پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: احکام انضباطی هفته اول لیگ برتر امروز صادر خواهد شد.

اسماعیل حسن زاده در خصوص آئین نامه جدید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت:شاید خیلی ها بگویند آئین نامه جدید کشش فضای فوتبال ما را نداشته باشد اما این آئین نامه با قوانین فیفا مطابقت دارد. خوشبختانه بازیکنان تیم ملی ما در جام جهانی حضور داشتند و با فضا آشنایی دارند.

وی افزود: وقتی فوتبال ما در آسیا جزو مدعیان است افراد حاضر در آن هم باید از قوانین تبعیت کنند و به هیچ عنوان بعد از بازی از الفاظ رکیک در مورد داوری استفاده نکرده و به تیم داوری هم اعتراض نکنند. این قانون در همه جای دنیا وجود دارد.

حسن زاده که با رادیو ورزش گفت و گو می‌کرد در خصوص دیدارهای هفته اول لیگ برتر گفت: گزارشاتی به دست ما رسیده و ما روز گذشته جلسه‌ای را برگزار کردیم و احکام بازی‌ها و اتفاقات فصل گذشته را امروز  ابلاغ خواهیم کرد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ادامه داد:با توجه به ماده 67 آئین نامه رئیس کمیته انضباطی اختیاراتی دارد که می‌تواند بدون برگزاری جلسه حتی حکم به تعلیق یک تیم یا محرومیت اشخاص بدهد.البته ما در این موارد تا حد امکان تحقیقات لازم را انجام می‌دهیم.

وی در خصوص اتفاقات بازی پرسپولیس و نفت نیز گفت:البته اتاق شیشه‌ای فوتبال نمی تواند رفتارهای زننده در این ورزش را کتمان کند زیرا در هر صورت ممکن است مثلا یک مربی به داوری اعتراض کند اما ما هم با منطق تصمیم می گیریم و حتی بدون شکایت هم می‌توانیم اقداماتی را در موردهای مختلف انجام دهیم.اگر شما منتظر حکم باشید متوجه خواهید شد که اتفاقات بازی پرسپولیس و نفت از نظر ما دور نمانده است.

وی در پایان تاکید کرد: این فرهنگ باید در بازیکنان، مربیان و عوامل تیم ها به وجود بیاید که بعد از پایان بازی هرگز به تیم داوری اعتراض نکنند چون 90 دقیقه دیگر تمام شده و اعتراض حاصلی نخواهد داشت.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)