رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: از فردا که مسابقات لیگ برتر به اتمام رسیده است، باشگاه‌های بدهکار نمی‌توانند هیچ فعالیتی داشته باشند.

اسماعیل حسن‌زاده در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم درخصوص پرونده‌های انضباطی فصل 91 – 92 اظهار داشت: امروز آخرین مسابقات فصل هم برگزار می‌شود و دفتر رقابت‌ها بسته خواهد شد. در این فصل 1600 تا 1700 پرونده به کمیته انضباطی ارجاع داده شد؛ این یعنی حداقل روزی 5 پرونده به ما ارسال شد که کارمان را سخت می‌کند.

وی ادامه داد: بخشی از پرونده‌ها در تمام کشورها مشترک است و نگران کننده نیست، اما برخی‌های دیگر مربوط به رفتارهای ناهنجار است که عواملش باید پخته‌تر رفتار کنند. برخی‌های دیگر هم به مصاحبه‌های مطبوعاتی مربوط می‌شود. پیش از این هم اعلام کرده بودیم که بازیکنان و مربیان در شرایط خاص تمرکز لازم برای حرف زدن و مصاحبه را ندارند پس بهتر است که بعد از شکست مصاحبه نکنند، چراکه این حرف‌ها برای آنها پرونده می‌شود و به کمیته انضباطی ارسال می‌گردد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: امروز رقابت‌های لیگ برتر تمام می‌شود و از فردا تمام فعالیت‌های باشگاه‌های بدهکار برای فصل 92 – 93 معلق خواهد شد. از بازیکنان می‌خواهم که سراغ طلب‌های خود بروند و حساب‌های خود را تسویه کنند؛ از مدیران هم می‌خواهم که حداقل به اندازه قرارداد دو بازیکن خود کنار بگذارند و مشکلات باشگاه خود را برطرف کنند. باشگاهی می‌تواند از نهاد فوتبال خدمات بگیرد که بدهی نداشته باشد.

حسن‌زاده درمورد حکم فیرزو کریمی خاطرنشان کرد: اینکه فیروز کریمی با کاراکتر خاص خودش در چه شرایطی صحبت‌هایش را مطرح کرده است موضوعی است که ما آن را بررسی کردیم و از نگاه کمیته انضباطی تنبیهاتی داشت که ما آن را اعمال کردیم. می‌توانستیم کریمی را تا 6 ماه هم محروم کنیم، اما تنبیه‌ها باید متناسب با رفتار باشد. کریمی 10 میلیون تومان و 8 جلسه مفید محروم شده است؛ محرومیت وی را به صورت جلسه‌ای اعمال کردیم که محرومیت به صورت مفید و در جریان فصل فوتبالی باشد.

وی افزود: نمی‌دانم کریمی عذرخواهی کرده است یا نه، اما باید اعلام کنم که آیین‌نامه فیفا هم تاکید زیادی روی مباحث نژادپرستی و تبعیض‌نژادی دارد و ما هم برهمین اساس وی را جریمه کردیم.

حسن‌زاده درمورد پرونده‌های تبانی گفت: ای کاش فرصت بود و می‌توانستم این موضوع را به صورت کامل توضیح دهم، اما فقط همین قدر بگویم که پرونده‌ها در ستاد تخلفات پیگیری شده و سپس به ما ارجاع داده شده است. ما هم در اولین فرصت پرونده‌ها را پیگیری خواهیم کرد و نظرمان را اعلام می‌کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)