آخرین بازی که استقلال موفق شد در جریان بازی پرسپولیس را شکست دهد، به اسفند سال ۹۶ برمی‌گردد.

شنبه اولین دربی لیگ بیست و یکم به میزبانی استقلال برگزار خواهد شد. دیداری فوق العاده حساس که برنده آن می‌تواند خودش را به عنوان مدعی جدی قهرمانی در این فصل معرفی کند.

خیلی‌ها معتقدند دربی ربطی به وضعیت دو تیم در جدول ندارد و هر تیمی در روز دربی روحیه بهتری داشته باشد می‌تواند برنده بازی شود. نکته جالب در خصوص تقابل‌های دو تیم در سال‌های اخیر این است که از آخرین برد استقلال در جریان بازی مقابل رقیب سنتی حدود ۴ سال می‌گذرد. هرچند آبی‌ها در دو فصل اخیر دو بار در جام حذفی پرسپولیس را در ضربات پنالتی شکست دادند، اما طبق قوانین فیفا نتیجه بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه در آمار مساوی محاسبه می‌شود و ضربات پنالتی فقط برای تعیین تیم صعود کننده است. پس از این دو صعود هم استقلال به فینال جام حذفی رسید اما قهرمان نشد.

آخرین بازی که آبی‌ها موفق شدند پرسپولیس را در جریان بازی شکست دهند، به اسفند سال ۹۶ و ۱۳۷۴ روز قبل برمی‌گردد که استقلال با تک گل وریا غفوری کاپیتان فعلی خود موفق شد پرسپولیس برانکو را مغلوب کند. بعد از آن بازی تا به امروز ۸ دربی برگزار شد و یک دربی سوپرجام هم به خاطر حاضر نشدن استقلال ۳ بر صفر به نفع پرسپولیس اعلام شد. استقلال به بهانه حضور در اردوی ترکیه، حاضر نشد در این دیدار شرکت کند. از ۸ دربی انجام شده، ۳ برد سهم پرسپولیس بود و سایر بازی‌ها با نتیجه مساوی به پایان رسید.

همچنین فرهاد مجیدی سرمربی فعلی استقلال هیچ وقت نتوانسته به عنوان سرمربی، پرسپولیس را در جریان بازی شکست دهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)