خبرگزاری پرسپولیس : رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال از بررسی شکایت های احتمالی در خصوص مصاحبه های اخیر مدیران عامل 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال خبر داد.

اسماعیل حسن زاده درباره برخورد با محسن مسلمان، بازیکن تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان که رفتار زننده‌ای برابر تماشاگران تیم تراکتورسازی انجام داده بود، اظهار کرد: وقتی در جریان رفتار این بازیکن در نحوه شادی پس از گل خود به تراکتورسازی قرار گرفتیم و از ناراحتی برخی از تماشاگران این تیم تبریزی مطلع شدیم، خودم شخصا به این موضوع ورود کردم. ابتدا با اختیاراتی که داشتم دستور موقتی را صادر کرده و محسن مسلمان را تا اطلاع ثانوی از بازی کردن در تیمش محروم کردم.

وی افزود: پس از آن برای امروز (دوشنبه) جلسه‌ای را تعیین کردیم تا به موضوع رسیدگی کنیم. با توجه به این که باشگاه ذوب آهن از دیروز تا به امروز مراتب رسمی عذرخواهی خود را اعلام کرده و بازیکن مربوطه هم به خاطر رفتارش عذرخواهی کرد، سعی کردیم به طور مفصل این موضوع را بررسی کنیم. بنابراین با توجه به توضیحات صادقانه مسلمان و سابقه خوبی که او دارد مشخص شد که این بازیکن سعی کرده شادی پس از گل خود را به تقلید از یک بازیکن ایتالیایی انجام دهد و قصد اهانت به تماشاگران تبریزی را نداشته است .

حسن زاده در واکنش به این که مسلمان چه توضیحی برای رفتارش داشت؟ گفت: او معتقد بود که انتظار نداشته این رفتارش باعث رنجش خاطر هواداران تراکتورسازی شود و این شادی پس از گل او یک امر عادی برایش بوده است. او مصداق‌هایی آورد که این رفتار را به تقلید از یک بازیکن ایتالیایی انجام داده و حتی عنوان می‌کرد که یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی در بازی با ژاپن به همین شکل شادی‌اش را نشان داده است و نمی دانسته که این رفتار می‌تواند موجب رنجش خاطر تماشاگران تراکتورسازی شود. با این حال از این پس سعی می‌کند رفتاری داشته باشد که باعث سوء تفاهم نشود و از این که عده‌ای را رنجانده‌ است عذرخواهی می‌کند.

رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: کمیته‌ انضباطی با بررسی موارد مختلف به این نتیجه‌ رسید که رفتار مسلمان جنبه سوء نیتی و انگیزه منفی نداشته و بنابراین حکم قطعی برائت او را صادر کرده، اما در عین حال به او تذکر داد که در پرونده‌اش درج خواهد شد تا در آینده دست به اعمالی نزند که موجب سوء تفاهم شود. بنابراین چون از نظر ما جرمی صورت نگرفته حکم مسلمان قطعی است و او می‌تواند در بازی ( سه شنبه) مقابل نفت تهران بازی کند. ضمن این که اعضای کمیته‌ انضباطی تاکنون چنین حرکات با دست توسط بازیکنان در شادی پس از گل او را دیده‌اند.

حسن زاده خطاب به هواداران تیم تراکتورسازی هم گفت: به هواداران تراکتورسازی اطمینان می‌دهم که هیچ سوء نیتی در رفتار مسلمان ندیدیم و می‌خواهیم در هفته‌ "وحدت" و همدلی آنها هم از این بازیکن ناراحت نباشند. اگر هم کسی بخواهد عمدا مطلب را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست جلوه دهد و همچنان به آن دامن بزند این رفتارش مصادیق دیگری خواهد داشت.

رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال همچنین در واکنش به این که چه برخوردی با مصاحبه‌های عجیب و تند برخی از مربیان و مدیران لیگ برتری از جمله امیر قلعه‌نویی، علی فتح‌الله‌زاده، محمد رویانیان و … خواهید داشت؟ گفت: ما که نمی‌توانیم دائم مصاحبه های خارج از قوانین فعالان فوتبال را رصد کرده و با آنها برخورد کنیم. قطعا اگر شکایتی روی میز باشد به آن رسیدگی می‌کنیم. بنده در جریان این موارد نیستم و نمی‌خواهم به آنها دامن بزنم. بنابراین در یک جمله می‌توانم بگویم نمی‌دانم موضوع چیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)