خیالات حسن زاده تمامی ندارد

مرجع خبری پرسپولیس : رييس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال در واكنش به اظهارات علي كريمي گفت: به چهار دليل از كريمي تقدير كرديم اما شايد خود بازيكن متوجه تاثير رفتارش نباشد و ابهاماتي برايش به وجود آيد.

اسماعيل حسن‌زاده در واكنش به صحبت‌هاي علي كريمي مبني بر اينكه “نمي‌داند چرا از سوي كميته انضباطي مورد تقدير قرار گرفته ” اظهار كرد: ما به چهار دليل از علي كريمي تقدير كرديم. دليل اول اين بود كه او به عنوان كاپيتان تيم در يك شرايط بحراني تيم را به گونه‌اي هدايت كرد كه هيچ عمل غير ورزشي يا تحريك‌آميزي از سوي هيچ كدام از بازيكنان پرسپوليس سر نزد.

 

آن‌ها حتي با وجود اخراج دو نفر از هم‌تيمي‌هايشان در آرامش به بازي ادامه دادند.

وي افزود: دليل دوم اين بود كه به محض فحاشي تماشاگران پرسپوليس، به سمت سكوهاي استاديوم رفت و تمامي آن‌ها را به آرامش دعوت كرد. دليل سوم ما مربوط به نوع تعامل او با داور مسابقه و به نوعي دلجويي از رفيعي بود كه وقتي تماشاگران فحاشي مي‌كردند،‌ او چنين برخوردي را با داور داشت و در نهايت دليل چهارم كه از همه مهم‌تر است، مربوط به اظهارات داور مسابقه بوده كه در اولين فرصت مصاحبه‌اي كه پيدا كرد، از علي كريمي تشكر و قدرداني كرد و گفت كه كريمي تمام تلاش خود را انجام داد تا چنين شرايطي پيش نيايد و رفتار اخلاق‌مدارانه‌اي داشت.

حسن‌زاده گفت: اين اولين بار نيست كه ما علي كريمي را تشويق مي‌كنيم. شايد خود بازيكن متوجه تاثير عملكردش نباشد اما بازده بيروني آن بسيار زياد است. شايد امين متوسل‌زاده نمي‌دانست كه اگر آن توپ را به بيرون بزند،‌ آن اقدامش چه تاثيري خواهد داشت اما كساني كه از بيرون كار او را مي‌ديدند، ارزش كارش را حس كردند.

رييس كميته انضباطي در پاسخ به اين سوال كه چرا با وجود ارتكاب يك تخلف آن هم از سوي تماشاگران پرسپوليس،‌ اين تيم مشمول سه جريمه؛ كسر 2 امتياز، 10 ميليون جريمه نقدي و شكست 3 بر صفر در بازي مربوطه شد، اظهار كرد: مهم‌ترين دليل اعمال سه جريمه فوق اين بود كه در طي دو ماه اخير، چندين مرتبه تيم پرسپوليس را جريمه كرده‌ايم و در صورتي كه تيم‌هايي تخلفاتي را تكرار كنند و چندين مرتبه مشمول جريمه شوند و ظاهرا آن جرايم تاثيري در بازدارندگي تخلف نداشته باشد، ما جرايم سنگين‌تر را برايشان در نظر مي‌گيريم. تيم داماش هم جريمه مالي شد اما درباره پرسپوليس چون سه، چهار مرتبه ديگر چنين پرونده‌هايي را داشته است، بايد از ابزار مهم‌تر و سخت‌گيرانه‌اي استفاده مي‌كرديم. توهين‌هاي تماشاگران مي‌تواند شخصيت حقوقي تيم را خدشه‌دار كند. ما جرايمي در نظر گرفتيم كه مانع از حضور تماشاگران در ورزشگاه هم نشد.

وي ادامه داد: ضمن اينكه رفتار تماشاگران پرسپوليس در بازي با داماش و نوع اهانت‌هايي كه آن‌ها داشتند و نيز وضعيت پيش آمده كه بسيار خاص و نادر در فوتبال ايران بود باعث شد ما جرايم بيشتري را براي آن‌ها در نظر بگيريم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)