مرجع خبری پرسپولیس : رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: بدهي تيم‌هاي ليگ برتري از محل اندوخته شان نزد سازمان ليگ برداشته مي‌شود و اين تيم‌ها مشكلي براي ثبت قرارداد در نيم‌فصل نخواهند داشت.

 

اسماعيل حسن‌زاده با بيان اينكه مشكل ثبت قرارداد بازيكنان تيم‌هاي ليگ برتر به دليل بدهي تقريبا حل شده است، اظهار كرد:

از ميان ليست تيم‌هاي بدهكار كه اعلام شد هفت، هشت تيم ليگ برتري هستند كه تيم‌هايي چون پرسپوليس و استقلال هم ميان آنها بودند و طبيعتا طبق موضع‌گيري قانوني كميته انضباطي آنها حق ثبت هيچ‌گونه قرارداد را در نيم‌فصل نداشتند. اما پس از مذاكرات و توافق‌هايي كه انجام دادند، ظاهرا تيم‌هاي ليگ برتري در سازمان ليگ، اندوخته‌اي را دارند كه سهم‌شان از درآمدهاي فوتبال بوده است. بنابراين قرار شد بدهي‌هاي آنها كه فكر مي‌كنم كمتر از اندوخته آنها باشد، از آن محل برداشته شود.

 

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اندوخته تيمها در سازمان ليگ در مقطع فعلي قابل وصول است و همه تيم‌هاي ليگ برتري اندوخته‌شان بيش از بدهي‌هايشان است، تصريح كرد: با صحبتي كه ما با سازمان ليگ داشتيم ظاهرا درآمدهاي فوتبالي اندوخته شده آنها در اين سازمان حتي در مقطع فعلي هم قابل وصول است. همچنين قرار است فردا (شنبه) سازمان ليگ ليستي از تيم‌هايي كه اندوخته‌شان بيش از بدهي‌هايشان است را اعلام كند كه طبيعتا مشكل آنها حل شده و مي‌توانند قراردادهايشان را ثبت كنند اما اگر تيمي در آن ليست نبوده و كسري مالي داشته باشد، بايد مشكل بدهي‌هايش را حل كند.

 

حسن‌زاده در واكنش به اينكه چرا هميشه پس از طرح چنين مشكلاتي براي بعضي از تيم‌هاي ليگ برتر بويژه پرسپوليس و استقلال، مدتي بعد موضوع به شيوه‌هاي خاصي حل مي‌شود، گفت: اين مساله را از نگاه ديگري قبول دارم و آن هم اين است كه به تيم‌هاي دولتي نگاه ديگري مي‌شود چرا كه پول‌شان را دولت بايد بدهد. آن طور نيست كه ما به پرسپوليس و استقلال بخواهيم نگاه ويژه‌اي داشته باشيم بلكه تمام تيم‌هاي دولتي وضعيتي مشابه آنها داشته و وقتي با مشكل مالي بزرگي مواجه مي‌شوند، دولت بار ديگر وارد ماجرا شده و تلاش مي‌كند آن را حل كند. ما تنها نگران تاخير در وصول بدهي‌هاي اين باشگاه‌ها بوديم كه الان كه باشگاه‌ها موافقت كردند از محل درآمدشان در سازمان ليگ برداشته شود، بحث ديگري نداريم.

 

عضو ستاد رسيدگي به تخلفات اخلاق حرفه‌اي فوتبال، درباره احضار مهدي محمدنبي دبيركل فدراسيون فوتبال، فريدون معيني رييس كميته جوانان فدراسيون و عباس ترابيان رييس كميته روابط بين‌الملل به اين ستاد و پاسخگويي درباره حذف تيم‌ اميد كه از سوي عليپور مطرح شده، اظهار كرد: من از اين موضوع بي‌اطلاع هستم. بنده به عنوان عضوي از اين ستاد در تمام جلسات حضور داشتم اما در هيچ‌ كدام از آنها بحثي از اين موضوع مطرح نشد.

 

وي در پاسخ به اين سوال كه مگر هر موضوع قابل رسيدگي از سوي اين ستاد نبايد در جلسات مطرح شود و طبيعتا تمامي اعضا هم از آن مطلع باشند، خاطرنشان كرد: همين طور است و شايد اصلا موضوع خاصي در اين‌باره مطرح نباشد. به هر حال در جلساتي كه برگزار شد و بنده هم حضور داشتم، اصلا چنين موضوعي مطرح نشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)