آرفی و مشکل روحی ، روانی؟

مرجع خبری پرسپولیس : علی دایی به دنبال یک مهاجم کامل است و اگر او را پیدا کند، قصد دارد در بعضی بازی ها بجای تک مهاجم از زوج خط حمله استفاده کند.

 

در این راستا او تصمیم گرفته شانس خود را با اشپیتیم آرفی امتحان کند. این یک فرصت عالی برای مهاجم آلبانی – آلمانی تبار پرسپولیس خواهد بود. دایی در بازی با شهرداری تبریز هم از آرفی استفاده کرد.

 

قضاوت ها درباره عملکرد آرفی در این مسابقه متفاوت است، اما چه مثبت و چه منفی قضاوت بر اساس 30 دقیقه بازی منطقی نیست. آرفی البته با پاس گلی که داد باعث شد دایی در کیش به او فرصت بیشتری بدهد و شاهد رویکرد او به سیستم 2-4-4 بودیم.


دایی در بازی دوستانه کیش این سیستم را مورد استفاده قرار داد، این یعنی او قصد دارد روی آرفی حساب باز کند. آرفی بر خلاف سایر بازیکنان دو نیمه کامل بازی کرد. یک حرکت آکروباتیک خیره کننده تا قضاوت آنهایی که بازی را دیدند در خصوص او مثبت باشد.

 

در چنین شرایطی اخباری به گوش می رسد که این روزها روحیه آرفی خراب است و اگر او نتواند کیفیت خود را نمایش دهد به این خاطر است که از نظر روحی – روانی در شرایط مطلوبی قرار ندارد.

 

بعضی ها غرضی ندارند و بر این باورند، بعضی ها هم باور ندارند و غرض دارند! این غرض که اگر آرفی نتوانست او را زیر سوال ببرند. این وسط یک اتفاق می افتد؛ اینکه مرتب به آرفی القاء می شود نمی تواند، آیا این به سود آرفی خواهد بود؟

 

آیا حالا که شرایط و جو تیم تغییر کرده و دایی به شکل محسوسی به او بها می دهد، دلیلی برای مشکل روحی و روانی وجود دارد یا اینکه آرفی باید سراسر انگیزه باشد؟ علی دایی حتی در مصاحبه اش گفته که قصد دارد به آرفی فرصت بدهد و اگر خوب عمل کند، او را حفظ می کند.

 

بهتر از این برای بازیکنی که فقط صحبت از رفتنش بود، چه چیزی وجود دارد؟ آرفی یک بازیکن حرفه ای است و چه عاملی روحیه بخش تر از اینکه سیستم بازی یک تیم در شرف تغییر باشد تا راه برای بازی کردن بازیکنی هموار شود؟

 

البته به طور قطع دایی تفکرات تاکتیکی خاص خود را دارد ولی آرفی با هر بازیکن دیگری باید تلاش کند خود را در چهارچوب این تفکرات قرار دهد. علی دایی نسبت به هیچ بازیکنی انقدر موضع مخالف نداشت که نسبت به آرفی داشت، اما در میدان عمل ثابت کرد که برای او همه دارای فرصت برابر هستند و از کاری که به سود تیم خود بداند، دریغ ندارد. این ادعا را نمی توان به چالش کشید!

 

حال روی سخن ما با آرفی است. دایی در باغ سبز را نشانت داده. ما که باور نداریم با تغییرات اخیر مشکل روحی روانی داشته باشی، اما اگر ذره ای هم اینطور است، اکنون زمانش نیست، چرا که فقط باید به استفاده از این فرصت طلایی فکر کنی. سرنوشت آرفی توسط ساق های خودش رقم می خورد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)