خبرگزاری پرسپولیس : لیگ برتر کشتی آزاد با قهرمانی ثامن الحجج(ع) سبزوار و البته با حاشیه های فراوان به پایان رسید.

 لیگ برتر کشتی آزاد با پیروزی 5 بر 2 ثامن الحجج(ع) سبزوار مقابل پرسپولیس جویبار به پایان رسید و تیم محسن کاوه برای دومین سال قهرمان شد. اما این لیگ پایان خوشی نداشت.

غلامرضا محمدی و محسن کاوه که به ترتیب سرمربی و مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در جام جهانی تهران و رقابت های جهانی 2011 استانبول ترکیه بودند در فینال لیگ برتر کشتی آزاد تیم هایشان در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و امروز برای کسب عنوان قهرمانی در سالن 12 هزار نفری استادیوم آزادی به روی تشک رفتند.

هر دو برد پرسپولیس توسط کشتی گیران خارجی تیم رقم خوزد. کشتی گیراني از کشور روسیه در وزن 60 و 84 کیلو گرم به نام های اوین سات و آلبرت ساریتوف در ترکیب تیم این تیم قرار دارند.

در جریان برگزاری دیدار فینال رقابتهای لیگ کشتی آزاد، سرمربی تیم پرسپولیس جویبار به دلیل اعتراض به نحوه قضاوت داوران از کنار تشک اخراج شد اما در نهایت با وساطت مسئولان به کنار تشک برگشت.

غلام محمدی سرمربی تیم کشتی پرسپولیس جویبار که به نشانه اعتراض به داوری تیمش را بیرون کشیده بود گفت: تیم را از تشک بیرون می بریم و دیگر برنمی گردیم یک هفته است که برنامه داشتند تا تیم ما بازنده شود همه این کارها برنامه ریزی شده بود.

تماشاگران در اعتراض به داور شعار " داور پولکی" سر دادند و از جیب خود پول درآوردند و به داور نشان دادند.

تماشاگران از نیمه شب گذشته جلوی استادیوم آزادی حاضر بودند تا فینال لیگ کشتی را از نزدیک ببینند.

احمد رسولی نژاد معاون وزیر ورزش در سالن حضور داشت و مسابقات را از نزدیک می دید. علیرضا دبیر و رسول خادم مهمانان ویژه این مسابقات بودند که در بین مردم نشسته بودند.

در تایم دوم رقابت مصطفی حسین خانی و  داوید خوتسیاشویلی در وزن 74 کیلوگرم دیدار فینال رقابتهای لیگ کشتی آزاد، داور مسابقه به حسین خانی کشتی‌گیر تیم پرسپولیس اخطار و امتیاز داد. اخطار و امتیاز به کشتی‌گیر تیم ثامن‌الحجج (ع) سبزوار که محمد ابراهیم امامی داور بین المللی کشورمان داده شد، با اعتراض شدید غلامرضا محمدی سرمربی تیم پرسپولیس جویبار همراه شد.

شدت اعتراض‌ها به نحوی بود که داور مسابقه به محمدی کارت زرد نشان داد اما سرمربی پرسپولیس به کنار میز داوران رفت و به اعتراض‌هایش ادامه داد که رئیس تشک این مربی را با کارت قرمز جریمه کرد.

این مسائل باعث ایجاد وقفه کوتاه در این کشتی شد که در نهایت با بازبینی فیلم و تائید این رای، غلامرضا محمدی سرمربی و  سلمان قادری سرپرست تیم کشتی آزاد پرسپولیس، تیمشان را بیرون کشیدند.

در ابتدا عارف ربطی و حسن رنگرز از مسئولان پرسپولیس خواستند به مسابقه ادامه دهند اما تمام کشتی‌گیران تیم پرسپولیس به درون رختکن رفتند، هرچند مصطفی حسین خانی در کنار زمین حضور داشت. در نهایت بار دیگر فیلم بازی در میان اعتراض‌های محسن کاوه سرمربی تیم ثامن‌الحجج (ع) سبزوار باز بینی شده و رای داور تائید شد.

– پس از جنجالهای کشتی وزن 74 کیلوگرم و اخراج غلامرضا محمدی، سرمربی پرسپولیس، مسابقات حدود 10 دقیقه متوقف شد و پرسپولیسی ها حاضر به ادامه مسابقه نبودند. محمدی در صحنه ای که داوران حاضر به بازبینی فیلم نشدند، تخته ای که در دست داشت را به سمت بهمن طالبی(رئیس کمیته داوران و رئیس هیئت ژوری مسابقه) پرت کرد که با کارت قرمز عادلپور(رئیس تشک) مواجه شد. بعد از آن جنجالها بالا گرفت و جو سالن بر هم ریخت.

– پرسپولیسی ها در شرایطی به تشک مسابقه برگشتند که به کارت قرمز محمدی ترتیب اثر داده نشد و او روی صندلی کوچ نشست.

با وساطت مسئولان برگزاری مسابقات، پرسپولیسی‌ها حاضر شدند به این رقابت ادامه دهند اما با وساطت مسئولان، اخطار و اخراج محمدی پاک شد و این مربی برای هدایت تیمش به کنار تشک آمد.

– پس از این که کشتی وزن 96 کیلوگرم به نفع تیم ثامن به پایان رسید، غلامرضا محمدی به کلینچ تایم سوم کشتی بین امیری و طحان اعتراض کرد که با بازبینی فیلم رای تغییر نکرد.

– پس از این اتفاقات پرسپولیس جویبار برای اهدای مدال روی سکو نیامد. دیگر تیم مازندرانی یعنی داماش بابل هم در حمایت از آنها روی سکو نرفتند تا تیم ثامن به تنهایی روی سکو جشن قهرمانی بگیرد و دو جام دیگر روی دست مسئولان برگزاری مسابقات بماند!

– تماشاگران مازندرانی به هنگام ترک سالن 12 هزار نفری درب های شیشه ای خروج را شکستند.

– در پایان مسابقات تیم فولاد ماهان اصفهان جام اخلاق را دریافت کرد. اصفهانی ها در اولین حضورشان در لیگ در مکان چهارم قرار گرفتند.

سرمربی تیم کشتی آزاد پرسپولیس جویبار پس از دیدار فینال رقابتهای لیگ برتر با رئیس کمیته داوران فدراسیون به درگیری فیزیکی پرداخت.

غلامرضا محمدی پس از باخت تیمش در پی قضاوت ضعیف داوران در دیدار فینال و اعتراضات متوالی، با بهمن طالبی رئیس کمیته داوران کشتی فدراسیون درگیری پیدا کرد.

این درگیری با حضور عارف ربطی دبیر فدراسیون و عوامل برگزاری رقابتها خیلی زود خاتمه یافت و غلامرضا محمدی به رختکن بازگشت و به همراه اعضای تیم و کشتی‌گیرانش، ورزشگاه را ترک کردند.

همچنین فردین معصومی پس از اینکه با حضور نیافتن کمیل قاسمی کشتی‌گیر 120 کیلوگرم پرسپولیس روی تشک، برنده مسابقه اعلام شد، 3 بار پشتک زد که به شدت از سوی هواداران تیم ثامن تشویق شد. در این لحظه هواداران تیم جویبار به سمت این کشتی‌گیر اشیایی را پرتاب کردند که وی مجبور شد به همراه سایر اعضای تیم ثامن خود را به مکانی امن برساند.

در ادامه این اعتراض‌ها، دو تیم‌ پرسپولیس جویبار نایب قهرمان و داماش بابل تیم سوم مسابقات از حضور در مراسم پایانی امتناع ورزیدند و مراسم اهدای جام و مدال‌ها تنه با حضور تیم ثامن الحجج(ع) سبزوار برگزار شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)