مرجع خبری پرسپولیس : پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات تا به حال 4 بازیکن جدید در 4 پست خریداری کرده است.

 

از 25 خردادماه و آغاز خریدهای پرسپولیس تا امروز نزدیک یک ماه گذشته و میثاق معمارزاده در درون دروازه ، محمد نصرتی در خط دفاعی ، علی کریمی در مرکز میدان و مهرداد اولادی در پیشانی خط حمله جذب شده اند و برخی مشکلات فصل گذشته این تیم برطرف شده است.

 

 

فروش رحمان احمدی و جذب میثاق معمارزاده قطعا کیفیت سنگربانی پرسپولیس را با دو دروازه بان ملی پوش(تا دیروز) قطعاً افزایش خواهد داد و تنها نگرانی که در این زمینه برجای می گذارد انتخاب نفر اول برای قرار گرفتن در میدان و تحمل نمیکت نشینی بازیکن جایگزین می باشد که با توجه به ادعای توأمان حقیقی و معمارزاده برای پوشیدن پیراهن شماره یک اصطکاک این دو بازیکن با یکدیگر می تواند به پیکر پرسپولیس لطمه بزند.

 

در دخط دفاعی بازیکنی به نام محمد نصرتی اضافه شده که در 30 سالگی توانسته اعتماد کارلوس کی روش پرتغالی را جلب کند و پس از چند سال مجددا به اردوی تیم ملی بازگردد. با توجه به یک سال سابقه بازی وی در پرسپولیس مشکلی از بابت خو گرفتن با جو و شرایط خاص این تیم نیز متوجه نصرتی نخواهند بود. تنها مانع موفقیت نصرتی در پرسپولیس عامل اصلی جدایی وی از پرسپولیس تنها یک فصل پس از پیوستن به این تیم در سال 86 می باشد و آن هم بازی کردن در پست غیرتخصصی و در کناره های خط دفاعی است. محمد بارها ثابت کرده در پست های به جز پست تخصصی خود یعنی مرکز خط دفاعی اعتماد به نفس و روحیه همیشگی خود را از دست داده و نمی تواند کیفیت همیشگی خود را به نمایش بگذارد.

 

پرسپولیس در مرکز خط دفاعی با احتساب نصرتی 4 بازیکن تقریبا یک سطح دارد و تنها مشکل خط دفاعی این تیم مشکل قدیمی این تیم در کناره های خط دفاعی می باشد که سال های سال پس از جدایی مهدی مهدوی کیا ، علیرضا امامی فر و مهرداد میناوند نتوانسته جانشین خلفی برای آنان پیدا کند. حسن خان محمدی ، محمد بزرگر ، پژمان جمشیدی ، مسعود زارعی ، بهادر عبدی علیرضا محمد ، جلال اکبری ، ابراهیم شکوری و… از آن دست بازیکنانی بودند که طی سال های اخیر در این پست امتحان شدند اما هیچ کدام نتوانستند کیفیت هایی در حد و اندازه های تیم بزرگی همچون پرسپولیس را به نمایش بگذارند. رد مهدی مهدوی کیا  که با اشتیاقی وصف ناشدنی قصد بازگشت به خانه اش را داشت بزرگترین اشتباه فصل نقل و انتقالات بود و ارتش سرخ اگر می خواهد در جام یازدهم مدعی شماره یک قهرمانی باشد باید با شدت هرچه بیشتر در روزهای باقی مانده هم و غم خود را برای جذب بازیکن در این دو نقطه به کار گیرد.

 

در نیمه دفاعی خط میانی پرسپولیس تیاگو فراگو را از دست داده ، حسین بادامکی و مازیار زارع را نگه داشته و تاکنون ورودی جدیدی نداشته است. از میان دو بازیکن موجود نیز بادامکی نشان داده در پست هافبک دفاعی نمی تواند حتی نیمی از تونایی های واقعی خود را به نمایش بگذارد و قرار گرفتن در این نقطه هم به بازی خود او و هم روند حرکتی پرسپولیس ضربه می زند. هرچند بادامکی بازیکن تخصصی دفاعی نیست اما دوندگی و جنگندگی بالای وی طی سال های اخیر باعث شده پرسپولیس کج دار و مریز مسابقات را پشت سر بگذارد اما جذب بازیکن در این منطقه نیز از واجبات است.

 

در نیمه هجومی خط میانی پرسپولیس هیچ کمبودی ندارد و حضور بازیکنانی چون کریمی ، نوری ، رضایی(یا نوروزی) و فشنگچی مربعی وحشتناک را برای رقبای پرسپولیس تشکیل داده است.

 

نوک خط حمله نیز پس از مصدومیت و افت محسن خلیلی بار دیگر به درد سالیان اخیر خود دچار شده و نبود بازیکن بزرگ در خط آتش پرسولیس ضربه های سنگینی به سرخپوشان وارد کرده است. بازی های بزرگی را به خاطر داریم که این تیم چندین و چند موقعیت گل را خلق کرده اما در به ثمر نشاندن آن ناکام بوده و اعصاب و روان سرمربی و هواداران را خط خطی کرده است. علی دایی فصل گذشته به هر دری زد تا یک بازیکن بزرگ برای این پست جذب کند و در انتهای فصل به خرید بازیکنانی چون هروه اوسال و وحید هاشمیان قناعت کرد و در نهایت کار به جایی رسید که آقای گل پرسپولیس در انتهای فصل محمد نوری هافبک طراح این تیم لقب گرفت.

 

مهرداد اولادی مهاجم ریزنقش و سابق پرسپولیس و فصل گذشته ملوان روز گذشته به جمع سرخپوشان بازگشت و قدری از نگرانی های خط حمله پرسپولیس را کاهش داد اما تیمی که قرار است در سه جام نفس گیر به میدان برود هرگز نمی تواند به یک بازیکن با خصوصیات تک بعدی اکتفا کند. مسئله زمانی بغرنج تر می شود که بدانیم اشپیتیم آرفی و وحید هاشمیان نیز با اتمام قراردادشان از پرسپولیس جدا شده اند و پرسپولیس در حال حاضر با ارفاق عملاً دو مهاجم به نام های اولادی و نوروزی دارد. هردوی این بازیکنان خصوصیات مشابه تکنیکی و پابه توپ را دارا می باشند که می تواند خط دفاع رقبا را به هم بریزد اما در کنار آنها لزوم جذب یک مهاجم تمام کننده دیگر از اولویت های اصلی است که نباید به بوته فراموشی سپرده شود.

 

فصل گذشته در نظرسنجی های تلویزیونی و اینترنتی اکثر شرکت کنندگان ضعف پرسپولیس را در نداشتن بازیکنان تاثیرگذار تشخیص دادند. ضعف هایی که تاکنون بخش قابل توجهی از آنها رفع شده و اگر دستکم در نیمی از پست های برشمرده باقی مانده نیز ترمیم شود موانع موفقیت را به حداقل خواهند رساند و تنها دغدغه ای که باقی می ماند مقابله با حواشی مجموعه بازیکنان است که می تواند کمر یک تیم را بشکند. فراموش نکرده ایم که مشکلات حاشیه ای پیرامون مدیریت و بازیکنان در پرسپولیس 83 اکبر غمخوار و 87 مصطفوی-هدایتی ، ضعیف ترین نتایج ممکن را رقم زد.

 

حسن مهدوی

انتهای گزارش اختصاصی/ امانت داری، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)