پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: برای کسر امتیاز اجازه قانونی داریم که نتیجه هم داده است.

اسماعیل حسن‌زاده با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره اعتراض استقلالی‌ها به توهین تماشاگران ملوان گفت: تمام شعارهای تماشاگران را یادداشت کرده‌ام و نماینده فدراسیون هم گزارش خود را نوشته‌اند که به زودی بررسی می‌شود. البته برخی حرف‌های کاملا خلاف واقع می‌زنند، اما این حرف درست نیست چون ما طبق گزارش‌ها رای صادر می‌کنیم.   مثلا گفته‌اند که در هفته دوم لیگ در جالی که اتفاقی نیفتاده استقلال را جریمه کرده‌ایم و حالا که در انزلی آن اتفاقات رخ داده و خود حسن‌زاده هم دیده باید ببینیم چه می‌کنند! این حرف درست نیست چون ما طبق گزارش‌ها و دیده‌ها رای صادر کرده‌ایم.

 

 وی در ادامه گفت: رویه‌ای شکل گرفته که می‌خواهند با حرف‌ها و مصاحبه‌ها کمیته انضباطی را تحت تاثیر قرار دهند. ما این رویه را نمی‌پسندیم. ما تمام آن چه رخ داده را نوشته‌ایم و طبق آن برخورد می‌کنیم.

حسن زاده در خصوص کسر امتیاز از برخی از تیم‌ها به خاطر توهین تماشاگرانشان گفت: وقتی به خاطر تماشاگرانی که مرتکب عملی زشت و توهین می‌شوند تصمیم قاطع گرفتیم شاهد بودیم که تا حدود زیادی جلوی این موضوع گرفته شد. تمام دوستان اذعان دارند که این تصمیم تاثیر خوبی داشت ما هم معتقدیم برای کسر امتیاز اجازه قانونی داریم که نتیجه هم داده است.

 

 رئیس کمیه انضباطی فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: در هفته دوم لیگ برتر دیدیم که تعداد تماشاگرانی که فحاشی می کنند و نیز نوع ناسزاهایی که سر می‌دهند به طور وحشتناک و تصاعدی بالا می‌رود و از این رو تصمیم گرفتیم که کسر امتیاز را در دستور کار قرار دهیم. این کار به اذعان همگان تا نیم فصل اول به خوبی جواب داده بود و در نیم فصل دوم هم اگر موردی بوده به شدت قبل نبوده که البته با آن هم برخورد کرده و می‌کنیم.

وی ادامه داد: رفتارهایی که در مسابقات اخیر توسط تماشاگران بروز داده می‌شود نشان‌دهنده این است که توهین‌ها به شدت قبل نیست که ناشی از نتیجه کسر امتیاز از تیم‌ها بوده است و اگر باز هم پیش آید انجام خواهد شد.

رئیس کمیته انضباطی در پاسخ به این سوال که چرا تنها تیم‌های پرطرفدار جریمه و محکوم می‌شوند گفت: این طور نیست شاید وقتی که یک تیم شهرستانی کم‌طرفدار را جریمه کنیم خیلی در رسانه‌ها به آن پرداخته نشود و هواداران آن واکنش نشان ندهند، اما جریمه برای تمام باشگاه‌ها است.

 

مساله این است که تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس هواداران زیادی دارند که به کوچکترین حکمی حساسیت نشان می‌دهند. اگر احکام کمیته را بررسی کنید می‌بینید که جریمه‌ها برای همه تیم‌ها بوده است.

حسن‌زاده  در خصوص اینکه چرا در دیدار فولاد و پرسپولیس در حالی که به دایی توهین شد کسر امتیازی از فولاد صورت نگرفت گفت: درخصوص این پرونده هم رای صادر و اعلام شد، اما شاید برخی آرا اعلام شود، اما رسانه‌ای نشود و رای به خاطیان ابلاغ شود. وقتی گزارش عملکرد تماشاگران به حدی نیست که کسر امتیاز صورت گیرد به صورت متناسب جریمه را مشخص می‌کنیم. همچنین تمام تیم‌هایی که در فصل جاری کسر امتیاز داشته‌اند تشویق هم شده‌اند که ممکن است با پاداش نقدی هم همراه بوده باشد.

رئیس کمیته انضباطی خاطرنشان کرد: متاسفانه وقتی بزرگان فوتبال در رسانه ملی به یکدیگر پرخاشگری می‌کنند باعث از بین رفتن حیا می‌شوند که نشان می‌دهد به راحتی از اخلاق عبور کرده‌ایم. بیشتر ضربه‌هایی که در مسائل انضباطی می‌خوریم توسط بزرگان فوتبال است.

 

 وی ادامه داد: فوتبال دارای چهار ضلع است؛ مقامات اجرایی، تماشاگران، اعضای تیم و رسانه‌ها. مساله مهم این است که همه ما انتقادپذیری‌مان کم است و به راحتی از اخلاق عبور کرده‌ایم. در اساس‌نامه فیفا آمده که تحقیر طرف مقابل با حرف و عمل محکوم است. قبل از فیفا، دین ما این را گفته است. بهشت و جهنم فقط بیرون از فوتبال نیست بلکه برنده شدن به هر قیمتی، خواسته‌ای است که برای تحققش گاهی مرتکب تحلف و گناه می‌شوند.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)