پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: بازیکنان، مربیان و مدیرانی که مصاحبه تنش‌زا می‌کنند اعمال قانون خواهند شد.

اسماعیل حسن‌زاده در مورد تائید حکم کمیته انضباطی از سوی کمیته استیناف مربوط به کسر امتیاز و اعتراض فتح‌الله‌زاده به این مسئله و اعلام شکایت به فیفا اظهار داشت: افتخار ما این است که در فوتبال قانون‌مدار باشیم و افرادی که همواره با قانون حرکت کنند پیروز خواهند بود. کمیته انضباطی و کمیته استیناف که ارکان قضایی فدراسیون فوتبال هستند همواره بر اساس قانون عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: ما بر اساس قانون رای بر کسر امتیاز دادیم و کمیته استیناف هم چه در مواردی که رای ما را تائید کرده و چه مواردی که رای ما نقض شده است، قانونی عمل کرده است بنابر این همواره باید در محور قانون عمل کنیم و نباید غیرمنطقی و فراتر از قانون صحبت کرد. فیفا هم همواره مسائل داخلی فوتبال کشورها را به خصوص مسائل انضباطی را محترم و معتبر شناخته است و در معدود مواردی هم که به فیفا گزارش‌هایی انجام شده فیفا تاکید کرده در مسائل انضباطی داخلی کشورها دخالت نمی‌کند.

حسن‌زاده با اشاره به کسر امتیاز از باشگاه‌ها عنوان کرد: چه تیم‌هایی که از آنها امتیاز کسر شده و چه تیم‌هایی که خدای ناکرده از آنها امتیاز کسر می‌شود، امیدوارم آنقدر خوب کار کنند که نیازی به امتیازات از دست رفته در پایان فصل نداشته باشند و همواره به قانون پایبند باشیم. در برخی موارد من به خاطر مشکلات و نواقصی که وجود دارد به باشگاه‌ها حق می‌دهم و انتقادهای آنها را وارد می‌دانم اما باید همواره قانونمدار عمل کرد.

رئیس کمیته انضباطی تصریح کرد: همانطور که تیم‌ها در خوشی از هواداران خود استفاده می‌کنند باید در ناخوشی‌ها عملکرد آنها را بپذیرند و نباید اینگونه باشند که در مواقعی که فحاشی رخ می‌دهد تیم‌ها اعلام کنند این تماشاگران منتسب به ما نیستند و نفوذی هستند. بنابراین تیم‌ها باید هواداران خود را ساماندهی کنند تا از بروز پرخاشگری و فحاشی در ورزشگاه‌ها جلوگیری شود.

حسن‌زاده در مورد اتفاقات هفته ششم لیگ برتر گفت: در هفته ششم مورد خاصی نداشتیم فقط در مورد پرونده استقلال اهواز و فحاشی تماشاگران این تیم به کاپیتان فولاد خوزستان پرونده‌ای تشکیل شده است و احتمال دارد از استقلال اهواز نیز به خاطر این حرکت تماشاگرانش امتیاز کسر شود.

وی همچنین با تقدیر از هواداران پرسپولیس و ملوان گفت: آنطور که مقامات قضایی و مقامات رسمی مسابقات به ما گزارش دادند هواداران دو تیم پرسپولیس و ملوان پس از باخت در هفته ششم هیچ رفتار نابهنجاری از خود نشان ندادند که باید از آنها تقدیر کنند. هواداران ملوان با وجود شکست خانگی و هواداران پرسپولیس با وجود شکست در ورزشگاه تختی رفتار بسیار خوبی داشتند.

حسن‌زاده با اشاره به معضل جدید فوتبال ایران گفت: بعد از فحاشی تماشاگران معضل جدیدی که با آن روبرو هستیم مصاحبه‌های مربیان، بازیکنان و مدیران عامل برخی باشگاه‌هاست که باعث  تنش، تشنج، تحریک، اهانت و عدم رعایت حریم قانونی تیم‌های دیگر است.بنابراین یک بار دیگر از این دوستان خواهش می‌کنم در مصاحبه‌های خود مطالب خلاف واقع که موجب تحریک، اهانت و تحریف می‌شود را بیان نکنند زیرا کمیته انضباطی به زودی در این مورد هم بروز خواهد کرد و با مربیان، بازیکنان و مدیران عاملی که چنین رفتاری دارند برخورد قانونی انجام می‌دهد.

وی در مورد اینکه احتمال محرومیت مربیان و بازیکنان به خاطر این مصاحبه‌ها وجود دارد، گفت: بزرگان فوتبال ما و باشگاه‌های بزرگتر باید حریم قانونی سایر تیم‌ها و افراد را رعایت کنند و مطالب خلاف واقع، تنش‌زا و تحریک‌آمیز و  بیان نکنند و علیه مقامات رسمی مسابقات سخنی نگویند. متاسفانه شاهد هستیم باشگا‌ه‌های کوچکتر این مسائل را بیشتر رعایت می‌کنند بنابر این اگر با جریمه نقدی بازیکنان و مربیان متنبه نشدند، ما قطعا به طور شدیدتری با آنها برخورد خواهیم کرد و ممکن است این افراد با محرومیت مواجه شوند. زیرا بسیاری از اتفاقات روی سکو در ورزشگاه‌ها گاهی اوقات از همین مصاحبه‌ها سرچشمه می‌گیرد.

حسن‌زاده با اشاره به گزارش گزارشگران تلویزیونی در فوتبال‌های پخش زنده گفت: از دوستان گزارشگر هم می‌خواهم که در گزارش‌های خود برخی الفاظ را به کار نبرند یا مطالبی که باعث تنش و تشنج در ورزشگاه‌ها می‌شود خودداری کند زیرا مطالبی که آنها در گزارش‌های تلویزیونی بیان می‌کنند بلافاصله از طریق موبایل به تماشاگران در ورزشگاه منتقل می‌شود و همین مسئله باعث تنش و تشنج در ورزشگاه می‌شود. از آنها خواهش می‌کنم به حواشی غیرمفید که دردی از فوتبال را درمان نمی‌کند، نپردازند. بیان برخی مطالب در مورد برخی بازیکنان که مثلا از تیمی به تیم دیگر رفته‌اند باعث تنش می‌شود و شخم زدن حواشی گذشته و بیان آنها هیچ کمکی به فوتبال نمی‌کند. از گزارشگران محترم هم می‌خواهم این موارد را رعایت کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)