عده ای از هواداران این تیم هم در جریان این حادثه قطع نخاع شدند. یکی از این هواداران، محمدرضا فهیمی بود که در همین هفته تولد خود را جشن گرفت؛ جشنی با یک میهمان ویژه! محمدرضا، علی دایی را که برای ملاقات و تبریک تولدش به بیمارستان امام خمینی ساری آمده بود، به خوبی شناخت و اشک از چشمانش سرازیر شد.

 

4. بانوان شاهد تمرین پرسپولیسی ها

هر اندازه خانم های تهرانی طرفدار پرسپولیس برای حضور در تمرین های این تیم در ورزشگاه درفشی فر تلاش کردند و دست خالی برگشتند، خانم های پرسپولیسی ساروی با حضور در ورزشگاه شهدای ساری به راحتی تمرین ستاره های محبوب خود را از نزدیک تماشا کردند. اولین تمرین پرسپولیس در ساری با حضور نزدیک به 50 هوادار زن برگزار شد که گروهی یا به همراه خانواده های خود به ورزشگاه آمدند و کاملا پراکنده در میان جمعیت به تشویق سرخپوشان پرداختند.

 

5.محبوب ترین سرخپوش، یک ببر کم نام و نشان

فکر می کنید محبوب ترین ستاره پرسپولیس در اردوی شمال کیست؟ علی دایی؟ کریم باقری؟ نیلسون؟ پیام صادقیان؟ کاملا اشتباه می کنید. محبوب ترین سرخپوش در این اردو، بازیکن جوانی است که به تازگی به ترکیب اصلی این تیم راه یافته؛ محمد عباس زاده. شماره 33 پرسپولیس فصل گذشته ستاره نساجی بود و با زدن 18 گل برای این تیم آقای گل لیگ یک شد. او دو سال هم در ساری بازی کرد و در بازگشت به قائمشهر با شعار «ببر مازندران» قبل و بیش از همه پرسپولیسی ها تشویق شد. در مورد عباس زاده می گویند چون راحت فارسی صحبت نمی کند و به شمالی حرف می زند، با دوربین های تلویزیونی مصاحبه نمی کند!

 

 

6. «هفت» جای «شش» را گرفت

شروع کردند به شمارش: یک.. دو.. سه.. چهار.. پنج.. شش.. هفت! پرسپولیسی های شمال به جای شش از عدد هفت به عنوان نماد سرخ در تشویق باشگاه محبوب خود استفاده کردند. این تشویق تعجب بازیکنان پرسپولیس را به همراه داشت اما در ادامه، ابهام از بین رفت. تماشاگران شمالی با تشویق «پرسپولیس مازندران» بعد از شمارش یک تا هفت؛ نشان دادند که منظورشان حضور هفت مازندرانی در اردوی پرسپولیس است. محمدرضا خلعتبری، محسن بنگر، مهرداد کفشگری، امید عالیشاه، میثم حسینی، محمد عباس زاده و جواد منافی.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)